اخبارویژه

یک نماینده وکیل‌الدوله از رساندن صدای مردم و بازاریان به گوش دولتمردان شاکی شد.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

معلوم است که با این مفاسد مالی نمی‌توانید اصلاح‌طلب باشید


روزنامه اجاره‌ای اعتماد از قول دبیر حزب‌ اتحاد ملت نوشت کسی که مال شبهه‌دار  دارد، اصلاح‌طلب نیست.


علی شکوری‌راد گفته است: از نظر من کسی که مدعی اصلاح‌طلبی است اگر عامدانه چراغ قرمز را در چهارراه و خیابان رد کند، دیگر اصلاح‌طلب نیست. اگر کسی مال شبهه‌دار داشته باشد و حقوق بقیه شهروندان را زیر پا بگذارد یا تبعیض ناروایی برقرار کند، اصلاح‌طلب نیست. اگر اصلاح‌طلبی مدیر است، باید به گونه‌ای رفتار کند که کارمندانش او را تحسین کنند. اینها کاملا روشن است. اصلاح‌طلبی آمیزه‌ای از قانونگرایی و اخلاق و قائل بودن به حکمرانی خوب است.


این سخنان در حالی است که پدرخوانده‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی در دو حزب کارگزاران و مشارکت،  از آلودگان به رانت‌ها و زد و بندهای اقتصادی محسوب می‌شوند و برخی حتی محکومیت مالی هم دارند. در جریان بستن  لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس و شورای شهر نیز، برخی روزنامه‌ها مدعی  اصلاح‌طلبی و فعالان سیاسی این طیف، از زد و بندهای گسترده مالی در تضمین تکلیف لیست‌ها خبر دادند و حتی آفتاب‌یزد نوشت رئیس حزب کارگزاران، از هر نامزد مطالبه 2 میلیارد تومان پول کرده است.


از طرف دیگر مدیر روزنامه اعتماد که این مصاحبه را منتشر کرده، خود از رفقای گرمابه و گلستان شهرام جزایری (فاسد بزرگ اقتصادی دوره اصلاحات) است و جزایری در دادگاه تصریح کرده که هدایایی به الیاس حضرتی داده است.


همچنین باید توجه داشت اگر مدیران حرام‌خوار نجومی، غارتگران صندوق ذخیره فرهنگیان (16 هزار میلیارد تومان) و پرونده‌هایی از این دست، مفسد اقتصادی و مدعی اصلاح‌طلبی بوده‌اند که مورد حمایت سایر اصلاح‌طلبان قرار گرفتند.



از کلاهبرداری 80 میلیاردی تا حمله به سعید جلیلی


در شرایطی که سعید جلیلی به همراه عموم نیروهای انقلابی و دلسوز کشور در ماه‌های اخیر و به ویژه پس از تهدیدات اخیر آمریکا، بر همراهی با دولت و کمک برای حل مشکلات تاکید داشته‌اند، روزنامه زنجیره‌ای قانون، به عقده‌گشایی علیه جلیلی پرداخته و او را به قدرت‌طلبی متهم ساخت!


به گزارش رجانیوز، همایش اخیر دانشجویی - مردمی «خسته نیستیم» در تهران و سخنرانی سعید جلیلی در این همایش دستمایه گزارش اخیر روزنامه بدنام «قانون» بود و این درحالی است که جلیلی در همین همایش نیز بر کمک به دولت تاکید داشته و گفت کمک به دولت وظیفه ماست.


جلیلی چند ماه پیش نیز در جمع دانشجویان تاکید کرده بود که اگر امروز بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم اما چون دولت دستمان نیست این کار را نکنیم، این کار نه تنها خیانت بلکه رذالت است.
با وجود این اظهارات صریح در لزوم حمایت و کمک به دولت، انتشار گزارش اخیر روزنامه قانون علیه او تامل‌برانگیز بود. از این رو به نظر می‌رسد روحیه قدرت‌طلبی و ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی اصلاح‌طلبان به رسانه‌های این جریان نیز رسوخ کرده و آنان، سایر شخصیت‌های سیاسی را هم با ملاک‌های بسته خود قضاوت می‌کنند.


روحیه حمایت از دولت رقیب و کمک به آن برای حل مشکلات، آن‌چنانکه طی سال‌های اخیر جلیلی از خود نشان داده، گویا درمیان اصلاح‌طلبان جایی ندارد.


گفتنی است روزنامه شبه‌اصلاح‌طلب «قانون» که در روزهای اخیر به خاطر تیتر کینه‌توزانه علیه جلیلی خبرساز شده، در کارنامه خود سوابق منفی متعددی را به ثبت رسانده است. ازجمله اینکه مردادماه سال گذشته در مطلبی توهین‌آمیز ضمن ملامت سپاه قدس، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیرالزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرده و شهادت حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست!


حاشیه‌های روزنامه قانون البته به اخبار و گزارشات آن محدود نشده و مالک این روزنامه چندی پیش به دلیل فساد اقتصادی دستگیر شده و اکنون در بازداشت به سر می‌برد. مالک، مدیرعامل و رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه قانون، که همزمان رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده تجارت سیوان (از ابربدهکاران بانک سرمایه) هست اخیرا ممنوع‌الخروج شده است.


در همین راستا اظهارات مامور وصول مطالبات بانک سرمایه درباره نیکوئی، مالک روزنامه قانون خواندنی است. وی دراین باره می‌گوید: «آقای نیکویی روزنامه قانون که دم از قانون و قانون‌مداری می‌زند، از شرکت ما 80 میلیارد تومان گرفته  و پس نمی‌دهد.



وکیل‌الدوله پرحاشیه از «روایت مردم» شاکی شد


یک نماینده وکیل‌الدوله از رساندن صدای مردم و بازاریان به گوش دولتمردان شاکی شد.


غلامعلی جعفرزاده که خود را مستقل جا می‌زند اما جزو وکیل‌الدوله‌های نشاندار مجلس محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با روزنامه ایران، به برنامه مستند «روایت مردم» (با گزارشگری حاج حسین یکتا) حمله کرده و گفت: این مجموعه بی‌تدبیری صدا و سیماست که آنتن خود را دراختیار عده‌ای گذاشته که دنبال چیزی جز ماهی گرفتن از آب گل‌آلود نیستند.


وی می‌گوید کاش می‌توانستیم رئیس صداوسیما را استیضاح کنیم اما توضیح نمی‌دهد که چرا کفایت طرح یک سوال درست از مدیران دولتی و وزرای مسئول درحوزه اقتصادی را ندارد؟


او همچنین توضیح نداده که فردی جهادی مانند حاج حسین یکتا که 7-8 ماه است عمر خود را درمیان زلزله‌زدگان کرمانشاه می‌گذراند و به رنج‌ها و کمبودهای آنها رسیدگی می‌کند، چه ماهیگیری می‌تواند از رساندن گلایه‌های برحق مردم و فعالان اقتصادی به گوش دولتمردان داشته باشد؟!


یادآور می‌شود چندی پیش برگزاری جشن تولد پرحاشیه توسط این نماینده مجلس، با اعتراضات گسترده در فضای مجازی مواجه شده بود.


تأکید روحانی بر دروغ بودن صفر شدن فروش نفت قبل از برجام


سخن رئیس‌جمهور در سوئیس مبنی بر ناتوانی آمریکایی‌ها برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، تأیید ادعای منتقدان دولت است. زیرا آمریکا هیچ گاه امکان چنین کاری را ندارد ولی متأسفانه در 5 سال گذشته شخص رئیس‌جمهور و سایر مسئولین با طرح این ادعای نادرست که اگر برجام نبود فروش نفت ایران به صفر می‌رسید درصدد بودند برای برجام دستاوردسازی کنند.


به گزارش رجانیوز، آقای روحانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور سوئیس و در پاسخ به سؤالی گفت: «حرفی که برخی مقامات آمریکایی زدند که ما می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم، یک گزافه‌گویی است که هیچ وقت قادر نیستند آن را عملی کنند.»


«براین هوک»، مدیر برنامه‌ریزی وزارت خارجه آمریکا دو روز پیش گفته بود: هدف ما این است که از طریق کاهش درآمدهای نفتی رژیم ایران به صفر، علیه رژیم ایران فشار اعمال کنیم.


پاسخ روحانی به این مقام آمریکایی و تأکید بر اینکه فروش نفت ایران هیچ گاه به صفر نمی‌رسد، اگرچه اظهارنظری درست و پاسخی مناسب به آمریکایی‌ها بود اما این سخن مغایر با اظهارات چند سال اخیر مقامات دولتی و حتی خود رئیس‌جمهور بود. چرا که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به کرات اعلام می‌شد که در صورت ادامه روند دولت قبل و نبود برجام، فروش نفت ایران به صفر رسیده و حتی ایران به موقعیت نفت در برابر غذا می‌رسید! ادعایی که از همان ابتدا مورد تردید و انکار کارشناسان واقع گردید.


به عنوان نمونه دو سال پیش (تیر ماه 95) و همزمان با اولین سالگرد برجام، روحانی در جمع اعضای هیئت دولت گفت: «اگر این مذاکرات نبود چه می‌شد؟ یکی از گزینه‌هایی که پیش روی مردم بود این بود که مذاکره نکنیم و تحریم‌ها ادامه پیدا کند، فشارهایی را هم که آنها برنامه‌ریزی کرده بودند، یکی بعد از دیگری اجرا بشود. اگر آن گزینه اتفاق می‌افتاد فروش نفت ما امروز صفر می‌شد چون در این سه سال 20 درصد به 20 درصد کاهش پیدا می‌کرد.»


سخنگوی دولت هم گفته بود: «واقعیت این است که اگر برجام نبود، امروز باید نفت در برابر غذا را تحمل می‌کردیم و امروز باید اقتصاد ریاضتی را به جای اقتصاد مقاومتی در کشور تحمل می‌کردیم.
این ادعا در حالی بیان شد که از ابتدای سال 2012 که آمریکا و اتحادیه اروپا قوانین تحریم فروش نفت ایران را تصویب می‌کنند تا 6 ماه پس از آن یعنی نیمه سال 2012 (تیر 91)، فروش نفت خام ایران به صورت میانگین به حدود 1/2 میلیون بشکه در روز می‌رسد؛ اما پس از آن تا زمان اجرای توافق ژنو (دی 92) به مدت یک سال و نیم میانگین فروش نفت ایران کاهش نمی‌یابد و در بازه 1/1 تا 1/2 میلیون بشکه در روز ثابت باقی می‌ماند.


در واقع این سخن که به زودی فروش نفت ایران به صفر می‌رسیده، خلاف آمارها و واقعیت موجود است و آمریکا موفق نشده هر 6 ماه، 20 درصد فروش نفت ایران را کاهش دهد. این در حالی است که آمریکایی‌ها حتی در قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» در سال 2012 مصوب کرده بودند که فروش نفت ایران به صفر برسد اما در عمل نتوانستند حتی فروش نفت ایران را به زیر یک میلیون بشکه در روز برسانند.


علت این ناکامی آمریکا نیز مشخص است و آن اینکه اساساً تحریم دیگری باقی نمانده بود که آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران تصویب و اجرا کند و در واقع نهایت اثرگذاری آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران همان میزان 1/1 تا 1/2 بود اما در نهایت فروش روزانه 1 میلیون و 580 هزار بشکه به قیمت بالای 100 دلار در اوج تحریم‌ها توسط ایران نقطه مقابل آنچه آمریکا می‌خواست بود.


به موازات طرح ادعای فوق توسط رئیس‌جمهور و سایر مقامات دولتی، سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی نیز در چند مقطع نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و ادعای صفر شدن فروش نفت بدون برجام را رد کرد. جلیلی اردیبهشت ماه امسال در نشست بسیج کشاورزی به این ادعا اشاره و تصریح کرد: «آمریکا امروز دلخوش است که فروش نفت ایران را کاهش دهد اما آیا آمریکایی‌ها فراموش کرده‌اند وقتی به زعم خودشان چند سال قبل فروش نفت ایران را به 600 هزار بشکه کاهش دادند، ما توانستیم این روند را برگردانیم به گونه‌ای که در تیر ماه 92 در اوج فشارهای تحریم‌ها، ایران توانست فروش روزانه نفت خود را به 1 میلیون و 580 هزار بشکه آن هم به قیمت بالای 100 دلار برساند. امروز با فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که متوسط سنی مسئولان آن 32 سال است، نه‌تنها نمی‌توان نفت ایران را تحریم کرد بلکه این دشمنان هستند که نه برای نفت که برای خرید فرآورده‌های نفتی ایران باید صف بکشند.»


جلیلی آذر ماه 95 نیز در این راستا خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفته بود: می‌گویند به خاطر برجام داریم نفت صادر می‌کنیم! مگر قبل از برجام نفت صادر نمی‌کردیم؟ در مرداد 92 که دولت را تحویل گرفتید یک میلیون و 480 هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم.»

خراسان

هشدار درباره آبروریزی برخی اتباع ایرانی در عراق


بر اساس گزارش جدید یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان های دولتی و نهادهای انتظامی کشور، با اشاره به وصول گزارش های مبنی بر روند رو به رشد آمار متهمان ایرانی که مرتکب جرایم مربوط به موادمخدر در کشور عراق می شوند، متذکر شده است این موضوع موجب اعتراض رسمی برخی مسئولان آن کشور به مقامات ایرانی شده و قطعا تداوم آن، در نگاه و مناسبات دولت عراق با جمهوری اسلامی ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت.


مدیران مراقب شست وشوی خودروها و محوطه های دولتی باشند


با توجه به شرایط حساس کم آبی و ضرورت صرفه جویی هرچه بیشتر بخش های مختلف کشور، یک نهاد مسئول در دولت با ارسال بخشنامه ای خطاب به همه نهادهای کشوری و لشکری، از آن ها خواسته است راجع به موارد کوچک اما مهمی که موجب هدررفتن آب در سازمان ها و ادارات می شود همچون شست و شوی وسایل نقلیه و محوطه های اداری مانند حیاط و پارکینگ ها، بررسی کنتورها و کشف نشتی سیستم های آب رسانی و نیز بررسی کولرهای آبی و رفع ریزش آب آن ها اقدام کنند.
 

ایران

علت بازداشت دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی

محمدجواد معتمدی‌نژاد، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی که درست یک روز بعد از سخنرانی در حضور رهبر انقلاب بازداشت شده بود، ضمن رد ارتباط بازداشت خود با انتقادات مطرح شده در افطاری بیت رهبری گفت: البته این بی تدبیری بود که فردی که به واسطه سخنرانی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، فردای این دیدار بازداشت شود. 

به گزارش ایرنا، وی علت بازداشت خود را حضور جهت بررسی مطالبات قشر کامیوندار اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی تصویر میثم صفائیان از فعالان صنف کامیوندار را داشت و بعد از بازداشت او، مرا هم که برای پیگیری مراجعه کرده بودم، بازداشت نمود و البته با قرار التزام 50 میلیون تومانی آزاد کرد. معتمدنژاد افزود: در ماجرای اعتصاب اخیر رانندگان از طریق ایشان در جریان جزئیات قرار گرفتیم و برای پیگیری موضوع به پایانه تهران رفتیم که منجر به بازداشت من و ایشان شد و در نهایت در آخرین جلسه دادرسی، بنده به اخلال در نظم عمومی و ممانعت از کسب، به قرار وجه التزام محکوم شدم.

تکذیب بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران

روابط عمومی بنیاد تعاون سپاه در اطلاعیه‌ای هرگونه بدهی به شهرداری تهران را تکذیب کرد. به گزارش سپاه نیوز، در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران، روابط عمومی این بنیاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق مستندات موجود، بنیاد تعاون سپاه هیچ گونه بدهی به شهرداری تهران نداشته و مطالب منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تکذیب می‌شود. در این اطلاعیه همچنین آمده است: از رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری که مبادرت به درج این ادعا کرده‌اند، انتظار است طبق قانون به درج  تکذیبیه نیز اقدام نمایند.

مخالف با آزادی مشروط عبدالفتاح سلطانی

وکیل مدافع عبدالفتاح سلطانی از مخالفت دادستانی تهران با درخواست آزادی مشروط موکلش خبر داد. به گزارش ایرنا، سعید دهقان با بیان اینکه عبدالفتاح سلطانی، هفت سال از 10 سال محکومیت حبس خود را سپری کرده است، تأکید کرد: موکلم دقیقاً مشمول ماده 58 قانون مجازات اسلامی است.

عبدالفتاح سلطانی که از شهریور سال 90 در زندان به سر می‌برد، به اتهام تبلیغ علیه نظام و مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر به13سال حبس تعزیری و 20سال محرومیت از وکالت محکوم شد که با اعمال ماده 134، این محکومیت به 10 سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت کاهش یافت. سلطانی آخرین بار در دی سال 96، چهار روز به مرخصی آمد و سپس به زندان بازگشت.

‍ انتقال لاشه هواپیمای امریکایی «عملیات طبس» به موزه نیویورک

ایرنا گزارش داد: لاشه هواپیمایی که در جریان عملیات آزادسازی گروگان‌های امریکایی سفارت این کشور در تهران که در صحرای طبس گرفتار طوفان شده و منهدم شد، به موزه نیویورک منتقل می‌شود.

توئیت ترامپ درباره برخورد ایران با ناوهای امریکایی

رئیس جمهوری امریکا در پیامی توئیتری ادعایی را که پیش‌تر درباره خودداری قایق‌های تندرو ایرانی از گشتزنی در اطراف کشتی‌های امریکایی در زمان ریاست جمهوری او مطرح کرده بود، تکرار کرد. 

به گزارش ایرنا،  ترامپ در این پیام معنادار مدعی شد که نیروهای ایرانی در خلیج فارس 22 بار در سال 2015، 36 بار در سال 2016 و در سال 2017 نیز 14 بار با ناوهای جنگی امریکایی اصطکاک داشته‌اند. وی همچنین نوشت که این عدد در سال 2018 به صفر رسیده است. ترامپ پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شده بود که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین امریکا با ایران مدارا می‌کرده اما سختگیری دولت فعلی باعث کوتاه آمدن ایران شده است.

بولتون نفوذی منافقین در کاخ سفید

مجله «نشنال اینترست»، نقش محرک‌ها و تئوری توطئه در حمله امریکا به عراق را  تحلیل کرده و نوشته است: برخی انتظار دارند  روزنامه‌نگاران این زمانه با استفاده از تجربه عراق دقت بیشتری بر بازیافت اخبار و ادعاهای غلط عربستانی‌ها و مجاهدین خلق علیه ایران داشته باشند. 

به گزارش ایلنا، نویسنده با امیدواری نسبت به اینکه برخی امریکایی‌ها از اشتباهات‌شان درس بگیرند و وارد جنگ دیگران در خاورمیانه نشوند، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ را «نفوذی منافقین» در کاخ سفید خوانده و وعده داده که در هفته‌های آتی جزئیات بیشتری درباره حمایت او از این گروهک منتشر کند.

آرمان

درخواست از کشورها درباره تغییرات آب و هوایی

سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توجه جدی همه دولت‌ها و کشورها به پدیده هولناک تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و اجرای تعهدات خود شد. بهرام قاسمی با ابراز تاسف از مرگ دهها تن در کانادا بر اثر گرما و همدردی با مردم این کشور، خواستار توجه جدی همه دولتها و کشورها به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و تبعات آن - که سالانه جان هزاران انسان و دیگر گونه‌های گیاهی و جانوری را می‌گیرد و آینده زمین را با چالش جدی روبرو کرده است - و اجرای تعهدات خود در زمینه مقابله با این پدیده هولناک شد. وی با تقبیح خروج آمریکا از معاهدات جهانی همچون پیمان زیست محیطی پاریس و زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی خود، بر لزوم‌ پایبندی کشورهای بزرگ صنعتی که سهم بسیاری در تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای و دیگر آلاینده‌ها و در نتیجه گرمایش زمین و دیگر پدیده‌ها همچون خشکسالی و طوفان‌های گرد و غبار دارند، شد.

بازگشت سپنتا به شورای شهر یزد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از موافقت کمیسیون‌های قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد خبر داد. محمدجواد کولیوند درباره مباحث مطرح پیرامون عضویت اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: من از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنم زیرا جلسه‌ مشترکی بین کمیسیون‌های سیاسی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل داده شد و طرح اصلاح قانون شوراها را بررسی کردند. رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست مشترک با پیشنهاد مجلس بر اساس جمع بندی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مبنی بر عمل بر اساس قانون سال 1375 موافقت شد. به گفته کولیوند، عمل کردن بر اساس قانون سال 75 منجر به این می‌شود که سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز گردد.

دلیل بخشی از گرانی‌ها به مردم بازمی‌گردد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن امروز به جنگ اقتصادی روی آورده است، گفت: بخشی از گرانی‌ها به دلیل سوءمدیریت و بخشی به مردم مربوط است. حجت‌الاسلام محمد کاظم صدیقی با بیان اینکه بخشی از گرانی‌ها نیز به مردم بازمی‌گردد، افزود: از مردم توقع است که کالا و اجناس را به قیمت مناسب عرضه کنند تا جامعه مایوس نشود و بدانید که در شرایط کنونی معامله منصفانه و حلال، جهاد در راه خدا و کسب رضایت امام زمان(عج) است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز ما باید زیر پرچم ولایت و اهل ایثار باشیم تا خدا هم ما را کمک کند، گفت: آمریکا در طول تاریخ دشمنی‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام داده و امروز به جنگ اقتصادی روی آورده که از جنگ نظامی مشکل‌تر است. وی با بیان اینکه مردم ایران هیچگاه مقابل آمریکا تسلیم نشده و نمی‌شوند، بیان کرد: مردم ما با وجود آن همه موشک و بمباران تسلیم نشدند و از انقلاب دفاع کردند و امروز نیز چنین است.

اعتراض و تجمع مردم برازجان برای آب

شماری از مردم شهر برازجان استان بوشهر در اعتراض نسبت به آنچه قطعی و جیره بندی آب نامیدند برای دومین بار با تجمع در میدان ۱۷ شهریور این شهر خواستار اقدام عملی مسئولان برای رفع مشکل کمبود آب شدند. تجمع اعتراضی 350 نفر از شهروندان برازجانی از ساعت 20 روز 17 تیر در مقابل میدان و بیمارستان 17 شهریور آغاز و تا حدود 24 ادامه داشت. شهروندان برازجانی شنبه شب نیز در اعتراض به کمبود و توزیع نامناسب آب در این شهر که بعد از فروردین ماه امسال تاکنون باعث اختلال در زندگی روزمره آنان شده در مقابل میدان 17شهریور تجمع کرده بودند. ابتدای تیرماه امسال مردم شهر وحدتیه در اعتراض به کمبود آب جاده اصلی ارتباطی بوشهر - شیراز را به مدت چند ساعت مسدود کردند

توافق اروپا با ایران برای تجارت غیردلاری

شبکه خبری راشاتودی روز دوشنبه به نقل از وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد که فرانسه، آلمان و انگلیس، سه قدرت بزرگ اروپایی عضو توافق هسته‌ای (برجام) تصمیم گرفته اند روابط تجاری خود را با تهران بدون کاربرد دلار آمریکا، ادامه دهند. این شبکه خبری روسیه به نقل از سرکئی لاوروف افزود: این تصمیم به ویژه به شرکت‌های کوچک و متوسط مربوط می‌شود و کشورهای عضو توافق هسته‌ای با دست زدن به اقداماتی برای حفاظت از فعالیت‌های بازرگانی شرکت‌های کشورهایشان در برابر تحریم‌های واشنگتن، به توافق دست یافته اند. به گفته لاوروف، هر چند همه اعضای برجام بر این باورند که تحریم‌های ایالات متحده، سیاستی کاملا نامشروع و غیرقابل پذیرشی است، اما به سختی قابل تغییر است و تنش کافی در حوزه‌های بازرگانی، اقتصادی و سیاسی وجود خواهد داشت.

لزوم اعلام اسامی بدهکاران بانکی

یک اقتصاددان گفت: از دولت می‌خواهم در کوتاه ترین زمان ممکن با اعلام اسامی بدهکاران بانکی ، اصلاحات و سالم سازی سیستم بانکی را کلید بزند . مهدی پازوکی افزود: متاسفانه بی‌انضباطی پولی سیستم بانکی ایران را فرا گرفته است و در این حوزه باید واقعیات از سوی دولت به مردم گزارش داده شود . وی با اشاره به اینکه اسامی کسانی که بیش از صد میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند و از پرداخت اقساط آن خودداری می‌کنند، گفت: لازم است رسیدگی به پرونده این بدهکاران در کوتاه ترین زمان اتفاق بیفتد . وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان تهران اسامی بدهکاران بانکی را اعلام کرد، گفت: این نکته مهمی است که دستگاه قضایی و سازمان بازرسی گزارش دهند رسیدگی به این پرونده در چه مرحله‌ای است .

بنیاد تعاون سپاه: به شهرداری بدهکار نیستیم

روابط عمومی بنیاد تعاون سپاه در اطلاعیه‌ای هر گونه بدهی به شهرداری تهران را تکذیب کرد.روابط عمومی بنیاد تعاون سپاه در اطلاعیه‌ای هر گونه بدهی به شهرداری تهران را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران، روابط عمومی این بنیاد در اطلاعیه ای اعلام کرد:مطابق مستندات موجود، بنیاد تعاون سپاه هیچگونه بدهی به شهرداری تهران نداشته و مطالب منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تکذیب می‌شود. در این اطلاعیه همچنین آمده است: از رسانه‌ها و پایگاههای خبری که مبادرت به درج این ادعا کرده اند انتظار است طبق قانون به درج تکذیبیه نیز اقدام نمایند.

جامعه خواستار تغییر تیم اقتصادی است

وزیر سابق دولت روحانی گفت: جو عمومی جامعه این را می‌خواهد که در بخش‌های اقتصادی یک تغییراتی رخ دهد. فخرالدین احمدی دانش آشتیانی درباره ارزیابی از عملکرد یک ساله دولت دوازدهم اظهار داشت: با توجه به شرایطی که حاکم است عملکرد خوب بوده البته مشکلات و محدودیت‌ها وجود دارد اما در مجموع من عملکرد را خوب می‌بینم. وی درباره تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: به‌هرحال بنظر می‌رسد جو عمومی جامعه این را می‌خواهد که در بخش‌های اقتصادی دولت یک تغییراتی رخ دهد. وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در پاسخ به این پرسش که کدام بخش‌های اقتصادی نیاز به تغییر دارد، گفت: بخش اقتصادی دولت یک تیم است و بستگی دارد تیم را چگونه بچینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    27 1
    دراین حکومت وانواع حزبها یک مرد باصراقت وباشرافت(گیریم که دین وخدا وقران و....را قبول ندارند)انسانیت ندارند بگویند پس چه کسانی مملکت را غارت ودستگیر ومحاکمه علنی کند
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
      11 4
      مواد مخدر در عراق زیاد هست...اینها مصرف کننده هستند
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    16 4
    لعنتي هاي دروغ پرداز و فتنه گرند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    34 34
    مقام معظم رهبری براحتی میتواند این فرد نالایق که ادعا میکرد مشکلات معیشتی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و روابط بین المللی را قادر است لا کلیدش حل کند نه تنها ادعایش پوچ و بی حساب درامد بلکه کلا آزار و اذیت هایش دارد ملت را در هم حل میکند لااقل فردی همانند رییسی اینقدر ازار و اذیت برای ملت نداشت اگر روابط بین المللی اش خوب نبود
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    16 7
    جناب خان کجایی این مشرق را بخونی
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    22 7
    عجیبه دزدان به فکر ملت افتادن..................
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    16 2
    همه چیزمون باید به سرتاپامون بیاد!
  • ایرانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    24 0
    در این کشور قعطی صداقت انسانم آرزوست.!!!
  • کارشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    8 0
    داره خشک میشه
  • چگورا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    25 5
    هعیییییییییییییییییییییییی تحلیل های عالمانه مشرق همیشه زبانزده عام و خاصه
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    13 17
    ممنون. خاک بر سرتون مشرق
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    18 0
    هرانجه کاشتی همان را خواهی درو کرد
  • ایرانی 2 IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    14 20
    کیهان روزنامه کاملا اصولگرا چه بهش برخورده اسم جلیلی رو بردن
    • محمود IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
      21 21
      سخن از نام بردن از جلیلی نیست . موضوع تهمت ناروا از طرف فردی نالایق است . پیرو سخن حق باشید هر چند تلخ .
    • امیر محمدی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
      15 10
      جلیلی حالا شده دلسوز ملت
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    18 0
    برخورد قاطع با اختلاس گران و غارتگران وبدهکاران بانکی باید خیلی سریعتر اتفاق بیفتد واموال مردم از مایملک خود و وابستگان آنها به ملت برگردد.مگر فرق آنان با دیگران در مقابل قانون چیست؟؟؟
  • ن IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    17 0
    مد شده اقایان املاک خود را به نام خانم های خود میزنند
  • ناشناس IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    18 4
    اتباع ایران هرجای دنیا که میرن مایه آبروریزی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس