رئیس سازمان محیط زیست یک گام فراتر گذاشته و می‌گوید چون دوهفته قبل به استان خوزستان سفر کرده حضور در این استان در زمانی که بحران ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده، محلی از اعراب ندارد.

سرویس سیاست مشرق معصومه ابتکار که همواره نحوه عملکردش در سازمان مهم و حیاتی محیط زیست انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است، اینبار نیز در برخورد با بحران استان خوزستان به شیوه خاصی عمل کرده که می‌توان آن را به نوعی « مدیریت غیابی بحران» نامید.

در ماجرای بحران ریزگردها در سال 93 بی‌اعتنایی ابتکار به خوزستان صدای همه را درآورد تا جایی که وی پس از اینکه وارد خوزستان شد و در نشست خبری بحران ریزگردها در این استان شرکت کرد با انتقاد نمادین خبرنگارانی مواجه شد که با ماسک در این نشست حضور پیدا کرده بودند. نمایندگان استان خوزستان نیز با ماسک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند تا اعتراض خود را نسبت به وضعیت آلودگی هوا در این استان نشان دهند.

اما حالا بعد از دو سال رئیس سازمان محیط زیست یک گام فراتر گذاشته و می‌گوید چون دوهفته قبل به استان خوزستان سفر کرده حضور در این استان در زمانی که بحران ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده، محلی از اعراب ندارد.

 خانم ابتکار سلامی هم به خوزستان کنید/ دولت به دنبال قطعنامه سازمان ملل برای حل مشکل ریزگردها

معاون روحانی، در پاسخ به این سوال که نمایندگان استان خوزستان پیشنهاد داده‌اند که هیئت دولت در خوزستان جلسه فوق العاده تشکیل دهد، گفت: «اعضای دولت به تناوب و مکرر در استان خوزستان حضور دارند. آقای جهانگیری هفته پیش خورستان بودند؛ هفته قبلش هم من خوزستان بودم.»[1]

 خانم ابتکار سلامی هم به خوزستان کنید/ دولت به دنبال قطعنامه سازمان ملل برای حل مشکل ریزگردها

رئیس سازمان محیط زیست همچنین در پاسخ به این سئوال که چگونه مسائل خوزستان انجام می‌شود با بیان اینکه حجتی،‌ وزیر کشاورزی به خوزستان رفته، رفع این بحران را به وی واگذار کرد.

 خانم ابتکار سلامی هم به خوزستان کنید/ دولت به دنبال قطعنامه سازمان ملل برای حل مشکل ریزگردها

وی در حالی که دولت در ماه‌های پایانی خود به سر می‌برد با بیان اینکه اکنون شناسایی کانون‌های گرد و غبار در همه استان ‌ا تکمیل شده، گفت: «وزیر جهاد کشاورزی طرحی در دست اجرا دارد تا کانون‌های ریزگردها را تثبیت کند. وزیر کشاورزی در منطقه در حال پیگیری برای حل مشکلات مردم این استان است.»[2]

 خانم ابتکار سلامی هم به خوزستان کنید/ دولت به دنبال قطعنامه سازمان ملل برای حل مشکل ریزگردها

همچنین درشرایطی که مردم خوزستان با گردو خاک دست و پنجه نرم می‌کند، ابتکار در تهران در تلاش است که اولین جلسه جهانی سازمان ملل در خصوص مقابله با ریزگردها به زودی در کشورمان برگزار شود. وی پس از جلسه ستاد بحران دولت که در تهران برگزار شد، درباره خوزستان اظهار کرد: «برای حل مشکل ریزگردها همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و ما دنبال تصویب قطعنامه‌های جهانی در خصوص مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل هستیم.»[3]

[1] http://tnews.ir/news/6f6a80418296

[2] http://www.isna.ir/news/95112719234

[3] http://www.isna.ir/news/95113021129


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس