مازنی

صدای درخواست «نظارت استصوابی» بر صدا و سیما از اردوگاه اصلاحات به گوش می‌رسد.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

خبر خوب بهزاد نبوی برای مردم؛ احتمالاً آمریکا در قبال فشار جهانی وادار به عقب‌نشینی می‌شود!

«بهزاد نبوی»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه که روزنامه شرق آنرا منتشر کرد، در اشاره به راهکارهای حل مشکلات کشور گفته است:

خروج از برجام و حتی تهدید به خروج از آن‌ را به‌شدت به زیان منافع ملی می‌دانم. محدودیت‌ برجام برای ما، تنها عدم امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای است. خروج یا طرح خروج، اولا اجماع جهانی را که پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام به سود ما تغییر کرد، مجددا به زیان ما خواهد کرد و ثانیا تصور تلاش ما برای دستیابی به سلاح هسته‌ای برای جهانیان به وجود خواهد آمد و ثالثا باید روابط خود را با اروپا، روسیه و چین (امضاکنندگان برجام) به بهترین شکل برقرار و حفظ کنیم و از هرنوع اقدام تحریک‌آمیز و ماجراجویانه جدید که اروپا و حتی روسیه و چین را در مقابل ما قرار داده و تسلیم فشارهای آمریکا خواهد کرد، اجتناب کنیم.

او تصریح می‌کند:

«تداوم این سیاست، در میان‌مدت، به احتمال قوی آمریکا را در قبال فشار جهانی وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد. البته تا آن زمان باید در سیاست‌های داخلی هم تجدیدنظر و مردم را برای تحمل سختی‌های کوتاه‌مدت آماده کنیم.»[۱]

*بهزاد نبوی در حالی مدعی شده است که تمام این رفتارها که جملگی در بازه «به هر قیمتی، غیر منطقی یا ذلیلانه» جای دارند، موجب خواهد شد که احتمالا آمریکا در قبال فشار جهانی عقب‌نشینی کند! که حتی یک مورد مثال از رفتار ایالات متحده هم وجود ندارد که این کشور جز وقتی با سیلی مواجه نشده، عقب نشینی کرده باشد.

از طرفی آزموده را دوباره آزمودن خطاست! به این معنی که تداوم سیاستی که نبوی آنرا مطلوب می‌داند، طی ۶ سال گذشته شرایط کشور را با مشکلات فعلی مواجه کرده است.

ضمن اینکه افکار عمومی هرگز تا این اندازه دچار بلاهت و سفاهت نیستند که از پس ۶ سال اعتماد به چیزی به نام مذاکره، برجام، «تَکرار می‌کنم» و توافق با آمریکا که جز مشکلات مختلف، دستاوردی برای مردم و کشور نداشته؛ دوباره به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اعتماد کنند.

درباره اظهارات نبوی همچنین گفتنی‌های دیگری هم وجود دارد.

_ اساسا فرض شکل‌گیری یک اجماع جهانی در فضای فعلی آنهم با محوریت حق و عدالت یک فرض سفیهانه است و مثال بارز آن هم اینکه شخص اصلاح‌طلبان و جریان دولت از پس رؤیت هزاران بدعهدی آمریکا اما ۶ سال قبل از این گفتند که «حساب اوباما با دیگران فرق دارد» و بر مذاکره به هر قیمتی با آمریکا تأکید کردند و برای توافق با کاخ سفید حتی از خطوط قرمز کشور هم گذشتند.

معنای این واقعیت تاریخی این است که اجماع جهانی تحت تأثیر روانی یا واقعی هژمون‌هاست که شکل می‌گیرد نه تحت تأثیر یک دنیای انتزاعی.

_ ترساندن ایران از اتحاد بیشتر اروپا و حتی چین و روسیه با آمریکا، مصداق ترساندن از «لولو» است!

هستند عقلایی در ایران که به روشنی می‌دانند اگر میان ما و متحدان شرقی ما همکاری وجود دارد؛ این همکاری‌ها نه به دلیل حرکات خردمندانه ایران یا خروج ظالمانه آمریکا از برجام! که به دلیل جنگ اقتصادی آنها با آمریکا، به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این کشورها و به دلیل منافع جدید روسیه با ایران در بحث تهدید گروهک‌های تکفیری و انتفاعات منطقه‌ای است که شاهد تزاید سطح این همکاری‌ها هستیم.

_آماده کردن مردم برای تحمل مشکلات در کوتاه مدت هم اگرچه از لوازم عقلایی حکومت‌داری در هر جامعه‌ای است و منوط به فصل فعلی هم نیست اما مشخص نیست التجاء به آن چه ربطی دارد به کسانی که برای تکرار وضع موجود از عبارت «تَکرار می‌کنم» استفاده کردند، خود را فدائیان روحانی نامیدند، سرخوش از پیروزی انتخاباتی رئیس‌جمهور، مردم را قانون شکن و ناآگاه و لبوفروش‌ها می‌نامیدند و درست در شب انتخابات دولت دوازدهم نیز تأکید کردند «ما تضمین روحانی هستیم» [۲]!؟

بله! آماده سازی مردم برای «مقاومت» همواره لازم و ضروریست اما قبل از آن، صداقت جریان‌های سیاسی است که توسط مردم مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

***

برای همدردی با مردم کنسرت را لغو می‌کنیم و می‌رویم پاریس، گردش!

«سهراب پورناظری»، نوازنده و موسیقیدان، طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز نوشت پیرامون لغو شدن کنسرت_نمایش «سی» از سوی دست‌اندرکاران برگزاری این اثر نوشته است:

«پس از یک سال تلاش، کار مداوم و هزینه‌های بسیار به‌منظور بازگویی حماسه‌ بی‌نظیر «نامه‌ شاهان» -شاهنامه‌ی فردوسی-برای شما مردم عزیز در قالب پروژه‌ «سی» بنا بر تحولات اجتماعی روزگار اخیر، تصمیم بر آن شد که به احترام شما که خود اصلی‌ترین دلیل پیدایش این پروژه‌ بزرگ هستید، چند گاهی زمان را با صبوری به نظاره بنشینیم تا روح و روان شمایان به آرامشی برسد که همین تلاطم احوال مردم، تاثیر بی‌چون و چرا بر حال هنرمند مردمی دارد که خالقان و عوامل این پروژه، همواره اتهام مردمی‌بودن را با افتخار از جانب برخی دلواپسان بر دیده نهاده و سرلوحه‌ کار هنر قرار داده‌اند.»

او همچنین می‌افزاید:

دلیل اصلی تصمیم بر انتظار پروژه‌ «سی»، عکس حال ناخوش‌احوال این روزهای جامعه‌ ما بر آینه‌ خاطر هنرمندان پروژه‌ «سی» است. شاید این مثال توضیح بهتری برای درک این تصمیم باشد: بارها پیش آمده که مراسم عروسی در خانواده‌ای به‌دلیل اتفاقی ناگوار و دور از انتظار به زمان دیگری موکول می‌شود؛ این تغییر زمان، به‌دلیل ناخوش‌احوالی و نداشتن انگیزه‌ شادی برای آن خانواده است و حال، این اتفاق ناگوار در اجرای پروژه‌ «سی» کم‌رنگ‌شدن آرامش و امنیت خاطر و دل خوش شما بود.[۳]

*ما پیش از این هم در وبلاگ مشرق به مسئله لغو کنسرت_نمایش سی اشاره کردیم و توضیح دادیم که اگر غرض برگزارکنندگان همدردی با مردم است؛ می‌توانند این اثر نمایشی را بصورت «رایگان» برگزار کنند و از بلیط‌های یک میلیون تومانی‌اش (در بازار آزاد) چشم بپوشند نه اینکه بنا به دلایلی از برگزاری آن طفره بروند و بعد هم منت عدم برگزاری را بر سر مردم بگذارند. [۴]

جالب آنکه گزارش‌هایی وجود دارد که می‌گوید علت لغو برگزاری نمایش سی که برگزارکنندگان آن اصرار دارند بخاطر مردم بوده است؛ صرفاً به دلیل امتناع شرکت سامسونگ از اسپانسرینگ این برنامه بوده است و دست‌اندارکاران سی، هم‌اکنون برای همدردی با مردم! به دنبال یک اسپانسر بهتر می‌گردند!

گفتنیست، سهراب پورناظری پیش از این نیز طی یادداشتی از تفکرات خود حین استحمام، برای جلوگیری از زوال جمهوری اسلامی ایران نوشته بود...[۵]

به دلیل اهمیت سؤال پیش گفته مجدداً آنرا تکرار می‌کنیم!

چرا برخی سلبریتی‌ها برای همدردی با مردم از برگزاری نمایش‌ها و کنسرت‌های رایگان امتناع دارند و به جای آن نه تنها دست به اعتصاب می‌زنند بلکه در روزگاری که خود مدعی سختی آن هستند دائما تصاویری از آنها در تفرّجگاه‌های کشورهای مختلف جهان از جمله پاریس است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود!؟

***

صدای درخواست «نظارت استصوابی» بر صدا و سیما از اردوگاه اصلاحات به گوش می‌رسد

«احمد مازنی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون نظارت بر صدا و سیما گفته است:

من به شخصه قائل به نظارت استصوابی در صداوسیما هستم در غیر اینصورت نظارت معنا ندارد و همان ادعایی که شورای نگهبان برای نظارت خودشان بر انتخابات قائل هستند و می‌گویند نظارت ما بر انتخابات استصوابی است و اگر استطلاعی بود چه تأثیری داشت؟ در اینجا ما نیز می‌گوییم اگر نظارت مجلس، قوه قضاییه و دولت بر صداوسیما استطلاعی است این نظارت چه تأثیری دارد؟

او تصریح می‌کند: «نظارت بر صداوسیما باید استصوابی، قوی و پیشینی باشد و اگر نظارت استصوابی نباشد مؤثر نخواهد بود. البته ما کلمه نظارت استصوابی را در قانون نمی‌آوریم اما شأن نظارت را با موادی که پیش‌بینی‌شده تقویت می‌کنیم.»[۶]

*ما قضاوت درباره این صحبت‌های مازنی را بر عهده مخاطبان وا می‌گذاریم.

پر واضح آنکه مفهومی به نام «نظارت استصوابی» همواره یکی از اصلی‌ترین نقاط مورد انتقاد اصلاح‌طلبان در نظام اسلامی بوده است اما گویا این جریان برای مصالح خود، از بن دندان به چنین مفهومی معتقد است.

جالب آنکه اساس انتقادات اصلاح‌طلبان به صدا و سیما نیز مویه‌ای است که از نبود نظارت استصوابی آنها طی ۶ سال گذشته بر صدا و سیما برخاسته است.

لازم به یادآوری است، چندی قبل، رسوایی بزرگی در زمینه خشونت برخی اصلاح‌طلبان که در دهه ۶۰ بازجو بوده‌اند، نیز بوجود آمد.

***

۱_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/۱۹۲۴۲۹

۲_ https://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۱۲۰۶۹۷۷/

۳_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۸۲۶۸

۴_ mshrgh.ir/۸۷۳۹۷۵

۵_ mshrgh.ir/۸۷۴۳۳۶

۶_ http://etemaadonline.ir/content/۲۲۲۳۱۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    74 15
    بهزاد نبوی: مردم را برای «سختی‌های کوتاه‌مدت» آماده کنیم/ برای همدردی با مردم کنسرت را لغو می‌کنیم و می‌رویم پاریس! مردم ما سالهاست در بدبختی زندگی میکنند ---
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      56 7
      داره وعده سرخرمن میده که یعنی این سختی ها کوتاه مدت است و نگران نباشید و از این حرفها. ظریف هم که میگه به تب راضی بشید وگرنه مرگ میاد و خدا رو شکر کنید وگرنه خدا عذاب شدید میاره. دارن مثل زمان حضرت علی(ع) مردم رو با قرآن فریب میدهند. به زودی شاهد رسوایی خائنین و منافقین و دشمنان نفوذی خواهیم بود. مردم آگاه خواهند شد و خواهیم دید که بنی صدری دیگر از کشور خواهد گریخت.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      40 9
      در بحث مذاکره مجدد با آمریکا با توجه به اینکه تیم مذاکره روحانی امتحانش را خیلی بد پس داد . پس مطمئنا در این دولت دیگر چنین اتفاقی نمی افتد . چون اصلا آمریکا به این تیم شناخته شده واداده ذره ای امتیاز نمی دهد
    • سلام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      9 2
      دلائل: 1. تولید نقدینگی سنگین بدون جذب در تولید و اشتغال در 5سال اخیر . 2. گره زدن و معطل کردن اقتصاد و نقدینگیها(که عمدتا در اختیار بانکهاست) به برجام . 3. تضمین نگرفتن در برجام و قابل نقض و قابل پاره کردن آن توسط طرفها غربی . 4. استفاده ترامپ از عدم تضمین برجام و خارج شدن با کمترین هزینه. 5. در رفتن فنر انتظاری 5 ساله نقدینگیها و تخریب گسترده اقتصاد . راه حل پیشنهادی: آنی : 1. اعدام مسئولان رانت ساز و دلالان آنها و محتکران برای ایجاد فضای ناامن برای اخلالگران . 2. بازگرداندن بازار ارز ولو 11هزارتومانی به صرافان مجاز و حذف دلالان تا بازارغیررسمی حذف شود. 3. حذف بازار آتی سکه و عدم پیش فروش و مسدود کردن حسابهای مستقیم و غیرمستقیم بانکها و موسسات برای جلوگیری از ورودشان به بازار ارز و سکه و مسکن و... . میان مدت: 1. استیضاح روحانی و رای به عدم کفایتش چون تا او و دولتمردان بی عرضه و رانتی او هستند بازار التهاب دارد و مردم و بانکها ناامید از اقتصاد به ارز و سکه هجوم می اورند . 2. تشکیل دولت جنگ اقتصادی مانند وزارت خزانه داری آمریکا که به ستاد جنگ اقتصادی تبدیل شد . 3. تداوم بازداشت و مجازات عاملان سازمانی و دلالان و محتکران با شدت بیشتر . بلند مدت : 1. اصلاح نظام بانکی با حذف و تعطیلی بسیاری از بانکها که عمدتا ورشکسته اند و برای فرار از ورشکستگی به بازار سکه و ارز حمله کردند تا درآمد کسب کنند و بدهی ها به دولت و مردم را تسویه کنند . 2. قانونگذاری جدی ضدفساد در مجلس برای پیشگیری از ایجاد منافذ رانتی در همه دستگاهها . 3. تولید و اجرای قوانین شفافیت زا در حوزه پولی و ملکی و توزیع کالا تا مالیات واقعی اخذ گردد . یاعلی
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      3 0
      " ... ضمن اینکه افکار عمومی هرگز تا این اندازه دچار بلاهت و سفاهت نیستند که از پس ۶ سال اعتماد به چیزی به نام مذاکره، برجام، «تَکرار می‌کنم» و توافق با آمریکا که جز مشکلات مختلف، دستاوردی برای مردم و کشور نداشته؛ دوباره به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اعتماد کنند ..." شک دارم
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 4
    خخخخخ
  • رضا IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    23 10
    بهزاد نبوی بهتر بود از روحانی می پرسید چرا اقتصاد مقاومتی به کمال اجرا نشده و نمی شود و 5 سال گذشته را هدر دادند و چرا بازار را در دور دوم ریاست جمهوری رها کردند که داد مردم در اید ؟ این نهایت بی تدبیری است و بدتر از آن اینکه اگر چه دستاوردهای اندکی برای نظام داشته حال دوباره باید همانند قماربازان به اروپا و امریکا عتماد کرد اروپا یقینا بعداز اجرایی شدن تحریمهای امریکا علیه ایران در کنار امریکا خواهند ایستاد و نقش شان تمام خواهد شد چون قرار بود از ایران امتیاز برای ترامپ بگیرند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    41 0
    احمد مازنی سلفی تحقیر آمیزتون یادمون نمیره رییس کمیسیون فرهنگی! مجلس
  • عسکری IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    49 0
    آقای نبوی مردم رو احمق فرض نکنین !! مشکل ما آمریکا نیست امثال شماهاست که هر روز به یک رنگین !!
  • رصا IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    29 3
    غلط کردی . . عمرااااااا
  • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    41 1
    این احمقها همیشه به نعل می زنند.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      12 0
      مشكل از حماقت اين احمقها نيست,مشكل ازجهالت مردميست كه عليرغم تجربه هاي تلخ گذشته از سوءمديريتهاي اين جماعت از خدا بيخبر غربزده ليبرال مسلك , بازهم اينها را آدم حساب كرده و چشم بسته به صورت كيلويي بهشان رأي مي دهند و سرنوشت كشور را به دستشان مي سپرند.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 0
      داداش همیشه مردمان جاهلی بودن که اگه حرف نمیزدن بهتر بود مشکل از مردم هم هست که این همه دروغ از رسانه های خارجی و غرب زده های داخلی دیدن ولی گوش میکنن این دجال است
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    30 3
    غلط میکنید با پدرهاتون .
  • مردم IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    50 16
    هزاران بار لعنت بر اصلاح طلبان وطن فروش که مملکت را به ویرانه ای از اعتمادهای فروریخته تبدیل کردند و پای منحوسشان را بر خون جوانان متدین این کشور گذاشتند.....دیگر به ستوه آمده ایم از این حجم از دروغ و خیانت...دیگر خسته شده ایم از افاضات هنرپیشه ها و فوتبالیست ها و رقاصه ها و..(لشگریان اصلاح طلبها) در تمجید از غربزدگی و سیاه نمایی ارزشهای مردم....چقدر باید برای امنیت این جرثومه های وطن فروشی شهید بدهیم و هیچ اعتراضی هم نکنیم؟؟؟ چقدر باید تهمت تندروی و بیسوادی و املی را به ناحق از این طایفه نجس غربزده تحمل کنیم و دم برنیاوریم...مگر ما از این دنیاپرستان میترسیم ...مگر اینها ایران و استقلال میشناسند؟؟/ چرا شاهد سیطره نااهلان بر انقلاب باشیم و سکوت کنیم...چراباید ثروتمندان ودلالان بی دین برای معیشت مردم تصمیم بگیرند؟؟؟ ما راچه شده کجایند رجایی ها کجایند آیت ها کجایند صیاد شیرازی ها .....فقط منتظر یک اشاره از او هستیم تا بنیان هرچه بی وطن و خائن را در هرکوچه و برزن به باد دهیم و مردم را از شر وجودشان خلاص کنیم ....آنقدر مزخرفات ماهوره ها را از زبان طرفداران این طیف(اصلاحات) در میهمانی ها و صف نان و تاکسی شنیده ایم که تهوع نیز برایمان عادت شده ...بیایند ببینند کسانی که دائم غر زدند و به متدینین تهمت زدند این هم دولتشان این هم اوضاع سفره مردم!!!!
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      19 20
      تو هم برو گم شو کم متدینین متدینین کن فقط گم شو
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 9
      متدینین یا متظاهرین ؟ کجای مملکت ما اسلامبه که شما لاف تدین میزنین؟ همه جای مملکت رو فساد گرفته .
  • hadi IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    58 10
    مسئولان حتی قدرت مهارچندتا دلال دلار وارزهم نمیرسه واین بی عرضگی کاملا" برای اخلالگران داخلی اقتصادکشورعیان شده وهرطوری که دوست دارند رفتارمیکنند.بعدچطورانتظارداریم که آمریکارا بتونیم مهاریامتقاعدکنیم؟سختیهای کوتاه مدت یعنی صدسال .نبوی و اصولگرا ومیانه رو هم فقط حرف میزنندوهمگیتون به اتفاق هم پوست ملت را داریدمیکنیدوآمریکاهم درجبهه مقابل داره پوست ملت رامیکنه ومردم شده اندگوشت قربانی وسط این معرکه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    9 1
    واقعا درست است ولی کجاست گوش شنوا وچرا ازهمین حالا سختیها را عو نمیکنند بجای لغو کنسرت واعتراصات واحتمال بروز جنگهای داخای وتجزیه!؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    24 2
    خدا لعنت کند این روباهای پیر را دست های اینها دست خیانت است و هیچگاه نظام و مردم و مسملانان نمی توانند به این ادمها اطمینان کنند .
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    49 0
    مردم در رنج و سختی و عذابند سختی کوتاه مدت دیگه چه صیغه ای است؟
    • ناشناس IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      4 0
      یعنی دارن سرمونو شیره میمالن
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    24 1
    فک کردم تا الان داشتیم خوش میگذروندیم
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    32 2
    اصلاح طلبهای بیشرفه بی همه چیز اقتصاد ایران رو بطور مطلق ویران و نابود کردن . رشد لجام گسیخته قیمتها ثانیه ای شده و هرج و مرج و هر کی به هر کی بر اکثر بازارها حکمفرماست . مردم بخاطر به آتش کشیده شدن پس اندازهای اندکشون افسردگی گرفتن بعد این حروم لقمه های آمریکایی و مسببین این اوضاع تازه رجزخونی هم میکنن
  • سید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    33 1
    اصلاح طلبان تهوع آور و مشمئزّ کننده که بوی گندشان عالم را برداشته است.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    31 3
    خدایا شرّ و بلای فتنه گران اطلاح طلب را از مملکت ما کم کن.ریشه شان را بخشکان!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    34 0
    همتون یه عده فسیل هستین که مغزهاتون زنگ زده وبجز بدبختی برای این مردم هیچی ندارین ومطمئنم که این تورم وگرانی دلارهم به خاطراینه که همتون دارین سرمایه هاتون رو تبدیل به سکه ودلارمیکنین تا اگه یه وقت اوضاع کیشمیشی شدفلنگ روببندین
  • بنده IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    20 1
    سلام کنسرت.حجاب.حصر. موضوع از این مهمتر تو کشور نیست انگار ما عوام اصلا فراموش شدیم خانواده های زیادی برا مشکل مالی داره نابود میشه شده.جوانان دارن میشن نه زد حکومت زد دین خانواده ها گسسته.فساد اخلاقی.قتل در جامعه.کمبود ها.مواد های صنعتی(جالب اینجاست در مواد مخدر هم فرق وجود داره بین بالا و پایین جامعه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    18 0
    چند کلمه از ننه دزدان
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    16 0
    لابد تا حالا تو رفاه بودیم
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    12 0
    علت احساس پوچی،افسردگی،انواع بیماریهای روانی،خودکشی ونابودی ایران و ایرانی طی دهه های اخیرچیست!؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 5
      ماهواره و خواندن آمدنیوز!
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    11 7
    پولدارها که بیشتر خودکشی و طلاق و خیانت و زنا و کلاهبرداری و حروم خوری دارند
  • بنده IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 9
    سلام و اما سانسور مشرق منو یاد رسانه های زمان شاه میندازه از اصل نظام نزدیک های اون نباید انتقاد کرد
  • وطن دوست BE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    20 0
    یادتون باشه همه ژن های خوب یک کار چاق کن خیلی عالی دارند -- میگویند صدا پدر چه بود -- حتما مال شما بهتره ! یا مدریت پدر چه کرد در وزارت ارتباطات به به -- شما دست پدر را در مدیریت هر چی موبیله از پشت میبندید !! یا اینکه اینجا کنسرت درامد ندارد. پارس بریم هم کارش سکه است هم تماشا داره ! در مورد پدر های اسقاتیشون دیگه صحبتی نیست -- این شامل آقایان دیگر که گفتیدید میشود
  • بنده IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 2
    چپ.راست. شده جنگ بالای نظام.نتیجه اش درد کشیدن پایین نظام. اقایون اطلاعاتی یا خبر رو به رهبری برعکس میرسونید از هر فردی تو خیابون بپرسیم نظرش درباره اسلام یا نظام چیه با جوابی مواجع میشی سرت رو باید بندازی پایین.دیگه جای دفاع هم نداریم یا اینکه درد کشیدن ملت راه نداره جز ادامه درد.دلار شد ۱۰ سکه شده ۴.من که بیخیال ازدواج شدم بخوام هم نمیشه.نمیشه به اعضای حکومت بگی نمیشه درک نمیکنن چی میگیم.به شکم سیران.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    تحمل فقط مال مردمه دیگه ؟
  • اسفدیاری FR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    15 0
    این جمهوری اسلامی علی رعم اینکه برخی میگویند خیلی نظام بسته ای نیست.... یعنی اصلا بسته نیست. از برخی جهات در و پیکر هم ندارد... میگی نه ؟؟؟ یک نمونه.. شخصی بنام بهزاد نبوی را نگاه کنید. مادرش توده ای بود. پدرش عضو ساواک شاهنشاهی. خودش بجرم هواداری مارکسیست توسط ساواک دستگیر شده بود... بعد در ساواک جذب شده بود و تا روزهای آخر رژیم شاه برای ساواک خبر چینی میکرد. ( اسناد ساواک موجود است) بعد از پیروزی انقلاب ... این فرد با چنین سوابقی میشود سخنگوی دولت. بعد میشود معاون نخست وزیر.. بعد میشود وزیر صنایع و معادن بعدش میشود نماینده مجلس الان هم شده اصلاح طلب. ... این مدل حکومت توی دنیا واقعا شاهکاره و البته خنده دار :))
    • DE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      14 0
      شخصیت اش قابل انعطاف است. نون را به نرخ روز میخورد
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    7 0
    چرا باید سختی بکشیم؟ که عده ای سیاستمدار حاکم باشند؟ همه مسئولین کنار بروند و نیروهای جدید مسئولیت را به عهده بگیرند.
  • مرد میدان IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 0
    خدا لعنتت کنه بهزاد نبوی هر چه می کشیم از تو و امثال جنابعالی هستش خفه شو و صدات رو ببر فتنه گر لعنتی حرف نزنی نمیگن لالی
  • ز IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    دشمن ما همینجاست دروغ میگن امریکاست
  • DE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 0
    مطلبی در باره سوابق بهزاد نبوی نوشتم. حتما منتشر کنید تشکر
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 0
    معلوم شد که اینها تا به حال بدبختی مردم حالیشون نبود حالافهمیدن خیلی جای تاسف است بااین مدیران...
  • ایرانی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    6 0
    مسئولان به فکر مردم باشید دخترها ترشیدند پسرها پیر شدند با این همه گرانی نمی تونند ازدواج کنند گناهشان به گردن مسببان گرانی هست مردم از شما انتظار دارند پس کی باید به مشکلات مردم رسیدگی کند حتما می خواهید یکی از خارج بیاد به داد مردم برسد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 0
    در بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر درخصوص خیانت در امانت آمده است :اگر یکی از کارکنان تو دست به خیانتی گشود و گزارش جاسوسان تو بر آن خیانت هم‌ داستان بود، بدین گواه بسنده کن و کیفر او را با تنبیه بدنی بدو برسان و آنچه بدست آورده بستان سپس او را خوار بدار و خیانتکار شمار و طوق بدنامی را در گردنش درآر.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    9 0
    بهزاد نبوی جاسوس سیا که قرار دادالجزایر در باره جاسوسان امریکایی را به نفع امریکا تنظیم کرد و چند میلیارد دلار سر ایران کلاه گذاشت
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 1
    من واقعا نميدونم با این وضع اختلاس وحقوق نجومی وبی کفایتی مسئولین چرا با آمریکا داریم سرشاخ میشیم واقعا با این اقتصاد تک محصولی واداره چندین جنگ منطقه ای خدا آخر وعاقبت مارو بخیر کنه به ونزوئلا شدن رسیدیم متاسفانه
  • تی تی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 0
    یعنی از این سخت تر؟ چه بلایی دارن سرمون میارن؟
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      1 0
      دوست گرامی فعلا که تحریم ها شروع نشده این فعلا اثرات روانی تحریم هاست
  • ناشناس RO ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 0
    م بدبختی ملت ما از دولت بی لیاقت ماست که با سوع مدیریت و اختلاس و رانت خواری و مفاسد اقتصادی و اوردن افراد کم سواد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    7 7
    راه حل مشکلات فقط اینست که سیاه نمایی تمام شود و کسانی که از بام تا شام در ذهن مردم در حال مفسدنمایی و القای ناامیدی هستند ساکت و مجازات شوند. ایران، هجدهمین اقتصاد جهان است. مشکل داریم اما بحران نه!
  • عرفان، IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 9
    با سلام، عزیزان با بررسی و رصد بازار کاملا مشخص است که این وضعیت حاکم بر بازار نوعی سیاست و بازی از پیش تعیین شده جهت جذب نقدینگی سرگردان بوده است و بس،بزودی شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود .مواظب باشید اسیر دست بازار نشوید
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      0 0
      به همین خیال باش . قبلا هم از این حرفها زده شده و خیلی زیاد
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      3 0
      بخواب بابا تواین مملکت چی تاحالا کاهش قیمت داشته که اینبارداشته باشه
  • نيم IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 5
    مردم ايران نيم قرن هست دارند ابر تورمي را تحمل مي كنند ديگر زوره الكي داريم زجركوش مي شيم . مگر كسي نمي گذار اذان پخش شه يا نماز جمعه نداريم يا فحشاه خونه عرق خوري در ايران هست كه داريم زجر مي كشيم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • FR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 0
      رباي بيش از ٪؜٤٨ درصد بانك ازشما ميگيره بابت يك ماشين پژو ٢٠٦ با تكنولوژى ٣٥ سال پيش .... بانك جمهوري اسلامي ايران اولين سيستم ربا خوار جهان شد (٪؜١ در فرانسه ربا يا سرد بانكي). اري خوشكسالي از نظام بانكي و بقيه مشكلات هم از گوش ندادن به فرامين الهي است قران را مطالعه بفرماييد ايه ١١١ سوره توبه را مطالعه كنيد، انصافاً وضغيت اينطور هست !
  • DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    7 0
    وقتی امریکا به عراق حمله کرد.. همین بهزاد نبوی میگفت الان صدام توبه کرده ‌ باید بریم کنار صدام با امریکا بجنگیم...
  • تمشکال IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    متاسفیم از این اظهار نظر آقای محترم ! دولتمردان نخست باید خود را برای سختی آماده کنند / از حقوق خود صرفنظر کنند و دارایی های نقدی خود را بین فقرا تقسیم نموده که اجر این دنیا و ان دنیا را داشته باشند . آنگاه حمایت مردم را خواهند داشت
  • محسن US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    0 3
    مشرق! بالاخره نفهمیدیم از نظرِ شما نظارت استصوابی چیز خوبی هست یا نه؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 0
    این آقا که سیتیزن کاناداه, زن وبچه مسیولن که در خارج از کشور هستند اگر اتفاقی هم رخ بده خودشون هم میرن همه مسولین این مملکت رو غارت کردن خدا لعنت کنه همشون رو
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    بحال فرهنگی که مازنی رئیس کمیسیونش باشه باید خون گریست
  • US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    پیرمردان بالای 60 سال استعفا دهند کشور به دست جوانان بسپارند. متاسفیم. روحانی 67 ساله لطفا استعفا بدهید.
  • NL ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    6 0
    قاتل شهید رجایی هنوز زنده است
  • کورش IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 2
    هه هه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 1
    تهرانو ول بکن با خانواده بیا یه شهر کوچیک مثل مسجد سلیمان با چهل یا پنجاه درصد بیکاری بعد بدون پارتی و ... در دمای پنجاه درجه و یو بیشتر بگرد دنبال کار و از حکومت تعریف کن و بگو مردم باید تحمل کنن مشرق هم به شدت سانسور چی هست وگرنه با رعایت ادب یه حرفاید دیگه هم میزدم ...
  • AE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 0
    بهزاد نبوی منافقی که متاسفانه از رٱفت نظام سوء استفاده کرده و هرگز توبه نخواهد کرد مسئولان قوه ی قضائیه باید بدانند مسئول تمام جنایات این مزدوران هستند چرا که با اهمال و عدم برخورد سبب قدرت نمایی این مفسدانند
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    0 12
    همین نظرها نشانه عمق اختلاف نظر ملت است بهتر است عاقلان کشور تصمیم بگیرن نبوی هم این حرف راست را زده حالا کو تا عمل
  • FR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 0
    مرگ بر ليبرال ها اخوندي و غيره كجا هستند بگن بازار خودش را تنظيم ميكنه همه بمیرن برای یک درصد
  • FR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    تاريخ مرگش ؟ لعنت به بهزاد و لعنت به ژن نامرغوب او
  • تاریخ دان FR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    بهزاد نبوی در دوره وزارت اش استیضاح شد استیضاح نبوی ، اولین استیضاح بعد از پیروزی انقلاب بود. وقتی نماینده های مجلس در صحن علنی از فساد در مدیریت نبوی گفتند.... نبوی جواب داد: هر نماینده که تا حالا ۲ تا نیسان پاترول به قیمت دولتی از من نگرفته لطفا دست اش را بگیرد بالا... و بدینسان نبوی وزیر ماند تا پایان دوره اش ...
    • تمشکال IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 0
      تاریخ دان این یک حقیقت است . فساد آن موقع دوران شیرخوارگی خود را طی می کرد الان بزرگ و برای خودش مردی شده با دست هایی در جیب 80میلیون ایرانی و با تکیه به دولتمردانی که از انقلاب برگشته اند !!
  • FR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 0
    وای خدا عیش و نوش ما رو خراب کرد این بهزاد نبوی تازه داشتیم توی ناز و نعمت دست و پا می‌زدیم حالا چرا کوتاه مدت ؟ مگه حساب بانکیه
  • GB ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 0
    مردم سختی رو تحمل کنن که جیب گشاد شما و امثالهم پر بشه ؟ کور خوندید اینبار دیگه باید به حساب تک تک مفسدین رسید . منتظر باشید
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 0
    من تعجب میکنم از این ها .چه لقمه ای خوردن؟
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 0
    دولت الکترونیک و شفافیت الکترونیکی راه حل مشکل است اگر هم بهانه آوردند از همین سایت و رسانه ها اعلام کنید ما جوانان ایران بحث امنیتی و... را به صورت تضمینی بر عهده می گیریم
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 0
    والله من از وقتی یادمه توی سختی زندگی می کردم و روز خوش ندیدم . گاهی احساس می کنم کسی برای بدبختی های من برنامه ریزی می کنه .اوایل زندگی که مشکلات شدید اقتصادی بود ، الان بیماری های جورواجور هم بهش اضافه شده . همش به مادرم می گم کاش مجرد می موندی و من رو به این دنیا نمی آوردی ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس