۱.jpg

نیروهای ارتش سوریه در این عملیات تجهیزات نظامی ساخت فرانسه از جمله موشک های ضد تانک « ابیلاس» را کشف و خنثی کردند که پیشتر در اختیار تروریست ها قرار گرفته بود.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، مذاکره میان نمایندگان دولت و عناصر تروریستی برای رسیدن به یک توافق مشترک و تخلیه مناطق اشغالی غرب و شمال غرب استان درعا همچنان در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، مذاکرات میان نمایندگان دولت سوریه و روسیه با گروه های تروریستی در شهرک « الیادوده» در حومه شمال غرب شهر درعا به نتیجه رسیده و تروریست ها از تخلیه این شهرک در آینده نزدیک خبر داده اند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

از حومه غربی شهرک « داعل» در مرکز استان درعا خبر می رسد، گروه های تروریستی در شهرک های « طفس و الاشعری» با نمایندگان دولت سوریه برای تخلیه این دو شهرک به توافق رسیده اند.

به گزارش مشرق، براساس توافق به دست آمده، گروه های تروریستی با تحویل سلاح های خود این دو شهرک را در مرکز استان درعا تخلیه می کنند و به شمال سوریه ( استان ادلب) انتقال داده می شوند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

بدین ترتیب در 24 ساعت گذشته شهرک های مهم « کفرشمس، کفرناسج، عقربه و سلمین» در شمال غرب استان درعا و شهرک های « الیادوده، طفس و الاشعری» در شمال غرب شهر درعا و مرکز استان به مصالحه با دولت سوریه رسیدند.

به گفته منابع میدانی، در صورت اجرایی شدن توافق های به دست آمده، مساحت تحت کنترل ارتش سوریه در استان درعا به حدود 80 درصد افزایش می یابد؛ در حال حاضر حدود 3 هزار و 170 کیلومتر مربع از خاک استان درعا به کنترل نیروهای سوری درآمده است.

از محور جنوبی استان درعا و حومه گذرگاه مرزی « نصیب» خبر می رسد، نیروهای متخصص یگان مهندسی ارتش سوریه در ادامه عملیات جست وجوی منطقه به منطقه موفق شدند مقادیر زیادی از تسلیحات نظامی را در مناطق تازه آزاد شده کشف و ضبط کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در این عملیات تجهیزات نظامی ساخت فرانسه از جمله موشک های ضد تانک « ابیلاس» را کشف و خنثی کردند که پیشتر در اختیار تروریست ها قرار گرفته بود.

به گزارش مشرق، این موشک ضد زره پیشرفته فرانسوی، 700 متر بُرد دارد و حدود یک متر و 26 سانتی متر طول دارد؛ وزن این موشک ضد زره حدود 9 کیلوگرم است و مجهز به دوربین دید در شب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    35 22
    انشالا تا پاییز کلک النصره کنده هست...
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    26 29
    الآن هست که روباه پیر و آل یهود و آل سقوط به همراه یاتانیابو با هم سکته رو بزنند درود بر غیور مردان مدافع حرم . یا حسین زهرا(س)
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    22 14
    شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شهر درعا به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    15 6
    نیروهای دموکراتیک سوریه (رنگ زرد در نقشه) کیا هستند؟ با دولت مشکل دارند؟
  • حسن IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    18 13
    احسنت امیدوارم به زودی ارتش سوریه التنف رو هم از وجود تروریست ها ازاد کنه د به امید خدا کل سوریه ازادبشه .و مردم جنگ زده سوریه به کشورشون باز گردن .و به امید ازادی قدس شریف
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    9 9
    التنف باید بماند برای اخر کار که خیال ارتش از همه لحاظ راحت باشه بعد بوسیله نیروهای تحت حمایت ایران نقره داغ خواهند شد و خواهند فهمید اشغالگران ولگرد که همان بلای که تو عراق سرشون امد تو سوریه هم سرشون میاد
  • GB ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    8 5
    مشرق ۷ ساله داری میگی ارتش سوریه پیروز شد بعد هم برای تشکر از خودت نظر میزاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس