میخائل بوگدانوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور آماده مذاکره با آمریکا درباره موضوع سوریه است.

به گزارش مشرق، "میخائل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ارتباط بین روسیه و آمریکا در سطح نظامی ادامه دارد و مسکو آماده مذاکره با واشنگتن درباره موضوع سوریه است.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: ما و چین در مسئله برجام درکنار ایران هستیم

اس 300 در دستان سوری ها

وی که در جمع روزنامه نگاران صحبت می‌کرد افزود: ارتباطات ادامه دارد و این ارتباط به صورت اساسی در سطح وزارت دفاع بوده تا مانع از درگیری شود. همچنین ما آماده مذاکره و مبادله نظرات هستیم.

درگیری ها در سوریه به صورت روزافزون تشدید می شود.  آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه گذشته حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از ۱۰۰ موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.

هفته گذشته گروه حقیقت یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور گردآوری نمونه‌هایی از شهر دوما بازدید کرد. هدف این سازمان، بررسی وقوع حمله شیمیایی ادعایی هفتم آوریل است که دولت‌های غربی نیروهای بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) را مسئول آن می‌دانند.

دولت سوریه اتهام‌های وارده به خود را رد کرده است و اوایل ماه مارس نیز وزارت دفاع روسیه هشدار داد تروریست‌ها به دنبال دست زدن به یک حمله شیمیایی به منظور مقصر جلوه دادن دولت سوریه هستند.

با این حال آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش از به نتیجه رسیدن تحقیقات، دست به حملات هوایی و موشکی شدیدی علیه اهدافی در خاک سوریه زدند که به ادعای آن‌ها علیه تاسیسات دولتی تولید سلاح‌های شیمیایی انجام شد.

دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ نیز به انجام حمله شیمیایی در حومه دمشق متهم شد. به دنبال این اتفاق، دولت سوریه با نابودی زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود تحت نظارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی موافقت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    10 1
    اونجا هم اگه قراره کاری صورت بگیره باید با موافقت امریکا باشه
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      0 5
      نه از تو اجازه میگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس