کد خبر 874697
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
آغاز عملیات خروج تروریست‌ها از «درعا»

عملیات اخراج تروریست‌های مخالف مصالحه با دولت سوریه، از منطقه «درعا البلد» واقع در شهر درعا آغاز شده است.

به گزارش مشرق، تروریست‌های مستقر در «درعا البلد» به همراه خانواده‌هایشان از عصر امروز یکشنبه این منطقه را تخلیه کردند.

خبرگزاری «سانا» گزارش داد که عملیات اخراج تروریست‌ها از منطقه درعا البلد در شهر درعا واقع در جنوب سوریه آغاز شده تا به همراه خانوادهایشان این منطقه را ترک کنند.

تروریست‌های مستقر در درعا البلد دیروز سلاح‌ها و ادوات نظامی سنگین خود مانند موشک، خمپاره، تانک و خودروی زرهی را تحویل ارتش سوریه دادند.

توافق درعا البلد در پی پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه در عملیات نظامی برای پایان حضور تروریسم در استان درعا واقع در جنوب سوریه صورت گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه طی چند روز اخیر ده‌ها روستا و شهرک در درعا را از عناصر مسلح بازپس گرفته‌اند و تعداد زیادی از معارضان مسلح و عناصر تروریستی مجبور به تسلیم و روی آوردن به مصالحه با ارتش و یا ترک درعا شدند.

قبل از آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در درعا در تاریخ ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۸، گروه‌های تروریستی بر مساحت زیادی به میزان ۲۳۵۰ کیلومتر مربع از کل استان درعا (۳۹۰۰ کیلومتر مربع) یعنی ۶۰ درصد آن را تحت تصرف خود داشتند.

اما ارتش سوریه با به کار بردن دو روش تاکتیکی در جنوب این کشور که اولین آن «نظامی» بود، موفق شد ریف شرقی درعا، گذرگاه استراتژیکی «نصیب» و مرزهای اداری درعا با اردن را به طور کامل بازپس بگیرد و از کنترل داعش خارج کند.

دومین تاکتیک ارتش سوریه نیز «مصالحه» با عناصر مسلح و آشتی ملی در شهرهای مهمی مانند «بصری الشام» و «داعل» و شهرک‌هایی مانند «المزریب، انخل، کفرشمس و درعا المدینه» بود؛ به طوری که ارتش با استفاده از این تاکتیک، معادله میدانی را تغییر داده و بر ۳۲۰۰ کیلومتر مربع استان درعا یعنی ۸۲ درصد مسلط شده است. از این میان شش درصد درعا در دست داعش و مابقی آن در دست معارضان مسلح است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    9 0
    برند به جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس