به گزارش مشرق؛ مراسم پیاده‌روی صلح (مارش میرا) هرساله به منظور بزرگداشت شهدای نسل‌کشی سربرنیتسا (در جریان جنگ ۱۹۹۰ میلادی در منطقه بالکان) در کشور بوسنی‌ و هرزگوین برگزار می‎شود . من نیز برای شرکت در این مراسم وارد سارایوو شدم که از آنجا به دوستانی که از کشورهای مختلف پیاده‌روی ۱۱۰ کیلومتری را به سمت قبرستان پوتوچاری آغاز می‌کنند، بپیوندم. امسال مانند سالهای گذشته، درانتهای این راهپیمایی مراسم تدفین استخوانهای شهدای تازه پیدا شده برگزار می‌شود.

قرار است از سارایوو با ماشین تا  روستای نِزوک برویم. از آنجا پیاده تا روستای لیپلی و استقرار در شب اول. فردایش پیاده تا روستای براوینتسی و استقرار در شب دوم؛ فردایش پیاده به سمت شهر سربرنیتسا و قبرستان پوتوچاری؛ قبرستان پوتوچاری با بیش از  ۶۷۵۰ شهید پیدا شده از نسل‌کشی سربرنیتسا در یازده جولای ۱۹۹۵ .

تعداد شهدای ثبت شده ۸۳۷۲ نفر می‌باشد که از ایشان فقط ۶۷۵۰ نفر  پیدا شده‌اند.

سارایوو پایتخت کشور بوسنی هرزگووین و نیز بزرگترین شهر این کشور است. نام این شهر از ریشه ترکی سارای اواسی (saray ovası) که به معنی دشت سراها در زبان ترکی استانبولی است (از ترکی "سارای" به معنی قصر-کاخ که خود نیز از واژه سرائ پارسی)، گرفته شده‌است. بر اساس سرشماری سال ۱۹۹۱، جمعیت سارایوو بالغ بر ۴۱۶٫۴۹۷ نفر بوده‌است که این عدد بر اساس تخمین سال ۲۰۰۸ به ۳۰۴٫۶۱۴ نفر رسیده‌است.

در ادامه تصاویری از مراسم پیاده روی صلح (مارش میرا)  که در کانال "فرهنگ گردی" منتشر شده، آمده است. برای دنبال کردن این روایت، میتوانید به کانال "فرهنگ گردی" در تلگرام مراجعه کنید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    6 91
    همچین بزرگش کردی انگار اربعینه با این که خانم هاشون هم اثری از حجاب اسلامی ندارن
  • مسعود محمدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    3 0
    خیلی خیلی خوب واقعا حرکت جالبیه خیلی دوست دارم شرکت کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس