کد خبر 877812
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
تیشه گران

دبیر فدراسیون ناشنوایان به انتقاد یکی از کشتی گیران قهرمان جهان که برای پاداش قهرمانی به جای دریافت سکه، کارت خرید از فدراسیون دریافت کرده بود پاسخ داد.

به گزارش مشرق، در حالی که جوایز قهرمانان باید به صورت سکه پرداخت شود، اما ورزشکاران ناشنوا به جای سکه، کارت هدیه دریافت کرده اند که البته قابلیت گرفتن پول نقد را هم ندارد و باید با آن تنها خرید کنند.

مهران تیشه‌گران دبیر فدراسیون ناشنوایان درباره انتقاد ورزشکاران ناشنوا به این موضوع گفت: چون سال گذشته مبلغ سکه یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان بود و امسال قیمت سکه افزایش چشمگیری داشت، ما نیز همانند سایر فدراسیون‌ها در مراسم تجلیل از قهرمانان که با حضور رییس جمهور برگزار شد به ورزشکاران خود برحسب این که موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شده بودند، قیمت سکه‌ها را برمبنای همان زمان محاسبه کردیم و به ورزشکاران خود در ازای تعداد سکه‌ها، پول نقد به صورت کارت هدیه پرداخت کردیم.

وی گفت: قرار بر این بود کسی که قهرمان جهان شده است، 20 سکه، نقره 10سکه و برای برنز 5 سکه پرداخت شود که متاسفانه این تعداد به 15سکه، 5/7 سکه و 4 سکه کاهش پیدا کرد که ما این تعداد سکه را برمبنای قیمت هر سکه که در آن زمان یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان بود، محاسبه کردیم و به صورت کارت هدیه در اختیار ورزشکاران گذاشتیم.

تیشه‌گران خاطرنشان کرد: چون ازدستگاه پز روزانه بیشتر از 200 هزار تومان نمی‌توان دریافت کرد به تمام ورزشکاران ناشنوا گفتیم که اگر به شهرستانهای خود رفتند برای دریافت کلیه مبالغ کارت هدیه خود بهتر است به فروشگاههای معتبر و مغازه دوستان و فامیل‌های خود که اعتماد دارند مراجعه کنند و از آنها درخواست کنند که کلیه مبالغ کارت را از طریق دستگاه پز به حساب خود واریز کنند و سپس چک به آنها بدهند تا کلیه پول خود را از بانک دریافت کنند. ما این مساله را به تمام ورزشکاران اعلام کردیم و تا به امروز هم مشکلی برای نقد کردن کارت هدیه برای هیچ کدام از ورزشکاران پیش نیامده است.

دبیر فدراسیون ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که چرا پاداش قهرمانان ناشنوا را به صورت نقد به حساب آنها واریز نکردید تا چنین مشکلی پیش نیاید، تصریح کرد: ما برای این که از پاداش ورزشکاران مالیاتی کسر نشود، پاداش آنها را به صورت کارت هدیه در اختیار ورزشکاران گذاشتیم تا بتوانند از تمام موجودی کارت بدون پرداخت مالیات استفاده کنند.

وی همچنین در پایان از پرداخت پاداش به مربیان و سرپرستان تیم های ناشنوا برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان در روز شنبه 6 مرداد خبر داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس