کد خبر 871129
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
شفر

وینفرد شفر با وجود اینکه از نبود بازیکنان اصلی در تمرینات استقلال ناراحت است، اما با قدرت کارش را انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، شفر از مسئولان استقلال خواسته که هر چه زودتر تکلیف بازیکنانی چون وریا غفوری، امید ابراهیمی، تیام و جپاروف را مشخص کنند. هر چند که سرمربی آلمانی آبی‌پوشان بیشتر از هر کسی نگران ابراهیمی است؛ بازیکنی که او را فرمانده تیمش می‌داند. از سویی خبرهای تأیید نشده حکایت از توافق این بازیکن ملی‌پوش استقلال با یک تیم قطری دارد. در شرایطی که شفر نگران شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات است، در گفت‌و‌گویی به سوالاتی در مورد وضعیت استقلال و همچنین عملکرد تیم ملی ایران و آلمان در جام جهانی پاسخ داده است.


نبود بازیکنان اصلی و عدم تمدید قراردادشان کار را برای شما سخت نکرده است؟
اگر تعداد زیادی از بازیکنان در تمرینات حضور ندارند، به دو دلیل است؛ اول اینکه ما بیشترین نماینده را در تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشتیم. طبـــق درخواســــت فدراسیون فوتبــال، ملــی‌پوشـــــــان باید دو هفته استراحت کنند. بنابراین ۴ ملی‌پوش ما فعلاً نمی‌توانند در تمرینات حضور داشته باشند. من پیش از این گفته‌ام که امید ابراهیمی فرمانده استقلال و امروز تیم ملی است. او بازیکنی است که مطمئناً پیشنهادهایی دارد و به مسئولان استقلال گفته‌ام که چقدر به حضور امید در استقلال نیاز داریم.


به غیر از ملی‌پوشان، چرا تکلیف غفوری، تیام و جپاروف مشخص نشده است؟
با مسئولان استقلال از جمله رضا افتخاری مدیرعامل و پندار توفیقی معاون باشگاه صحبت کرده‌ام. آنها در حال رایزنی برای حل مشکلات هستند، اما این موضوع را هم باید بدانند که دوست داریم تکلیف همه زودتر مشخص شود. تیام با من صحبت کرده و گفته در صورت پرداخت شدن مالیاتش به ایران می‌آید. افتخاری همه چیز را می‌داند و خوب می‌داند چه کار باید انجام دهد.


تصور می‌کردید که شرایط به شکلی پیش برود که با بازیکنان اصلی تمرین نکنید؟
قطعاً نه، ما بازی‌های سختی در لیگ برتر و آسیا در پیش داریم و طبیعی است که به همه بازیکنان نیاز داشته باشیم. سخت است که بدون بازیکنان باکیفیت گام به مسابقات بگذاریم. باشگاه باید بداند که بدون بازیکنانی چون غفوری و ابراهیمی کارمان در آسیا سخت خواهد بود. خوشبختانه فرشید باقری با استقلال تمدید کرده و تمریناتش را آغاز کرده است. فرشید اسماعیلی مصدوم است و قرار شده پایان هفته به ما اضافه شود. ما تمرینات‌مان را آغاز کرده‌ایم و با حضور مربی بدنساز که از آلمان آمده، میزان آمادگی تیم را بالا برده‌ایم. فراموش نکنید در زمانی که تمرینات برگزار نمی‌شد، برای بازیکنان تمرینات انفرادی تعیین کرده بودیم.


آیا اردوی خارج از کشور استقلال تأیید شده است؟
من در این رابطه با مدیران باشگاه جلسه‌ای داشتم و قرار شده که اردویی را در کشور ترکیه برگزار کنیم. زمان برگزاری این اردو هم به زمان برگزاری سوپرجام بستگی دارد. اگر سوپرجام در همان تاریخ تعیین شده برگزار شود، زمان اردوی‌مان تغییر خواهد کرد.


چه نظری در مورد عملکرد ایران در این رقابت های جام جهانی دارید؟
من مفسر دو شبکه تلویزیونی بودم. برای یکی از شبکه‌های سوئیس از سطح توانایی‌های بازیکنان ایرانی صحبت کردم. ایران با برد مقابل مراکش شانس صعود پیدا کرد و می‌توانست راهی مرحله بعد شود. امید ابراهیمی، سیدمجید حسینی، روزبه چشمی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند عملکرد فوق‌العاده‌ای در جام جهانی به نمایش گذاشتند.


آیا فکر می‌کردید آلمان تیم ملی کشورتان از مرحله گروهی صعود نکند؟
آلمان بازیکنان خوبی داشت و باید از گروهش صعـــود می‌کــرد. بــــه نظرم، اگـــر سرمربی تیــم می‌خواهــد بــه موفقیت‌هایی برســـد، باید بازیکنانی را دعوت کند که انگیزه داشته باشند، نه اینکه انگیزه‌ای نداشته باشند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس