کد خبر 873497
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
قاضی عسکر

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به وضعیت مناسب برپایی حج 97، گفت: تأخیر در پروازهای حج غیر قابل قبول است و شرکت هواپیمایی ایران ایر باید در صورت نیاز برای انتقال حجاج هواپیما اجاره کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت و مدیران مجموعه و کاروان‌های حج تمتع 97 با مقایسه فضای حج سال گذشته و امسال تأکید کرد: مقدمات اعزام حجاج فراهم شده و با تلاش مسئولان، شاهد برقراری آرامش در مجموعه دست‌اندرکاران حوزه حج هستیم و شرایط نسبت به سال گذشته بهتر است.

وی با اشاره به اینکه مسأله تأمین ارز هزینه‌های حج در روزهای اخیر دستاویز برخی مغرضان قرار گرفته است، تصریح کرد: پرداختن برخی رسانه‌های خارجی به این قضیه، این احساس را تقویت می‌کند که عوامل بیرونی در دامن زدن به این قضیه دخالت دارند.

بیشتر بخوانید:

"فضای محدود منا" یکی از چالش‌های امسال حجاج

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر تاکید کرد: نگران موج‌ها و اظهارنظرهای مغرضانه نباشید و با قاطعیت، درایت، همبستگی و اتحاد کارها را جلو ببرید.

وی با بیان اینکه امکان بروز مشکلات پیش‌بینی نشده نیز وجود دارد، از حاضران خواست که حساسیت‌ها و مراقبت‌ها را بیشتر و با سرعت بخشیدن به رفع مشکلات اجازه ندهند التهاب‌های مقطعی به زائر منتقل شود.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه لزوم اطلاع‌رسانی به موقع به زائران حج 97 را یادآور شد و گفت: توجیه و برخورد مهربانانه با زائر فضا را تلطیف می‌کند، لذا برای ایجاد آرامش بیشتر باید با زائر حرف زد و اشکالات را رفع کرد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی برای فراهم کردن امکان دسترسی حجاج به بیش از 1300 اثر تولید شده در حوزه حج اظهار داشت: علاوه بر ارائه نرم افزارهای موبایلی، آموزش مجازی هم برای آموزش زائران فعال شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای مصوبات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و رعایت مقررات کشور میزبان تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 25 کمیته آسیب‌شناسی درخصوص حج 96، برخی اشکالات حج گذشته را یادآور شد و خطاب به حاضران گفت: طبق برنامه عمل و از تکرار اشتباهات و غفلت‌های گذشته جلوگیری کنید.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر افزود: همانطور که بارها گفته‌ام مدیریت حج مدیریت مشارکتی است و همه موارد را نمی‌توان با صدور بخشنامه انجام داد و باید به نحوی رفتار کرد که طرف مقابل تعهداتش را عمل کند. ما سر سفره حجاج نشسته‌ایم و آنها به ما اعتماد کرده‌اند لذا باید از حقوق زائر دفاع شود.

نماینده ولی‌فقیه سپس برخی مشکلات در اسکان زائران در هتل‌های مدینه و چادرهای منا، حرکت زائران از منا و استقرار در مزدلفه و عزیمت به منا و کمبود فضا در چادرهای منا را برشمرد و بر لزوم هماهنگی بیشترمسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت و اطلاع‌رسانی قوی و توجیه زائران نسبت به وضعیت موجود تاکید کرد.

وی افزود: همسان‌سازی فعالیت‌های تبلیغاتی و ساماندهی امور فرهنگی در کاروان‌ها ضروری است و در برنامه‌هایی که برگزار می‌شود خط قرمزها باید رعایت شود؛ شورای فرهنگی و یاوران حجاج نیز می‌توانند در اجرای برنامه‌ها کمک کنند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در خصوص نحوه پخت و توزیع غذا، استفاده مناسب از آسانسور هتل‌ها و خروج از منا در روز دوازدهم ذی‌الحجه تذکراتی داد و با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تهیه سوغات از داخل گفت: با این موضوع باید با درایت و ظرافت برخورد کرد و به زائر توضیح و اجازه داد به آنچه تشخیص می‌دهد عمل کند و تحمیلی صورت نگیرد.

وی با بیان وضعیت پروازهای حج، تاخیر در پروازها را غیر قابل قبول دانست و افزود: شرکت هواپیمایی ایران ایر در صورتی که نیاز دارد برای انتقال حجاج هواپیما اجاره کند برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد تا تأخیری در پروازها بخصوص پروازهای مدینه قبل ایجاد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حساسیت حج امسال از سال 96 کمتر نیست و همه باید دست بدست هم دهیم تا حج با آبرومندی برگزار شود، گفت: امیدواریم وقتی حجاج بازمی‌گردند لبخند رضایت بر لبان مقام معظم رهبری نقش ببندد و همه احساس کنیم که وظایف خود را درست انجام داده‌ایم.

گفتنی است؛ همایش یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت و مدیران مجموعه و کاروان‌های حج تمتع 96 با هدف تبادل نظر پیرامون برنامه‌های اجرایی و فرهنگی، هماهنگی‌های هرچه بیشتر و تشریح دستورالعمل‌ها و وظایف کارگزاران و اقدامات مرکز پزشکی در حج 97 در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس