کد خبر 871851
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
احمد توکلی

رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: نظام اسلامی را کودتا و حمله نظامی تهدید نمی‌کند اما فساد اگر نهادینه شود می‌تواند هر نظامی را از پای درآورد و بزرگ‌ترین خطر است.

به گزارش مشرق، احمد توکلی روز پنجشنبه در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) قزوین گفت: نظام اسلامی را کودتا و یا حمله نظامی ساقط نمی‌کند اما اگر در جامعه فساد نهادینه شود می‌توان نگران بود که نظام در مسیر سقوط قرار گیرد.

توکلی تصریح کرد: منشأ بسیاری از انحراف و فسادها جناح‌گرایی و منافع حزبی است و در این مسیر سوءاستفاده از قدرت برای مقاصد شخصی، رانت‌خواری و ویژه خواری آسیب‌رسان است.

وی اظهار داشت: تجارت نفوذ از دیگر عوامل فساد در جامعه است و با شفافیت و دادن اطلاعات درست به مردم می‌توانیم از بسیاری از مفاسد جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی: خبر دارم که آقای روحانی مقداری تکان خورده است

رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: شفافیت یعنی این‌که مردم را در همه‌چیز قابل‌اعتماد بدانیم و چیزی را از آن‌ها پنهان نکنیم و آن‌ها را شایسته دانستن بدانیم.

نوسان قیمت ارز بسیار خطرناک است

توکلی بیان کرد: نوسان ارزی بسیار خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود زیرا نگاه غیر کارشناسی موجب شده تا تقاضا به‌شدت بالا برود و تداوم این روند نگران‌کننده است.

وی اظهار داشت: امروز بازار سفته‌بازی شده و مردم نگران هستند زیرا قیمت ارز روی کالاهای دیگر تأثیر می‌گذارد و باید میزان تقاضا را کنترل کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد نابسامان و نوسان ارز با دعا که حل نمی‌شود و تیم اقتصادی باید برنامه داشته باشد که به نظر می‌رسد اصلاً نگاه کارشناسی ندارند.

وی اظهار داشت: باید در بازار دخالت و عرضه و تقاضا کنترل شود و اگر نتوانیم از رانت‌خواری جلوگیری کنیم آسیب‌ها بیشتر می‌شود.

توکلی اضافه کرد: نرخ تعیین‌شده برای ارز اصلاً علمی نیست و باید قیمتی تعیین شود که به نفع تولید باشد در غیر این صورت باید منتظر تورم و گرانی و بیچارگی بیشتر فقرا باشیم.

نرخ واقعی و علمی برای ارز ۳۵۰۰ تومان است

وی گفت: باید تیم اقتصادی دولت از دیدگاه صاحب نظران استفاده کند و قیمتی برای ارز تعیین کند که در بازار تلاطم ایجاد نشود و قیمت کنونی منطقی نیست و بهترین نرخ همان ۳۵۰۰ تومان است که می تواند به تولید هم کمک کند.

توکلی اضافه کرد: امروز بسیاری از کشورهای عاقل و منطقی با کارتهای هوشمند توانسته اند به فقرا کمک کنند تا زیر بار فشار فقر بیچاره نشوند و ماهم هیچ اشکالی ندارد امروز با دادن کوپن به برخی خانواده های نیازمند از فشار اقتصادی آنها کم کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر را ترویج می کنیم

وی اظهارداشت: امروز باید امر به معروف و نهی از منکر را رواج دهیم و دیده بان شفافیت به دنبال شفاف سازی و امر به معروف است تا از تخلف جلوگیری شود.

توکلی تصریح کرد: باید همه گروهها وارد این تشکل شوند و اطلاعات خود را بدهند تا تاثیرگذاری این تشکل مردمی بیشتر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    7 0
    داداش دیر فهمیدی فساد و دروغ و ریا خیلی وقته دولت نهادینه کرده و فرهنگ شده
  • وطن IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    3 0
    احمد توکلی: خبر دارم که آقای روحانی مقداری تکان خورده است آقاي روحاني به خاطر تهديدات و تذكرات مجلس و بي تفاوتي ايشان مجبور به حركت و واكنش به برخي از مفاسد شده است تا با توجه به خنثي بودن شخصيتشان كه در چند سال اخير ديده شده است ايشان تصميم گرفته اند با تغيير رفتار خودشان بهانه دست مجلس و منتقدين ندهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس