کد خبر 879337
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
انتقال خون

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: صادرات و واردات خون در تمام دنیا ممنوع است و تنها پلاسمای ایرانی صادر و ارز وارد کشور می شود و هیچ واحد خونی به خارج صادر نمی شود.

به گزارش مشرق، بشیر حاجی بیگی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در قزوین اظهار داشت: سازمان انتقال خون به بلوغ فکری رسیده و به پیشرفت های قابل توجهی در این سازمان دست یافته ایم.

وی افزود: اهداکننده مستمر به عنوان یک سرمایه ارزشمند برای سازمان انتقال خون محسوب می شوند که این افراد روش خود مراقبتی تکنیکی را انجام می دهند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران یادآورشد: خروجی این سازمان را می توان در تأمین خون و فرآورده های آن برای بیماران بستری شده در بیمارستان ها مشاهده کرد و در این راستا اهدا کنندگان مستمر بیشترین رشد را با ثبت ۱۲ درصد داشته اند و قزوین دومین استان در افزایش  اهدای خون محسوب می شود.



حاجی بیگی در خصوص عملکرد انتقال خون استان قزوین گفت: این استان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه انتقال خون به خود اختصاص می دهد؛ برای نمونه نخستین سیستم کامپیوتری در این استان راه اندازی و طرح تکریم رجوع به خوبی در آن اجرا شده است.

حاجی بیگی تصریح کرد: همچنین راه اندازی نخستین سردخانه مکانیزه و اجرای بسیاری از طرح های تحقیقاتی در قزوین با موفقیت انجام شده است.

صادرات خون نداریم

وی اضافه کرد: صادرات و واردات خون در تمام دنیا ممنوع است و تنها پلاسمای ایرانی صادر شده و به ازای آن، ارز وارد کشور می شود و هیچ گاه نمی توان واحد خونی را به خارج از کشور صادر کرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، اهداکنندگان خون را یار و یاور سازمان عنوان کرد و اظهارداشت: هر کشوری باید خود اهداکننده باشد و فردی بدون کارت ملی نمی تواند خون اهدا کند.

در ادامه عباس صداقت مدیرکل دفتر جذب، حفظ و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون نیز در این مراسم گفت: هر واحد خونی می تواند به فرآورده هایی تبدیل شود که جان سه بیمار را نجات دهد و سالم و زنده بودن این ماده مهم است.

صداقت عنوان کرد: نخستین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران به عنوان شبکه برقراری ارتباط با اهداکنندگان محسوب می شود و  برنامه های متعددی برای آن در نظرگرفته شده است.

وی بیان کرد:  اگر زیرساخت های فناوری انتقال خون فراهم شود یک شبکه فرامنطقه ای بین استان های کشور شکل خواهد گرفت و به عنوان یک سامانه ارتباطی با اهداکنندگان تلقی می شود که امیدواریم با عملی شدن این ایده در استان قزوین، شبکه یاد شده تکامل پیدا کند.



در مراسم بهره برداری از نخستین تلویزیون شهری انتقال خون، نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین نیز حضور داشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس