محمد سلامتی

تندتر شدن آهنگ «عبور از روحانی»؛ سلامتی: دولت روحانی خوشبین به برجام، ناهماهنگ و بی‌برنامه است!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مرعشی عاشق «شهرستانی‌ها» شد

«حسین مرعشی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در مصاحبه با اعتماد و در پاسخ به این سؤال که «اصلاح طلبان در موارد کوتاهی دولت چه رویکردی باید داشته باشند؟ در دوراهی مردم و دولت کدام را انتخاب می‌کنند؟» گفته است: مردم را انتخاب می‌کنند. ما باید هر جا که لازم است از دولت به صورت جدی انتقاد کنیم.[1]

*این خیلی خوب است که آقای مرعشی بعنوان یک اصلاح‌طلب، قصد دارد از میان مردم و دولت، مردم را انتخاب کند. اما باید گفت کمی برای این انتخاب دیر شده است و به قول آن ضرب‌المثل ایرانی: «تا مرا دُم تو را پسر یاد است؛ دوستی من و تو بر باد است»...

آقای مرعشی حکماً روزهای ماه عسل خود با دولت یازدهم را خوب به‌خاطر دارند که بدون توجه به مطالبات و انتقادات مردم از این می‌گفتند که: «تمام کارهای روحانی قانونیست».[2]

ایشان در آن روزها یک کلمه علیه دوستان خود که می‌گفتند مردم ناآگاه هستند، یک مشت لبوفروش و راننده تاکسی هستند، قانون‌شکن هستند و دستاوردهای برجام روحانی را نمی‌فهمند؛ موضعی نداشتند و بر خلاف سخن اخیر خود، دولت را در یک «انتخاب عاشقانه» می‌پرستیدند.

حسین مرعشی اگر فراموش کرده اما افکار عمومی به خوبی صبح روز انتخابات مجلس دهم را به یاد دارند که آقای مرعشی سرخوش از رأی آوردن لیستی اصلاح‌طلبان در تهران، بصورت تلویحی مدعی توسعه نیافتگی سیاسی مردم ایران شد و گفت: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف 10 سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند.[3]

فلذاست که این رنگ‌به‌رنگ‌شدن یک‌شبه و این نمایش رو حوضی که برخی معتقدند صرفاً بخاطر عزم اصلاح‌طلبان برای «عبور از روحانی» تدارک شده است در نزد افکار عمومی هرگز مقبول نخواهد بود و مردم هم نیازی به عشق یک شبه آقای مرعشی ندارند.

***

تندتر شدن آهنگ «عبور از روحانی»

سلامتی: دولت روحانی خوشبین به برجام، ناهماهنگ و بی‌برنامه است

«محمد سلامتی»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل سازمان منحلّه مجاهدین، در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد در توضیح اینکه دولت در حوزه اقتصادی چه باید بکند توضیحاتی را ارائه کرده است.

او با بیان اینکه خوش بینی بیش از حد دولت روحانی به برجام مانع برخی فعالیت‌ها شد، تأکید می‌کند: ضمنا باید اضافه کنم که معمولا دولت‌ها برای موفقیت درعرصه اقتصادی باید اولا برنامه مشخصی داشته باشند و ثانیا برای اجرای آن افراد همفکر و هماهنگ را انتخاب کنند. متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم فاقد هر دو این مهم بوده و هستند.[4]

*این انتقادات خیلی تند علیه دولت رئیس‌جمهور روحانی در حالیست که اصلاح‌طلبان برای انتخابات دولت دوازدهم از همین رئیس‌جمهور حمایت کردند و او را در سبد رأی مردم گذاشتند.

فلذاست که به نظر می‌رسد این انتقادات مبنای علمی ندارد و یا ایضا از جهت دلسوزی نیست چه اینکه مادام که زمزمه «عبور از روحانی» در اردوگاه اصلاحات برنخاسته بود، کسی هم این انتقادات را از اصلاح‌طلبان نمی‌شنید.

لازم به ذکر است که درباره بی‌برنامگی و ناهماهنگی اقتصادی در دولت آقای روحانی هم اظهارات سلامتی مسموع نیست.

چه اینکه اولا رئیس‌جمهور، صغیر نیست و هنگامی که مردان کابینه‌اش را انتخاب می‌کند، حکما با صلاحدیدهایی دست به این کار می‌زند که جملگی رافع فرضیه ناهماهنگی هستند.

و ثانیا مسئله بی‌برنامگی هم درباره دولت اعتدال، صحیح به نظر نمی‌رسد. آقایان برنامه داشتند اما نکته اینجاست که کانون این برنامه در اتکا به خارج از مرز و چیزی به نام «رفع تحریم و سرمایه‌گذاری خارجی» بود.

و همین مسئله توانست از سرعت دولت بکاهد و سبب برخی ناکارآمدی‌ها شود.

جالب است که فهم این دو ضعف و رصد آنها کار سختی نبود و منتقدان از ابتدا درباره آنها هشدار می‌دادند.

اما سؤال اینجاست که اصلاح‌طلبان چرا با علم به وجود این نقایص بزرگ اما لام تا کام چیزی نمی‌گفتند و اینطور ابراز می‌کردند که ما «فدائیان روحانی» هستیم؟

جالب است که دوستان آقای سلامتی حتی برای رأی‌آوری مجدد روحانی «تَکرار» هم کردند و امروز نیز به نظاره روانه شدن سیل انتقادات و فحاشی‌های اصلاح‌طلبان به سمت دولت نشسته‌اند.

***

خانیکی: رقصیدن «مائده هژبری» را به رسمیت بشناسید!

«هادی خانیکی»، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مشاور رئیس دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه ایران طی اظهاراتی گفته است:

«ما مرتب در حال تقسیم‌بندی هستیم و خود این تقسیم‌بندی‌ها نشان‌دهنده‌ شتاب تغییر است. اگر این تغییر شناخته شود، به‌دنبال آن تفاوت و تکثر می‌آید و مجدداً در پس آن ضرورت گفت‌وگو برای کم کردن این شکاف‌ها مطرح می‌شود، اما اگر تغییر به رسمیت شناخته نشود، درست مثل داستان همان دختر جوان، مائده هژبری، که در یک زمینه‌ متفاوتی از هنجارها و ارزش‌های جامعه‌ سنتی می‌زیست، این ناهمزبانی یا این تصادم و طرد نسلی به نتیجه‌ای سیاسی می‌انجامد که امثال مائده هژبری را در برابر فرهنگ و آموزش رسمی قرار می‌دهد، اما اگر آن تفاوت را به رسمیت بشناسیم، توانمندی‌هایی به جامعه بخشیده می‌شود که در گذشته وجود نداشته است؛ از جمله توانایی "مدارا و گفت‌وگو با یکدیگر".»[5]

*از باب کنایه باید گفت که دوستان آقای خانیکی پیش از این به همین توصیه عمل کردند که به جای خدمت به مردم، در برج میلاد تهران به تماشای رقص دختران نوجوان نشستند!

ما قضاوت درباره اظهارات آشکار خانیکی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

پر واضح آنکه در محتوای اظهارات خانیکی اولا مرزی برای حسن و قبح وجود ندارد و انگار هر شرّ و منکر و قبیحی به مثابه تغییری است که بایستی پذیرفته شود تا جامعه دارای توانمندی شود! و ثانیا گویی اسلامی بودن نظام اسلامی و هنجارهایی که هر حکومتی به آنها اعتقاد دارد نیز در صحبت‌های این فرد، عامدانه یا شاید از روی سهو، به فراموشی سپرده شده است و نسبت به آنها تجاهل صورت می‌گیرد...

برخی معتقدند یک جریان منحرف سیاسی در کشور به دنبال نماز گزاردن به سمت قبله نفسانیات و شهوات است و البته نام آنرا «احترام به افکار عمومی» می‌گذارد. بدیهیست که با این کار، اصل وظایف یک حکومت دینی زیر سؤال می‌رود و جامعه هنجارهای عقلانی را از یاد خواهد برد.

قابل تأمل آنکه طرح اظهارات خانیکی در روزنامه دولتی ایران که مستظهر به پشتیبانی دولت است، صورت می‌گیرد.

همچنین گفتنیست، محمد قوچانی، مشاور رئیس‌جمهور روحانی به تازگی از این گفته است که رئیس‌جمهور روحانی «لیبرال» است.[6]

این اظهارات تاکنون از جانب رئیس‌جمهور تکذیب نشده است...

***

1_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3776512

2_ http://fna.ir/a1hzoo

3_ mshrgh.ir/541758

4_ http://aftabeyazd.ir/?newsid=112005

5_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/475382

6_ mshrgh.ir/877230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    اصلاح طلبی خلاصه شده در « رقص» و کنسرت..
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      14 35
      اما این ناهمزبانی یا این تصادم و طرد نسلی به نتیجه‌ای سیاسی می‌انجامد که به ضرر دین و ملک و ممکلت است
    • DE ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      70 20
      به IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ این همان سنت غربال و پدیده تمییز در آخر الزمان است که گریزی از آن نیست. باید مسلمانهای شناسنامه ای دسته دسته از دین خارج شوند و باید خط قرمزی بین آنها و مومنان کشیده شود. مومنان برای ایجاد و حفظ جمهوری اسلامی و برپایی شریعت صدها هزار شهید داده اند و مطلقا به رایگان کشور را به لاییک ها نخواهند داد. این حضرات هم اگر خیلی دنبال آزادی حیوانی خود هستند بروند به همان بهشت خارج. کسی هم جلویشان را نگرفته است. این است معنای لااکره فی الدین. اما اینکه بمانند و جامعه را به گند بکشد و ما تماشا کنیم را کور خوانده اند.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      29 3
      هیچ وقت نظام مقدس جمهوری اسلامی از بین نمیره تازه ضد انقلاب ها ده برابر خون شهیدان باید کشته بدن
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      6 16
      تو خوبی
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      26 5
      افساد طلبها همه تاریخ 40 ساله انقلاب مشغول فساد بوده اند
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      6 0
      بله احسنتم حزب الله پهلوان و قهرمان✌✌✌✌
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    73 30
    برنامه اندلسی سازی راحت ترین و البته کثیف ترین راه برای نابود کردن شریعت اسلامی است.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      37 36
      شریعت اسلامی شما احتمالا واکنشی نسبت به بانکداری اسلامی که دزدخونه شده و یااختلاس و تورم و گرانی و معضلات دیگر جامعه نداره؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      25 16
      جناب ۱۰۲۶ اینقدر خودتون رو زدین به اون راه که همون راه شده محل سکونتون
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      26 9
      در پاسخ 10:26 اولا" كه طبق نص صريح آيات قرآن كريم و احكام ودستورات شريعت مبين اسلام ,هم اختلاس و دزدي و غارت بيت المال توسط هر شخص و مقام و گروه و ارگان ,از گناهان بزرگ به حساب مياد وكاري بس كثيف و مضموم و محكوم و قابل تعقيب ومجازاته و هم بي عفتي و برهنگي زنان و بي غيرتي و بي شرافتي مردان. پس نميتوان حكومت را به بهانه پرداختن به يكي , از تعقيب و مجازات آن ديگري برحذر داشت. دوما" اگر بعد از انقلاب عمليات بانكي و مالي و اقتصادي كشور دقيقا" بر اسلاس شريعت اسلام شكل مي گرفت و بانكداري اسلامي واقعي تحقق ميافت, هرگز شاهد اين حجم از غارت و چپاول بيت المال نبوديم. سوما" معمولا" امثال تو وقتي هم مي خواهيد به تمدن و پيشرفت و حقوق بشر و انسانيت و فرهنگ و قس عليهذا بپردازيد,بلافاصله از غربيها و اروپا و كانادا و آمريكا مثال مي آوريد و آب از لب ولوچه شما جماعت راه ميفته! حتما" اين حقيقت را قبول داريد كه تمام دزدهاي بيت المال وغارتگران اموال عمومي و اختلاس گران در صورتي كه موفق به فرار از ايران شوند,مأمن و پناهگاهشون يا كاناداست يا آمريكا يا انگليس يا فرانسه يا....!!!! البته مسئله پناه دادن و حمايتهاي همه جوره غرب ظاهرا" متمدن !!! از تروريستها و آدمكشهاي حرفه اي امثال منافقين و ضدانقلابهاي اجق وجق ديگر , خود داستان ديگريست. يعني غربيهاي واقعا" وحشي و جنايتكار و ظاهرا" متمدن ,حامي اصلي و پناه داهنده 100 درصد دزدها و غارتگران گردن كلفت و تروريستهاي وحشي ادمكش از منافقين خبيث و پست فطرت و ضد انقلابيون وطن فروش ايراني گرفته تا داعشي هاي بي پدر ومادر وهابي و مخالفين ساير دولتهاي مستقل و آزاديخواه ديگر كشورها بوده و هستند.
    • DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      23 13
      به IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ البته که دارد. اما همین روشنفکرها بودند که ربا را به عنوان اصل علمی در اقتصاد پذیرفتند. ضمنا آنچه اندلس را نابود کرد بی حیایی و زنا بود والا مشکل اقتصادی نداشتند. برای همین الان همه تمرکز دشمن علیه حجاب است. آنقدر که حجاب حمله می کنند حتی به ولایت فقیه هم حمله نمی کنند. چه رسد به موضوعاتی مثل اقتصاد اسلامی.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    53 14
    همانگونه که بارها گفته ایم و به همه مردم هم ثابت شده اصلاح طلبان باقیمانده تفکر رژیم پهلوی هستند(با پوششی اسلامی )که سالها دنبال فرصت برای ضربه زدن به اساس ارزشهای نظام بوده و هرازگاهی با حرکات ایذائی سعی دارند مسیر انقلاب مردم را منحرف کرده و خون جوانان مومن را پایمال کنند ..تمام جاسوسهای حکومتی پس از انقلاب از این طیفند تمام فراریان و وطن فروشان از این طیفند تمام تریبونهای غربزدگی متعلق به این طیف است و بدبختی های روزافزون ملت هم تعلق به این طیف منحوس دارد که متاسفانه با پیش کشیدن مباحث فرعی و با استفاده از لشگر سلبریتی های خوشگذران و غربزده و بیسواد تمام تاششان را برای انحراف جوانان بکار بسته و میبندند
    • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      2 5
      نه تمام اصلاح طلبان اینگونه نیستند نبایدبه یکباره همه آنهارادرصف مقابل قراردادخیلی ها با عقیده اصلاحات واردشده ودراین طیف مانده اندهمانگونه که تمام اصولگراها واقعادرصف انقلابی نیستند حالایادانسته ویاندانسته . امیدوارم خداوند ضدانقلابان غرب وشرق پرست را روسیاه ودراهدافشان ناموفق گرداندومردم فهیم ایران راکه نگاه تمام مسلمانان جهان به آنان است موفق وپیروزگرداند.آمین
  • عباس IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    68 38
    آقای خانیکی ما منتظر پخش فیلم رقص دختر شما در اینترنت هستیم
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      39 40
      خخخ خوب گفتی
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      5 11
      7:55 حالا چرا قضیه رو شخصی کردی؟ نکنه مائده هژبری دخترته؟!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    18 25
    ما داریم تو قرون وسطی سیر می کنیم و صد البته زمین هم گرد نیست !!!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      30 14
      نه عزیزم. داریم در ما قبل قرون وسطی و دوره بت پرستان روم و یونان باستان زندگی می کنیم که برهنگی و بی حیایی برایشان فرهنگ عمومی بود! یا شاید هم در عصر حجر و انسان های اولیه
  • سید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    36 10
    تهوع آور بودن اصلاح طلبان به جای خود بدون هر شکّ و شبهه ای، اما موضوع جالب این است که هرگاه تصویر و عکسی از حسین مرعشی می بینم ناخودآگاه به یاد...می افتم! خیلی جالب است!!!!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    35 5
    آقاي روحاني رئيس جمهور كدام كشور است؟ براي اجراي قانون اساسي كدام كشور سوگند خورده است؟ مردم كدام كشور در چارچوب قانون اساسي آن ايشان را انتخاب كرده اند؟ مشاور چنين رئيس جمهوري در چارچوب قانون اساسي آن كشور چه خط فكري بايد داشته باشد؟ به نظر بنده آقاي خانيكي اين سوالات را خوب در ذهن خود مرور كنند بعد نظر بدهند. مطمئنا حرفهاي آقاي خانيكي غير قانوني، غير شرعي و غير عرفي و ناجوانمردانه است. نمك خوردن و نمكدان را شكستن است.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    25 7
    بهش بگویید کوچک اوغلو رقصیدن حرامه مگه تو مسلمان نیستی جا
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    20 48
    مردم دین نمیخوان بالای ۵۰ درصد مردم ضد دین هستند و آرزوی نوکری و کنیزی برای آمریکایی های برتر را دارند. ایرانی ها از قدیم هم همینطور ذلیل بوده اند
    • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      13 1
      صفات جد ابادت به مردم نسبت نده بی وجود
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      13 3
      خب آفرین شما گمشین برین عربستان
    • حجت IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      12 0
      هشششش! واستا، می خوام پیاده شم
  • حمید IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    24 4
    خانیکی شعر نگو و تلفن را اشغال نکن
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    32 4
    بله... توانمندی هرزگی و بی بند و باری به جامعه بخشیده میشود. اقتصاد رو گند زدن حالا میخوان فاتحه دین و فرهنگ هم بخونن. همون غربی که میپرستنش الان زیر فرهنگش زاییده. حالا میخوان ایران رو هم به گند بکشن وطن فروشا.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    29 4
    آقای خانیکی //پس همه بیان یه هنجارشکنی بکنن شاید توانمندی جدید به جامعه ببخشند/// اینجا ایران است مملکتی که هنوز پیکر پاک شهیدانش بعد از سالها داره میاد و بردوش مردم تشییع میشه////یادتون باشه اینجا ایران است
  • ایرانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    20 3
    واقعا مشکل مردم اینه ببین تریبون افتاده دست چه کسائی؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    26 4
    دزد حاضر بز حاضر. خوب از خودت شروع کن دختر و نوه دختری ات را بیاور تا برقصند. متاسفم برای شما. شماکسی بودی که در زمان جنگ به جبهه می امدی وگزارش میگرفتی از همان جوانهائی که برای ناموس تو و امثال تو جان دادند حال امروز این طور میگوئی .مانند موسوی که زمان جنگ به دیدن مجروحین وجانبازان میرفت اما در فتنه 88 علیه همین نظام شمشیر کشید وبسیاری از جوانان این کشور را کشت. بهوش باشید فاعتبروا یا اولی البصار .
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    8 10
    ایران ایرانه شده ویرانه
  • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    38 3
    الان مشکل قر کمر دادنه ؟! یا پاسخگویی به افتضاح اقتصادی؟!
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      22 2
      مشکل قر کمره . برداشتن کامل روسری و با ریخت کنار دریا به خیابون رفتنه . نه دلار 10 هزاری و سکه 4 میلیونی . این دقیقا چیزیه که رای دهنده های این دوره دنبالش بودن و بهشم رسیدن
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    6 15
    مشرق این بابا که چیزی نگفته . به نظر من حرف بدی نزده گفته که " این ناهمزبانی یا این تصادم و طرد نسلی به نتیجه‌ای سیاسی می‌انجامد که امثال مائده هژبری را در برابر فرهنگ و آموزش رسمی قرار می‌دهد" خوب این کجاش غلطه
    • DE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      14 2
      منظورش این است که باید دست از تصادم با این بهاییان ضد اسلام برداریم و اجازه دهیم آنها علنا علیه همه ارزشهای اسلامی و عفت و حیا تبلیغ کنند. واضحتر از این بگوید؟
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    10 2
    نه قربونت ما قبلا اختلاس و رانتخواری را به رسمیت شناختیم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    14 2
    خانیکی یک بی سواد پر مدعاست افتخار بزرگش این بوده است که با کاستلز استاد ارتباطات گفتگو کرده است آنهم نه به خاطر سوادش بلکه به دلیل مشاور خاتمی بودن.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    14 8
    مبارزه با بد حجابی و .... پوششی است برای سرگرم کردن مردم برای انحراف اذهان از غارت جیب مردم و پول نفت
    • DE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      14 2
      اتفاقا برعکس. غارت نفت فابل جبران است. ایران ففیر نیست و می تواند باز هم تولید ثروت کند. اما وقتی عفت و حیا رفت دیگر بازخواهد گشت. ملی هم که بی حیا شد برای برهنه شدن به همین غارتگران رای می دهد.
  • حامد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    19 2
    کشف حجاب، بی حیایی، رقاصگی و لهو و لعب در اسلام حرام است. اینا اعتقادی به اسلام ندارند. در زیر سوال بردن و رد احکام اسلامی و فرهنگ دینی این قدر گستاخ و بی پروا شدن که دیگه علنی با آنها مخالفت می کنند. چون می دونن مخالفت و زیر سوال بردن احکام اسلامی هیچ هزینه ای نداره بلکه منفعت هم داره. همین ها هستن که مردم و جوانان جامعه رو به سمت فساد می کشانند. جوانان امروز مشکلات مختلفی و مهمی دارند . به جای تلاش برای حل این مشکلات با چنین سخنانی به دنبال منحرف کردن آنها هستند. دولت صد در صد مورد حمایت اصلاح طلبان برای جوانان چه کرد؟ مشکلات تحصیل، کنکور، بیکاری، مشکلات روحی و روانی و طلاق رو حل کاری؟ نه. امکانات تفریحی سالم برای اونا به وجود آورد؟ نه. پس مجبورش بهشون بگه بزنید و برقصید برای مردان غریبه که شما هنرمند هستید و به هیچ چیز فکر نکنید.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    1 10
    خان هستند و یک!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    15 1
    اينا از كجا حقوق ميگيرن كه انقدر بي دغدغه هستن.پول از كجا ميارن خرج ميكنن.بيت المال ؟باباشون پولدار بوده ؟ اروم اختلاس كردن؟
  • امید IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    29 98
    من با این آقا موافقم ..کاملا موافق جدایی دین از سیاست و مخالف ولایت فقیه هم هستم ..ولی شما که نظر مخالفا رو تو صفحه ات نمیزاری سایت مردمی
    • محمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      69 18
      ولایت فقیه خار چشم شما زباله های افسادیه
    • DE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      60 22
      اگر از دین سیاست و ولایت فقیه را بگیری چه می ماند؟ فقط می ماند مشتی احکام غسل و شکیات و سهویات. با عرض معذرت می شود دینی بسته شده به دسته آفتابه! آیا همین بوده دلیل بعثت انبیا و آنهمه جهاد و شهادت در طول تاریخ؟ محال است شیعه ای که می گوید سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم حرف شما را قبول کند. بروید اراجیف خود را در همان مسیحیت تحریف شده و بودیسم جستجو کنید. چرا که اسلام یک دین تمدن ساز است.
  • وحید IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    7 61
    تهوع آور بودن اصولگرایان به جای خود بدون هر شکّ و شبهه ای، اما موضوع جالب این است که هرگاه تصویر و عکسی از شریعتمداری می بینم ناخودآگاه به یاد...می افتم! خیلی جالب است!!!!
    • DE ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      26 0
      آقا وحید ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ سعی کن عمو جون در موضوعاتی نظر بدی که اونها رو میفهمی یعنی هیچ موضوعی اینطور اعصابت هم راحتره مجبور نمیشی آخرش هم خودکشی کنی .
    • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      34 6
      تهوع اور تر و نجس تر از عمله های داخلی اسراییل وجود نداره همونا که به گفته اربابشون بزرگترین سرمایه اسراییل و امریکا در ایرانن!!
  • وحید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    15 54
    مطمئنم بیشتر این نظرات و فقط یه نفر نوشته ... خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی :)))
    • محمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      33 13
      برا درمان سوختگیت بشین تو اب یخ
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      29 4
      این شامل حال خودت میشه
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    9 0
    خانیکی مدتها هوادار مجاهدین خلق بود بعد تواب شد بعد حزب الهی دو آتشه شد حالا طرفدار عرب شده سیاست که نیست .. فرفره هست هر روز به رنگی در مباد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    8 0
    مرعشی میگه بین مردم و دولت، مردم رو انتخاب می کنم! بعد وقتی بهش میگن راه حلت واسه مشکلات چیه؟! میگه: رفع حصر... انتخاب مردم ینی این!
  • سعيد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    3 1
    بوي الرحمن بلند شده
  • آذربایجان وپیرامون-در انتظار بهار IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    9 5
    سلام-نمی دانم خانیکی کیست وچه می گوید اما ظاهر لباس پوشیدن بسیاری از دختر وپسرهای نوجوان درس خوانده در نظام جمهوری اسلامی با کلی کتاب دین وزندگی و فرهنگی اسلامی و برنامه های تبلیغی اسلامی رادیو وتلوزیون و...می گوید از جنس مائده هژبری هستند و تاثیرات این نوجوانان در افکار نوجوانان حجاب پوش طرفدار ارزشهای اسلامی نیز علی رغم تمامی انکارها روز به روز مشهود تر دیده می شود این نوجوانان وجوانان چند دهه دیگر بدون تردید مدیریت بخشهای بزرگی از کشور را در دست خواهند گرفت باید بررسی کنند در خط پرگار خودشان وببینند ایراد کار در کجاست
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      4 0
      اثرات ماهواره و اینترنت را ندیدی؟ یا نخواستی که ببینی؟
  • کامران AE ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    1 11
    مشرق .تو فقط نظرات موافق خودت را منشر میکنی و بس .همه تون همینطوری هستید
    • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      5 0
      از قماش شما یاد گرفته یه سر به سایتای خودتون بزنید تا ببینید
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    7 1
    چطور این دختره سال هشتاد که به دنیا اومده اسمش رو گذاشتند مائده و بعد رقاص شده؟ مادر پدرش هم حامیش اند؟ یعنی چنین اسم مذهبی اون هم در سال هشتاد بعد این همه تفاوت در عمل؟ در عرض ده پونزده سال از این رو به اون رو شدند؟!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      6 0
      گ.ف اعتراف جالبی کرد. گفت که خانواده ما از اول خانواده ای آزاد و راحت بود! منتهی جلوی مردم بروز نمی دادیم. این خانواده های فاسد در تمام مدت بعد از انقلاب بودند منتهی جرات ابراز وجود نداشتند که حالا به برکت فضای مجازی اینطور جسور و وقیح شده اند.
    • US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      2 0
      چه ربطی به پدر و مادر داره؟ خیلی از مادرهای چادری و مذهبی رو تو خیابون میبینم در کنار دختر بیحجابش
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    13 0
    همین ها یه زمانی پونس تو پیشیونی دختر مردم می کردن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    4 0
    لجن به اینا باید گفت، نه کثافات ته چاه
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    15 0
    خانیکی باید برقصه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    4 0
    وقت آن شده ارزش های انقلاب و دین را فدای مدبریت غلط مدیران ناکارآمد کنیم.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    20 0
    اقای خانیکی شما اول زن و خواهر ودختر تان با بیکینی برقصن اگر مقبول افتاد انوقت تصمیم می گیریم
  • AE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    21 0
    وَ إِذا قیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ11 شماره صفحه : 3 حزب : 1 جزء : اول سوره : بقرة چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید می گویند: فقط ما اصلاح گریم(11)بقره
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    سردارسیلمانی ،عزت وشرف وعظمت ماهستندوجان ناقابل مافدای یک لحظه عمرشریف ایشان که خدمتگزار اسلام وقرآن وایران عزیزهستند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    سردارسیلمانی ،عزت وشرف وعظمت ماهستندوجان ناقابل مافدای یک لحظه عمرشریف ایشان که خدمتگزار اسلام وقرآن وایران عزیزهستند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    سردارسیلمانی ،عزت وشرف وعظمت ماهستندوجان ناقابل مافدای یک لحظه عمرشریف ایشان که خدمتگزار اسلام وقرآن وایران عزیزهستند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    سردارسیلمانی ،عزت وشرف وعظمت ماهستندوجان ناقابل مافدای یک لحظه عمرشریف ایشان که خدمتگزار اسلام وقرآن وایران عزیزهستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس