احمد شیرزاد

احمد شیرزاد اذعان کرد در موضوع سوریه یا مسائل منطقه هزینه‌هایی شده است و در بین همه کالاهای مطلوب هیچ کالایی باارزش‌تر از امنیت یک کشور نیست.

به گزارش مشرق، احمد شیرزاد از فعالان تندرو اصلاحات در بخشی از مطلب اخیر خود در روزنامه شرق با اشاره به تحرکات افراطی و خشونت طلبانه در اعتراضات کشور که گاه منجر به تخریب اموال می شود، گفت: نه طبقه روشنفکر، نه هیچ حزب سیاسی و نه حتی صنوف قانونی نمی‌توانند برخی از این رفتارها را تأیید کنند.

* فقط سلطنت‌طلبان و منافقین علاقمند به سوار شدن بر اعتراضات هستند

وی ادامه داد: تنها جریانات سلطنت‌طلب و منافقین که رابطه براندازانه‌ای با جمهوری اسلامی دارند و رسانه‌هایی که به‌شدت علیه ایران فعال شده‌اند، علاقه وافری به سوارشدن، هدایت‌کردن و تصاحب این موج اعتراضی دارند.

* هیچ کالایی باارزش‌تر از امنیت یک کشور نیست/ باید برای امنیت ایران در خاورمیانه هزینه کنیم

شیرزاد تصریح کرد: ممکن است متلک‌هایی درباره هزینه‌نکردن در فلان کشور منطقه یا میزان اختلاس در فلان پرونده از سوی بخش‌هایی از جامعه گفته شود که پول ازبین‌رفته در آن، می‌توانست مسائل ایران را حل کند. اینجا حتما باید با شفافیت هرچه تمام‌تر، به مردم توضیح داده شود که در بحث سوریه یا مسائل منطقه هزینه‌هایی صورت گرفته که اولا اندازه آن نمی‌تواند مشکلاتی که افرادی مدعی آن هستند را حل کند و در عین حال، در بین همه کالاهای مطلوب هیچ کالایی باارزش‌تر از امنیت یک کشور نیست.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها قابل قیاس با پول‌هایی نیست که تبدیل به دلار و در خانه‌ها انبار شد، خاطرنشان کرد: برادران افغانستانی ما حاضرند بخش زیادی از رفاه خود را بدهند و امنیت دریافت کنند. مسلم است باید برای امنیت هزینه‌کرد و بخشی از آن هم توسط ایران در منطقه خاورمیانه صورت گرفته که البته ممکن است نیازمند اصلاح و شفافیت باشد.

* نباید از درازشدن زبان مخالفان وجود یک ایران مستقل در منطقه وحشت کرد/ موضع ما تغییر رفتار ایران در منطقه نیست

وی خواستار مرزبندی اصلاح‌طلبان با رسانه های فارسی زبان خارجی شد و تاکید کرد: نباید از برخی موج‌های اجتماعی ترسید و از درازشدن زبان مخالفان وجود یک ایران مستقل در منطقه وحشت کرد. سخن میهمانان رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، امروز دیگر مسئله آزادی‌های قانونی سیاسی، نظارت استصوابی، رفع حصر و.. نیست بلکه همه آن در تغییر رفتار سیاسی ایران در منطقه خلاصه شده است. اما از دید اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین مسئله کشور این موضوع نیست. 

عباس عبدی: مشکل کشور ساده زیست نبودن مسوولان نیست

گفتنی است احمد شیرزاد از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم و از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت بود که صلاحیتش برای ورود به مجلس هفتم رد شد و اقدام به تحصن کرد؛ او بعدها چندین بار نیز به زندان محکوم شد.

شیرزاد یکی از امضا کنندگان نامه موسوم به جام زهر بود که از منتقدین تندرو فناوری هسته‌ای ایران به شمار می رود؛ از این جهت، رسیدن او به حقانیت حضور و هزینه ایران در منطقه جالب توجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    19 9
    یعنی چی شده ؟! امیدواریم اصلاحاتی ها برگردن به آعوش انقلاب اما یه دفعه همچین مواضعی مشکوکه
    • US ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      1 4
      مشکوک نیست اینا میدونند که با شما تو یه کشتی اند یه روزی باید جواب بدن . چیز عجیبی نیست . فک کردی برای چی تو خیابون ها میومدن میگفتن دیگه تمومه ماجرا . این بود که دیگه ملت برای این سوپاپ ها ارزشی قائل نمیشن . هر کسی از هر گروهی اومد یه چیزی کند و برد . این وسط جنگ و دعوای الکی بین دو تا دزد راه افتاده فقط
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    15 1
    تایید صلاحیت شدی برای مجلس آینده! دوباره آنجا برنامه را از سر بگیر
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    24 5
    اگر واقعا آقای شیرزاد به این واقعیت رسیده و درک درستی از چرایی اقدامات منطقه ای را بدست آورده است یک اتفاق میمون برای وی میباشد والله اعلم
  • روزبه IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    13 2
    انگار در اردوگاه اصلاح طلبان خبری‌ شده!معلوم نیست اونی که رفته اتریش دقیقا چیکار کرده؟انقلابی ها گوش بزنگ باشن
  • NL ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    1 0
    ازیه اصلاح طلب واین شجاعت وبصیرت وصداقت . جل الخالق
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    0 5
    بابا شمارو خدا در اين برهه اي كه وحدت ملي بالاترين سلاح ماست ! ديگه كوبيدن بر طبل اختلافات فقط خدمت به دشمن است ! حلا اگه يك اصلاح طلب با هر پيشينه اي ! حرف درستي هم بزنه بايد اعتراض كنيم كه چرا حرف درستي زده ؟؟!!!
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    2 0
    سلام... اصلاح طلب ها و تکنوکرات ها که از زمان هاشمی و پسا هاشمی مانده بودند در یک دام بزرگ به نام برجام گیر کردند و بسیار هم دیر فهمیدند که در دام هستند در حالی که سر دام بسته شده دارند سعی می کنند چرخش دیر هنگامی رو انجام بدن ولی بدنه اجتماعی خودشون اونها رو پس خواهند زد و حداقل نسل اولیه اصلاح طلبان که بسیار پر مدعا نیز بودند به تاریخ خواهند پیوست...... :)
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    2 4
    ما چگونه ملتی شدیم؟ اگر مخالفمان بر مخالفتش اصرار کند بدمان میاد! اعتراض می کنیم !جواب می دهیم! حتی ممکن است که توهین هم بکنیم واگر همنوا و همجت افکار و عقاید ما سخن گفت بازهم باور نمی کنیم اون سخن رو تاکتیک و حربه می دانیم و هزار صحبت دیگه پس مخالف ما باید چه کار کنه ؟ لال بشه؟ این موضوع ناشی از اینه که ما بین مخالف و منتقد با دشمن مرز قائل نیستیم وقتی اون دوست می گه انقلابیون گوش به زنگ باشین در برابر کی ها باید گوش به زنگ باشند؟ آیا طرف مجاهد خلقه ؟ سلطنت طلبه؟ بهاییه؟ وهابیه؟ تروریسته؟ اجنبیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس