کد خبر 875567
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
ترامپ نمایه

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با اعضای کنگره این کشور توضیحاتی را در خصوص مذاکرات خود با «ولادیمیر پوتین» درباره ایران ارائه کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که بعد از دیدار با رئیس جمهوری روسیه تحت انتقادات شدید اعضای کنگره قرار گرفته بود در دیدار با قانونگذاران ایالات متحده توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرد.

عمده توضیحات ترامپ درباره گفتگو با پوتین در خصوص ایران بود. وی در این دیدار با اشاره به توافق اتمی کشورهای ۱+۵ با ایران، گفت: این یکی از بدترین توافقاتی بود که کسی ممکن است تصور کند. خروج ما از توافق اتمی بود که پیامدهای عمیقی بر تهران گذاشته و عملا به تضعیف آن انجامیده است.

بیشتر بخوانید:

دستکاری ترامپ در متن صحبت‌هایش با پوتین +عکس

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: همه اینها ممکن است در دوره ای سبب شود تا ایران با آمریکا برای انجام گفتگو و رسیدن به یک توافق جدید تماس بگیرد، و شاید هم این کار را نکند. ایران کشوری نیست که پنج ماه پیش بود. آنها با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند و در صورتی که با ما به توافق دست یابند، این مشکلات را خیلی راحت تر می‌توانند حل کنند.

به گفته ترامپ، وی در  دیدار با پوتین درباره امنیت رژیم صهیونیستی نیز گفتگو کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: دیدار خوبی با ناتو داشتم. آنها ۳۳ میلیارد دلار بیشتر پرداخت کرده اند و در آینده نیز فقط به خاطر من صدها میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: ناتو ضعیف بود؛ اما اکنون این نهاد دوباره قدرتمند شده است (بدا به حال روسیه). رسانه ها فقط می گویند که من در برابر سران بی ادب بوده ام؛ آنها هرگز درباره پول چیزی اعلام نمی کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تمجید از وی پرداخته بود تا جایی که مقامات زیادی در واشنگتن به انتقاد از وی پرداخته بودند.

ترامپ در توئیت دیگری اضافه کرد: درحالی که نشست عالی با ناتو داشتم و در آن مقادیر زیادی پول جمع کردم، دیدارم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از آن هم بهتر بود. متأسفانه، این موضوع به این نحو گزارش نشده است و رسانه های جعلی از آن دیوانه شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس