کد خبر 873597
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
ترامپ و اون

رئیس جمهوری آمریکا از در نظر گرفتن هدیه‌ای برای رهبر کره شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه گفت که "هدیه کوچکی" برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نظر گرفته اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران پیش از سفر به اروپا با این سوال مواجه شد که آیا مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر به کره شمالی  یک سی دی از آهنگ "مرد موشکی" التون جان را به رهبر کره شمالی هدیه داده یا خیر.

"مرد موشکی" لقبی است که ترامپ در سال گذشته برای تمسخر رهبر کره شمالی و آزمایشات هسته‌ای این کشور مورد استفاده قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید:

۲۸ ساعت حضور در کره شمالی +عکس

ترامپ گفت: آنها (هدیه) را به او ندادند. من (هدیه) را برای او کنار گذاشته‌ام. اما در دوره مشخصی (این هدیه) را به او خواهم داد. در واقع هدیه کوچکی برای او در نظر گرفته ام اما شما زمانی که هدیه را به او دادم متوجهش خواهید شد.

پامپئو اخیرا سفر دو روزه‌ای به پیونگ یانگ داشته و با کیم یونگ چول دستیار ارشد رهبر کره شمالی دیدار کرده است. این سومین سفر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی به شمار می رود. این نخستین سفر پامپئو به پیونگ یانگ پس از دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بوده است.

کره شمالی از نگرش مذاکره‌کنندگان آمریکایی در جریان گفتگوهای کاری این هفته برای بررسی جزئیات چگونگی غیرهسته‌ای‌کردن شبه‌جزیره کره که از سوی سران دو کشور در نشست سنگاپور مورد موافقت قرار گرفته بود، ابراز تأسف کرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزرای خارجه ژاپن و کره جنوبی نسبت به بیانیه وزارت خارجه کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: اگر درخواست های واشنگتن از کره شمالی شبیه گانگسترها است پس کل جهان گانگستر هستند.

با اینحال ترامپ روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اطمینان دارم کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) به قراردادی که با هم امضا کرده‌ایم، و مهمتر از آن، به دستی که با هم داده‌ایم، پایبند باقی خواهد ماند. ما بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی توافق کرده‌ایم.»

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    0 0
    یه جفت جوراب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس