کد خبر 877692
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
استقلال پیکان

استقلال تهران در اولین گام لیگ هجدهم به مصاف همشهری خود می‌رود.

به گزارش مشرق، استقلالی‌ها بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روزهای پر التهابی را گذراندند. مدیرعامل این باشگاه استعفا داد و بهترین هافبک این تیم امید ابراهیمی هم استقلال را ترک کرد. آبی‌پوشان پایتخت در حالی در هفته‌ی اول لیگ هجدهم به مصاف پیکان می‌روند که تمریناتشان را هم دیر شروع کرده‌اند و سرمربی این تیم "وینفرد شفر" آلمانی از وضعیت این تیم رضایت ندارد.

 

پیکان اولین حریف استقلال در لیگ هجدهم، "مجید جلالی" را روی نیمکت خود می‌بیند. جلالی یک حریف قدیمی برای آبی پوشان پایتخت است و به عنوان سرمربی تیم‌های مختلفی از جمله صبا باطری، پاس، استقلال اهواز، فولاد خوزستان، شهید قندی یزد، تراکتورسازی تبریز، سایپا و پیکان مقابل این تیم قرار گرفته است. به بهانه‌ی بازی استقلال مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی، سابقه‌ی تقابل‌های "مجید جلالی" مقابل استقلال و خاطرات خوبی که هواداران استقلال از او دارند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قهرمانی‌ای که جلالی به استقلالی‌ها هدیه کرد
هواداران استقلال تهران از "مجید جلالی" خاطره‌ای خوب در ذهنشان دارند. در لیگ هشتم استقلالی‌ها در هفته‌ی پایانی در مشهد باید به مصاف پیام می‌رفتند و ذوبی‌ها هم در اهواز میهمان فولاد خوزستان بودند. استقلالی‌ها در صورتی قهرمان لیگ برتر می‌شدند که در بازی خارج از خانه به پیروزی می‌رسیدند و ذوب‌آهن هم مقابل فولاد خوزستان که هدایتش بر عهده "مجید جلالی" بود، شکست می‌خورد. استقلالی‌ها موفق شدند در مشهد با تک گل "فابیو جانواریو" هافبک خلاق خود به برتری برسند و فولاد خوزستان هم با نتیجه ۴ بر یک از سد ذوب‌آهن گذشت تا آبی پوشان پایتخت با تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن، همراه با "امیر قلعه‌نویی" قهرمان لیگ هشتم شوند. بعد از قهرمانی استقلال در مشهد بود که "امیر قلعه‌نویی" سرمربی وقت آبی پوشان پایتخت جمله‌ی معروف خودش در مورد "مجید جلالی" سرمربی وقت فولاد خوزستان که با برد تیمش مقابل ذوب‌ آهن با تفاضل گل استقلالی‌ها قهرمان شدند را گفت که «جلالی خیلی مَرده».

بیشترین برد
استقلالی‌ها بیشترین برد خود در تاریخ لیگ برتر را مقابل "مجید جلالی" بدست آورده‌اند. "مجید جلالی" سال‌ها است که نتوانسته با تیمی، استقلال را شکست دهد. در حالی شاگردان "مجید جلالی" در تیم پیکان در هفته‌ی اول لیگ هجدهم به مصاف استقلال می‌روند که آخرین برد "جلالی" مقابل آبی پوشان پایتخت، به لیگ دهم و پیروزی ۴ بر یک فولاد خوزستان مقابل استقلال تهران بر می‌گردد.


"جلالی" در لیگ برتر با تیم‌های مختلف ۲۲ بار مقابل استقلال قرار گرفته است که در این ۲۲ بازی، سهم استقلال؛ ۱۱ برد، ۴ باخت و ۷ تساوی بوده است.

جلالی حدود هفت سال و نیم است که موفق به شکست استقلال نشده است. در این مدت در ۱۱ بازی پشت سر نتوانست این طلسم را بکشند. جلالی پس از برد خیره‌کننده ۴-۱ یا فولاد مقابل استقلال و مظلومی دیگر نتوانست آبی ها را شکست دهد.

"آقا معلم" با فولاد سه بار استقلال را برد و یک بار هم با پاس این تیم را شکست داد اما با صبا، قندی یزد، استقلال اهواز، تراکتورسازی، سایپا و پیکان موفق نشد از پس استقلال بربیاید.

بهترین برد جلالی مقابل استقلال ۴-۱ است و بدترین شکست هم همین نتیجه محسوب می شود.

آبی پوشان پایتخت در ۲۲ تقابل خود مقابل تیم‌های "مجید جلالی" در لیگ برتر؛ ۳۵ گل زده‌اند که میانگین ۱،۵۹ گل زده در هر بازی است. تیم‌های مجید جلالی هم ۲۶ گل به استقلالی‌ها زده‌اند که میانگین ۱،۱۸ گل زده در هر بازی می‌شود.

ناکام مقابل استقلال
"مجید جلالی" بعضی وقت‌ها با مربیان خارجی‌ای که در فوتبال ایران حضور داشتند، مشکل داشته است. نکته‌ی جالب در مورد تقابل "مجید جلالی" با مربیان خارجی در لیگ برتر این است که جلالی فقط در ۳۴،۴۸ درصد از این تقابل‌ها به پیروزی رسیده است. "جلالی" در ۵۸ بازی مقابل مربیان خارجی در لیگ برتر، ۲۰ برد، ۱۷ تساوی و ۲۱ باخت بدست آورده است.


استقلال در حالی با مربی آلمانی خود "وینفرد شفر" میزبان پیکان است که جلالی و شفر ۲ بار تا به حال مقابل هم قرار گرفته‌اند که به فصل قبل لیگ برتر برمی‌گردد. در بازی رفت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت، استقلالی‌ها با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ از سد حریف خود گذشتند. تا "جلالی" بدون برد مقابل "شفر" باشد.


تیم‌های "مجید جلالی" تا به حال ۲ بار در تاریخ لیگ برتر در هفته‌ی اول مقابل استقلال تهران قرار گرفته‌اند که در آن دو بازی هم "جلالی" در پیروزی مقابل استقلال ناکام بوده است. بازی اول "جلالی" مقابل استقلال در هفته‌ی اول لیگ سوم بود که شاگردان او در تیم پاس با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل استقلال متوقف شدند. پاسی‌ها آن فصل را که با تساوی مقابل استقلال شروع کردند، در نهایت با "جلالی" قهرمان لیگ برتر شدند. دومی بازی "جلالی" مقابل استقلال در هفته‌ی اول هم به لیگ پنجم و تقابل صبا با این تیم برمی‌گردد که در آن بازی استقلالی‌ها با نتیجه‌ی سنگین ۴ بر یک شاگردان "مجید جلالی" در تیم صبا را شکست دادند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس