کد خبر 839312
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
زنگنه

وزیر نفت گفت: با همکاری دستگاه قضا و نیروهای امنیتی میزان اموال اختلاس کننده بخش اکتشاف شرکت ملی نفت بیش از میزان اختلاس وی ارزیابی و توقیف شد.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه مراسم عقد قراردادهای پژوهشی در حوزه اکتشاف نفت بین ۵ دانشگاه کشور در جمع خبرنگاران، در ارتباط با آخرین اقدامات در زمینه پرونده اختلاس در بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: با همکاری دستگاه قضایی روند رسیدگی به این امر در حال انجام است و طبق برآوردهای انجام شده قوه قضاییه و نیروهای امنیتی ما، اموال شناسایی شده از این فرد، بیش از میزان اختلاسی است که انجام داده که توقیف شده است. این که او به کانادا رفته را باور نمی کنم و در ترکیه پنهان شده است به نظر می رسد وی اینطور مطرح می کند تا در ترکیه پیگیر وی نباشیم.

وی همچنین در توضیح ۲۹ اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت اظهار داشت: ملی شدن نفت در معنای حقیقی یعنی اینکه ما توانستیم خود به تنهایی بر تمام امور صنعت نفت کشور مسلط شویم و تصمیم بگیریم که این روند بعد از انقلاب اسلامی کامل شد و باید قدر آن را بدانیم. البته بعد از سال ۱۳۲۹ همه کشورها با فاصله صنعت نفت خود را ملی کردند. روند ملی شدند صنعت نفت ایران در دوران خود رخداد مهمی محسوب می شد و البته بیش از آنکه صنعتی به شمار رود سیاسی بود

. ملی کردن صنعت نفت یعنی تسلط بر مقدرات این صنعت است نه نفی تعامل. مرحوم مصدق و افرادی که نفت را ملی کردند نیز در آن دوران در پی بیرون راندن خارجی های حاضر در این صنعت نبودند بلکه می خواستند ضمن حضور خارجی ها در این صنعت مالکیت و حاکمیت مخازن نفتی کشور در اختیار ملت ایران باشد. در آن زمان شرکت انگلیسی ممانعت کرد از این روند که در نهایت منجر به کودتا شد.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود عربستان سعودی در حال مذاکره با مشتری های سنتی ایران است تا میزان خرید خود از ایران را کاهش دهند، گفت: من هم چنین موضوعی را شنیده ام. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • RU ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    3 0
    پس احتمالا رقم اختلاس بیش از این حرفاست.
  • محمود IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    0 0
    احتمالا یکصدم اون چیزی که دزدیده نتونسته یا نخواسته که خارج کنه و رقم اختلاسش بالای هزارمیلیارد بوده
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    0 0
    ایکاش جمع میبستید =اموال همه مختلسهای موادسوختی توقیف میشد جناب دائم الوزیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس