کد خبر 872101
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
سازمان منع سلاح شیمیایی

پس از جنجال کشورهای غربی در متهم کردن دولت سوریه به انجام حملات شیمیایی، گزارش جدیدی که توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی منتشر گردیده، وجود هر گونه عامل اعصاب در شهر دوما را رد کرده است.

به گزارش مشرق، رویترز روز جمعه به گزارش موقت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اشاره کرده که تصریح می کند هیچ عامل اعصابی در نمونه های گرفته شده از شهر دومای سوریه نیافته است.

روز هفتم آوریل 2018 (18 فروردین 1397) حمله ای شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق رخ داد که کشورهای غربی دولت بشار اسد را مسئول آن دانستند.

بیشتر بخوانید:

هشدار روسیه درباره آماده‌سازی سناریوی جدید شیمیایی علیه سوریه

سوریه و روسیه این اتهام را شدیدا رد کرده و مسئولیت حملات شیمیایی را متوجه گروه های تروریستی تکفیری دانستند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که مدارکی در اختیار دارد که ثابت می‌کند دولت سوریه به دوما حمله شیمیایی کرده است.

آمریکا همراه با انگلیس و فرانسه بامداد شنبه 25 فروردین‌ماه به بهانه وقوع حمله شیمیایی به مواضعی در خاک سوریه حمله کردند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شد که ارتش سوریه در حال پیشروی در شهر دوما بود و به گفته تحلیلگران و کارشناسان نیازی به انجام حمله شیمیایی یا هر اقدام تحریک‌آمیز دیگر برای پیروزی نداشت.

دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس