صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۲ تیر

مرکزگرایی و مدیریت اتاقی دولتمردان در ماجرای خرمشهر مورد انتقاد بسیاری از حامیان این دولت قرار گرفت.

سرویس سیاست مشرق - مرکز گرایی و مدیریت اتاقی مدیران دولت آنقدر شدت یافته که مورد انتقاد همه جناح ها حتی حامیان دولت دوازدهم قرار گرفته است.

مسئله آب خرمشهر یکی از این موارد بود. عدم حضور مقامات دولتی مسئول در این حوزه سبب شد تا روزنامه های اصلاح طلب نیز لب به انتقاد از این موضوع بگشایند و با کنایه تیتر بزنند که: 

« جنوب داغ است، مسئولان گرما زده می‌شوند!»

بیشتر بخوانید:

دولت چه زمانی قرار است درد خوزستانی‌ها را تدبیر کند

فقدان حضور مدیران دولتی در مناطق مختلف کشور موضوع مهمی است اما اینکه این افراد از واقعیت شرایط این مناطق خبر ندارند و اوضاع را مطلوب می‌خوانند بسیار قابل تامل است.جالب است بدانید بحران بی‌آبی در استان خوزستان و تظاهرات اعتراضی مردم این منطقه در شرایطی شدت گرفت که در آذرماه سال گذشته «عیسی کلانتری» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شده بود خوزستان مشکل آب ندارد.  

مدیریت غیابی دولتمردان در خوزستان در شرایطی است که دیده می شود که حتی سلبریتی‌ها هم برای همدردی با مردم این شهر که مشکلات مختلفی را از زمان جنگ تجربه کرده است، راهی جنوب کشور شده اند.

حتی یکی از بازیگران زن به دولتمردان پیشنهاد کرد که جلسات هئیت دولت را در این شهر برگزار کنند تا حداقل ساعاتی شرایط مردم خرمشهر را حس کنند.

افکارعمومی درخصوص مسئله خوزستان بسیار هوشیار بود و اغلب کاربران شبکه های اجتماعی درباره اوضاع خوزستان خبررسانی می کردند و پیگیر موضوع بودند. اما این مسئله هم باعث نشد که دولتمردان میزهای خود را در پایتخت ترک کنند و برای انجام وظیفه به خرمشهر بروند.

البته این اولین باری نیست که دولتمردان نسبت به بحران هایی که در جنوب کشور رخ می دهد، کم لطفی می کنند. مسئله ریزگردها در اهواز و خوزستان که «معصومه ابتکار» در دولت یازدهم با یک هفته تاخیر به سراغ مردم این شهر رفت و همچنین مسئله بحران بهمن سال 96 خوزستان که در ابتدا برق و متعاقب آن آب برخی از مناطق این استان قطع شد و 11 شهرستان را فلج کرد یکی دیگر از این مواردبود. موضوعی که تشدید بحران ریزگردها سبب ساز بروز این مشکل بود.[1] در آن زمان نیز مسئولان آنچنان که باید در این مناطق حضور نیافتند.

مدیریت اتاقی و غیابی دولتمردان در شرایط بحران در حالی است که حضور آنان می تواند همچنان که قوت قلب برای مردم و نشانه همدردی با مشکلات آنها باشد باعث عیب یابی و آسیب شناشی دقیق و از نزدیک مشکلات شود و متعاقب آن تصمیمات صحیح‌تری در این حوزه گرفته و اجرا شود.


[1] https://www.isna.ir/news/96111407820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    6 0
    خودشون با خودشون درگیرن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس