کد خبر 879254
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
وزارت ورزش

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ورزش در گزارشی اعلام کرد مجموعه تقویت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در واقع تقویت فوتبال ملی است.

به گزارش مشرق، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی گزارشی از کارکرد وزارت ورزش و جوانان در قبال این دو باشگاه ظرف حداقل سه سال گذشته ارائه کرد.

 


در گزارش این مرکز آمده است:

وزارت ورزش و جوانان اعلام می دارد از نگاهی مجموعه تقویت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در واقع تقویت فوتبال ملی است و تاکید دارد مدیران عامل و هیات مدیره هر دو باشگاه استقلال و پرسولیس در تصمیم گیری، انتصابات داخلی و تعیین مدیران، جذب بازیکن و قراردادهای آنان و کلیه اموری که به صلاح و صرفه دو باشگاه منتهی می شود اختیار تام دارند.

خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ظرف سه سال گذشته برای نخستین بار دو تیم استقلال و پرسپولیس درسه دوره پیاپی لیگ برتر از فصل ( 94 – 95 ) تا دوره قبل ( 96- 97 ) در رده های اول تا سوم مسابقات فوتبال حرفه ای ایران قرار گرفتند در حالیکه ادوار گذشته چنین نتیجه ای را شاهد نبودیم و درهمین فصل گذشته فوتبال ایران، پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و استقلال تهران هم به مقام قهرمانی جام حذفی ایران رسید.

دستاورد تاریخی دیگر برای دو تیم پرطرفدار پایتخت، قرار گرفتن دو تیم استقلال و پرسپولیس در بین ۸ برتر آسیا و صعود به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بوده است.

به استحضار رسانه ها و مردم می رساند:

بدهی انباشته، بی برنامه گی و عدم شفافیت مالی و مدیریتی دو باشگاه در گذشته میراثی سنگین و پر هزینه را برای ورزش و فوتبال کشور به جای گذاشته بود و کار مفصلی که در دولت یازدهم برای ساماندهی دو باشگاه آغاز شد و با تدابیر سلطانی فر برای ساماندهی مدیریتی و بخصوص مالی دو باشگاه در حال حاضر شاهد وضعیت مطلوبی هستیم.

به عنوان نمونه تشکیل مجامع قانونی هر دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در بهمن 1395، پرداخت بیش از ۸۰ درصد بدهی‌های ۱۰ تا ۱۵ ساله اخیر که بر اساس سوءمدیریت‌های پیشین انباشته شده بود، تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی باشگاه که با جرائم سنگین همراه بود با مذاکره مستقیم وزیر ورزش و جوانان با مسئولان ارشد مالیاتی کشور و همکاری آنها، تلاش گسترده و مذاکره با نهادهای بین المللی فوتبال برای جلوگیری از محرومیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از رویدادهای قاره ای نظیر لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بدهی ها و شکایت های متعدد بازیکنان داخلی وخارجی به فیفا، دادگاه بین المللی ورزش و کنفدراسیون فوتبال آسیا، استخدام دو سرمربی توانمند خارجی و ساماندهی اداری و تشکیلاتی مناسب در دو باشگاه و ایجاد روش و برنامه روشن و منظم برای تامین منابع مالی توسط حامیان مالی و هواداران (شرکت ایرانسل) تنها بخشی از موفقیت های حاصل از مدیریت اصولی و صحیح سلطانی فر و مجموعه مدیریتی وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون فوتبال و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    0 0
    فوتبال ملی یا تقویت فوتبال تهران؟؟ فوتبال ایران به شدت از حالت ملی داره به حالت استانی در تهران خلاصه میشه مطمئن باشید در بلند مدت مردم بخصوص شهرستانی ها از فوتبال زده میشن الان قبل انقلاب نیست که با پول نفت و چندتا مجری رانتی در صداوسیما مردم رو ...کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس