اردوغان نمایه

رئیس جمهوری ترکیه نسل‌کشی سربرنیتسا را یکی از شرم آورترین تراژدی های تاریخ دانست و اظهار داشت برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت‌هایی با هم تلاش خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به مناسبت ۲۳مین سالگرد نسل‌کشی در سربرنیتسا اعلام کرد: نسل‌کشی سربرنیتسا، از شرم‌آورترین تراژدی‌های تاریخ است.

بیشتر بخوانید:

داماد اردوغان وزیر دارایی ترکیه شد

رئیس جمهوری ترکیه که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو به بروکسل پایتخت بلژیک رفته است در پیامی در توئیتر خود نوشت: ۲۳ سال پیش مقابل چشمان اروپا نسل‌کشی سربرنیتسا به عنوان یکی از شرم‌آورترین تراژدی‌های تاریخ اتفاق افتاد.

وی در ادامه افزود: از خداوند منان برای برادران شهیدم در بوسنی و هرزگوین طلب رحمت می کنم. برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت‌هایی با هم تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است غیرنظامیان بوسنیایی که پس از اشغال شهر سربرنیتسا توسط صرب‌ها به فرماندهی راتکو ملادیچ در ۱۱ جولای ۱۹۹۵، به چندصد نیروهای هلندی وابسته به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل پناه آوردند، توسط سربازان هلندی به صرب‌ها تحویل داده شدند. صرب‌ها نیز بیش از ۸ هزار مرد بوسنیایی را در مناطق جنگلی، کارگاه‌ها و انبارها به قتل رساندند.

بوسنیایی‌های کشته شده در گورهای دسته‌ جمعی دفن شدند و طبق روال هر سال اجساد از گورهای دسته جمعی خارج و پس از آزمایش ژنتیک و تشخیص هویت، یازدهم جولای طی مراسمی در گورستان پوتوچاری در قبرهای جداگانه دفن می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    نسل کشی کردها ،علویان,ارامنه،آشوریان و یونانیان جلوی چشم کی اتفاق افتاد. از حدقه درآوردن چشم مردم کرمان جلوی کی اتفاق افتاد
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    و همینطور نسل کشی ارامنه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    38 9
    ای حرام لقمه
  • علی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    55 14
    اقای اردوغان مگر عثمانی های کثیف برادران کرد علوی رو تو درسیم کی قتل عام کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس