کد خبر 871906
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
بزرگترین اختلاس های جهان

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به ورود 5300 خودرو به کشور توسط باندی خاص گفت: ثبت سفارش‌ این واردات به صورت شبانه از دو تا چهار بامداد انجام شده است.

به گزارش مشرق، امیر خجسته بعدازظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که به همت قرارگاه شهید همدانی و بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: ما آزادترین کشور هستیم که به‌راحتی هر نقد و انتقادی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: برخی حتی سخنان تندی را به‌صورت علنی به عالی‌ترین مقامات کشور هم مطرح می‌کنند و برخوردی با آن‌ها نمی‌شود؛ معتقدیم این راحت سخن گفتن و نقد کردن منجر به رشد می‌شود.

شبکه‌های قاچاق کلا در گمرک افشا می‌شوند

 رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به‌صراحت در مورد قاچاق کالا در مجلس وارد میدان شده‌ام، گفت: نسبت به افشای شبکه‌هایی که از گمرک تا دستگاه‌های دیگر وجود داشت، اقدام کرده‌ام.

وی ادامه داد: ما از مجلس، دولت و قوه قضائیه پیگیری مطالبات مردم را خواستار شده‌ایم، از ریاست مجلس وقت غیرعلنی خواستم و گفتم اگر این وقت داده نشود حرف‌هایم را در صداوسیما می‌زنم.

خجسته بابیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی حتی برخی هزینه‌ها را خود تأمین می‌کند، گفت: افراد دلسوز نظام از سراسر کشور را برای دریافت اطلاعات متقن به مشارکت خوانده‌ایم افرادی که می‌گویند ما می‌ترسیم این اطلاعات را به‌جای دیگر بدهیم و بر سر آن معامله کنند.

وی ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی امروز یک امید برای مردم شده و ما به همکاران خود گفته‌ایم اگر کوچک‌ترین نرمشی در پیگیری مطالبات مردم شود از همکاری معذوریم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 31 نفر از سران مفاسد اقتصادی را به سه قوه معرفی کرده‌ایم و بارها مکاتبه داشته‌ایم، برخی به ما گفتند تند نروید، حال‌آنکه پیگیری مطالبات مردم تندروی نیست.

وی افزود: وقتی می‌گوییم فلان فرد با شبکه خود بانک‌ها را غارت می‌کند و خطر یک ابر چالش از ناحیه برخی بانک‌ها وجود دارد که میلیون‌ها نفر دچار مشکلات شوند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا ما تند می‌رویم یا اژدهای هفت‌سر فساد تند می‌رود؟

خجسته بابیان اینکه فساد آسیب جدی کشور است؛ گفت: من این‌ها را برای خوشامد و بدآمد این‌وآن نمی‌گویم؛ ما هر چه داریم از نظام است و امروز نباید سیاسی و دوپهلو برخورد کنیم یا سکوت پیش بگیریم بلکه باید باقدرت در مقابله با فساد وارد شویم.

وی با اشاره به اینکه افراد انقلابی در ساعات نامشخص و پنهانی اطلاعات را به بنده می‌دهند که شناسایی نشوند، اظهار کرد: در گمرک از زمین و آسمان و دریا قاچاق وارد کشور می‌شود.

واردات شبانه 5300 خودرو خارجی 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی گفتند بنده در مورد واردات 5 هزار و 300 خودرو دروغ گفته‌ام درصورتی‌که در پاسخ مرتباً  آمارهای دقیق‌تری دادم و ثبت سفارش‌هایی که از دو صبح تا چهار نیمه‌شب توسط باندی خاص ایجاد می‌شود را افشا کردم.

وی بابیان اینکه با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هماهنگ کردیم و بالغ‌بر 100 هزار خودرویی که وارد کرده‌اند را برمی‌گردانیم، عنوان کرد: وقتی مسؤولان بدانند پاسخگو هستند و بر آنان نظارت می‌شود به سمت فساد نمی‌رود؛ هر کس محکم نایستد احتمالاً آلوده است.

خجسته عنوان کرد: اگر کسی تبانی و زد و بند کند کنار می‌کشد و از این بحث‌ها و مطالبه گری‌ها گریزان می‌شود اما اگر آلوده نباشد محکم می‌ایستد و از پاسخگویی هراسی ندارم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر اینکه چرا هر اقدامی از قبیل استیضاح و سؤال پس از اعتراضات مردمی پیگیری می‌شود؟ گفت: این‌گونه نیست که ما مسائل را بعد از اعتراضات پیگیری کنیم بلکه در مورد برخی مسؤولان بنده از دو سال پیش به دنبال استیضاح و طرح سؤال بودم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر اقتصاد را بارها و بارها مورد بازخواست قرار دادیم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند اگر پنج دقیقه کنار ما آرام بنشینی همه‌چیز حل می‌شود! اما من به آن‌ها می‌گویم پست نیستم که آخرت خود را به دنیای شما بفروشم.

حقوق 710 میلیونی یک رئیس بانک!

خجسته بیان کرد: یک مدیرعامل بانک 710 میلیون تومان حقوق می‌گرفت که همه را به بیت‌المال بازگرداندیم، استیضاح وزیر اقتصاد را پی گرفتیم و 45 دقیقه در این زمینه صحبت کردم که حرف مردم بود.

وی متذکر شد: ایستادم تا فساد در گمرک، برخی بانک‌ها و سیستم‌ها و شبکه‌های ایجادشده را برملا کنم، 60 شرکت درست کرده‌اند و با فشار سیاسی توسط این شرکت‌های صوری وام می‌گیرند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: مفسدان به یتیم و اسیر و فرزند شهید هم رحم نکردند، ما 36 پرونده در مورد بنیاد شهید تشکیل دادیم که به مفاسد رسیدگی شود.

وی گفت: بانک دی 5 هزار میلیارد تومان پول این مظلومان را چپاول کرده است؛ من در مجلس قبلی این مسائل را پیگیری کردم؛ از قوه قضائیه گله‌مندم که چرا رسیدگی به این پرونده این‌قدر زمان‌بر شده است؟

خجسته افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و پرونده 16 هزار میلیارد تومانی را پیگیری کردیم و با تحقیق و تفحص مجرمان مشخص شدند، پول برگشت اما سؤال ما از 30 دستگاه نظارتی است که چرا نظارت دقیق نکرده‌اند؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما شهید دادیم رفقایمان را از دست دادیم و امروز نباید سکوت کنیم، خاطرنشان کرد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ملجأ و سرلوحه مبارزه با مفاسد شده و حتی برخی دستگاه‌های نظارتی از ما اطلاعات می‌گیرند.

وی پویا بودن انقلاب و نظام را به مطالبه گری دانست و افزود: اگر همه سکوت کنیم و به دنبال کار خود برویم تبعات بدی برای کشور دارد.

خجسته ادامه داد: ازنظر من سکوت یعنی تبانی، فساد، دست داشتن در آلودگی و یا بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور که همه این موارد آسیب‌های بسیار بزرگی دارد.

تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند کشور را مدیریت کند

وی در ادامه گفت: آقای کرباسیان نمی‌تواند اقتصاد کشور را مدیریت کند، کار آقای سیف هم برطرف کردن حباب‌ها نیست، ازنظر ما این تیم اقتصادی نمی‌تواند کشور را اداره کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ وقتی خود رئیس‌جمهور می‌گوید از تیم اقتصادی ناراضی‌ام پس چه کسی این‌ها را نگاه داشته است؟

وی با این پرسش که در شرایط جنگی فرمانده‌ای که اصلاً جلو نمی‌رود چگونه انتظار دارد دیگران برایش بجنگند؟، افزود: رشته تحصیلی آقای کرباسیان اقتصاد نیست، وقتی از وضعیت ارز سؤال می‌کنیم وعده می‌دهند دو هفته بعد تیم ارز را به مجلس بفرستند و دو ماه می‌گذرد اما خبری نمی‌شود.

خجسته متذکر شد: تیم اقتصادی دولت باید برود و برای این کار امضا جمع کرده‌ایم کسانی که نمی‌توانند انقلابی عمل کنند باید بروند.

وی ادامه داد: حداقل مانند وزیر ارتباطات در بحث قاچاق کالا و رصد اوضاع یک یا دو عمل انقلابی انجام می‌دادید که مردم دلگرم شوند.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی دنبال ایجاد ولنگاری اقتصادی هستند، گفت: چگونه ریگی را از آسمان بر زمین نشانده و دستگیر می‌کنیم اما نمی‌دانیم عوامل نابسامانی ارز کدم‌اند؟

وی تصریح کرد: «من لا معاش له لا معادله» که امروز ارزش و قدرت خرید حقوق 2 میلیون تومانی به 750 هزار تومان رسیده و این جنگ اقتصادی دیگر جایی برای سکوت نگذاشته است.

خجسته ادامه داد: فرمانده جنگ اقتصادی باید در میدان باشد پشتیبانی، طراحی، آمادگی، برنامه‌ریزی به یاری عملیات بیاید همان‌گونه که فرماندهان دفاع مقدس ما خود در خط مقدم بودند و دیگران پشت سر و به اعتماد آنان تا آخر کار می‌رفتند.

وی ابراز داشت: «ال سی» باز می‌کنند با ثبت سفارش صوری ارز 4 هزار و 200 تومان می‌گیرند و ورود کالا صوری بوده و ارز با تبانی دریافت شده و به 9 هزار تومان فروخته‌شده است.

25 درصد ال سی‌های بازگشایی شده منجر به واردات شده است

خجسته ادامه داد: از صد درصد «ال سی»های باز شده شاید 25 تا 30 درصد به واردات واقعی کالا اختصاص‌ یافته و بسیاری از کالاها احتکار شده است، اگر اقدام نکنیم طی دو سه ماه آینده با هجمه سنگینی در کمبود کالا مواجه می‌شویم.

وی بابیان این‌که وضع معیشت مردم خوب نیست و الآن هدف دشمن نظام است، گفت: ما تیم اقتصادی دولت را ناکارآمد می‌دانیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شکایات زیادی علیه ما صورت گرفته اما همچنان اگر دستگاه‌های نظارتی از مفسدان نام نبرند من نام می‌برم و مسائل را افشا می‌کنم و بدون توجه به گروه و جناح حق مردم را پی می‌گیرم.

وی با تأکید بر اینکه نماینده مردم نمی‌تواند به خاطر وحدت زبان در کام بگیرد، گفت: وحدت در کار است نه بی‌اقدامی! ما هم از دولت حمایت می‌کنیم اما سکوت به معنای حمایت نیست کار خوب را می‌گوییم و مسائل نادرست را هم فریاد می‌زنیم؛ جز این‌که زبان مردم هستیم چیزی از این افشاگری‌ها نصیب ما نمی‌شود.

به وزیر کشور در مورد مواضع مسؤولان استانی تذکر دادم

خجسته افزود: وقتی من حرف مردم را می‌زنم چرا فلان مسؤول استانی علیه من موضع می‌گیرد تا مرا ساکت کند، من ساکت نمی‌شوم و به وزیر کشور هم در مورد این فضاسازی‌ها تذکر دادم.

وی بابیان این‌که هر جای استان دانشجویان جلسه داشته باشند حضور پیدا می‌کنم، ابراز داشت: در این شرایط که بسیاری ترجیح می‌دهند به لاک خود فرورفته و در انظار نباشند ما باید در میدان باشیم و مطالبات مردم را پیگیری کنیم، از این نظر حوزه و دانشگاه می‌توانند دلسوزی خود نسبت به کشور را در جامعه ترویج دهند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افرادی که مانند زالو خون ملت را می‌مکند را افشا می‌کنیم و حتی به قوه قضائیه هم گفته‌ایم که این‌گونه پرونده‌ها باید به‌سرعت رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه پشت پرده قاچاق همان باندی است که در سکه و ارز نیز دست دارد، گفت: ما با اقدامات خود آن‌ها را ناامن کرده‌ایم؛ لازم است مجلس ، دولت، قوه قضائیه و 30 دستگاه نظارتی باقدرت در مورد فساد عمل کنند.

خجسته بابیان اینکه ما قانون کم نداریم، افزود: بیش از 12 هزار قانون داریم و باز مصوب می‌کنیم اما اجرا نمی‌شود؛ بهتر است همین قوانینی که داریم را با نظارت دقیق اجرایی کنیم.

وی در مورد عدم حضور دیگر اعضای مجمع نمایندگان در جلسه با دانشجویان اظهار کرد: نمایندگان شمارا دوست دارند در دیدار با آیت‌الله موسوی اصفهانی ازنظرت شما بهره‌مند خواهند شد؛ شما آزرده خاطر نباشید.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند روز آینده یک جابجایی اثرگذار در تیم اقتصادی دولت را شاهد خواهید بود و این جابجایی مطالبه مردم است تا افراد توانمند، متخصص و انقلابی در جنگ اقتصادی عهده‌دار کار شوند.

وی عنوان کرد: من به‌عنوان خادم و نوکر مردم تا آخر کار می‌روم و کوتاه نمی‌آیم اما بنده یک نفرم؛ اگر مجلس از روز اول وظیفه نظارتی خود را انجام داده بود وضع این نبود.

خجسته در مورد رویدادهای همدان 2018 نیز گفت: این موقع بهترین فرصت برای معرفی همدان در سطح بین‌المللی است چون به سبب خشک‌سالی و موانع دیگر، محور اول اقتصاد استان با یک هزار و 800 جاذبه گردشگری و زیرساخت مناسب، گردشگری است.

وی گفت: گردشگری می‌تواند اشتغال پایدار را رقم بزند اما آنچه اکنون شاهد هستیم تبلیغات «همدان، 2018» پرقدرت نیست؛ حوزه علمیه و دانشگاه باید بسته فرهنگی رویداد 2018 را تدوین کنند و در مورد هزینه کرد بودجه هم خود ما نظارت داریم.

سؤال در مورد علل تصمیم یک‌شبه مجمع نمایندگان برای باقی ماندن استاندار، نتیجه طرح تحقیق و تفحص از استانداری، بودجه‌های رویداد 2018 و آورده دقیق آن برای مردم همدان برخی از مواردی بود که در این نشست مورد پرسش دانشجویان قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    3 1
    درود بر غیرت و شرف شما جناب خجسته وقتی نماینده یک شهر کوچک برای ورود به مجلس ارقام میلیاردی برای انتخابات خرج میکنه، خود بخود خودش رو به یک عده عوامل بازاری و اقتصادی میفروشه. هر طور حساب کنید یک شخص معمولی از کجا باید اینقدر داشته باشه تا هزینه کنه؟ مطمئنا اراده و اختیارشو به یه تعداد میفروشه. چطور میشه با حقوق 4 ساله نمایندگی این مبالغ هزینه شده رو جبران کرد جز با خیانت و رانت؟؟؟؟؟؟ در ضمن فکر نمی کنم که مبالغ خارج شده از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه کاملا برگشت داده شده باشه. شاید بخش اندکی برگشت خورده اما تا برگردوندن همه سرمایه جامعه عزیز فرهنگیان راه درازی در پیشه. خدا حافظ تمام دلسوزان واقعی ملت باشه. لطفا در جهت شفاف سازی وضعیت غارتگران با تمام وجود افشاگری را ادامه داده و به وظایف نظارتی خود عمل نمایید که این خواست قاطبه ملت است. سرافراز باشید
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    2 1
    مفسدین را اعدام کنید.تنها با اعدام جوری ماست ها را کیسه میکنند که کسی جرئت اختلاس،دزدی و ارتشا پیدا نکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس