محمد جواد شیرازی

شیرازی از چهره های منصوب محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران بود که مانند رئیس خود پرونده سازی علیه مدیران دوران قالیباف و عملکرد شهرداری در آن دوران را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

به گزارش مشرق، شیرازی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران عصر دیروز در حالی از سوی شهردار تهران برکنار شد که در دوماه گذشته تلاش فراوانی را برای ابقای خود در این پست کرده بود.

وی از چهره های منصوب محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران بود که مانند رئیس خود پرونده سازی علیه مدیران دوران قالیباف و عملکرد شهرداری در آن دوران را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

بیشتر بخوانید:

انتصابی دیگر در شهرداری تهران

شیرازی بعد از برکناری نامه ای با عنوان رئیس سازمان بازرسی به افشانی نوشت و مدعی شد دلیل پذیرفتن این شغل از سوی وی اطلاع از فساد و ظلم و رانت خواری های شهرداری بوده است. وی همچنین در این نامه مدعی شد که افشانی برای برکناری وی تحت فشار بوده است. این ادعای شیرازی بلافاصله توسط شهرداری تهران تکذیب شد و به صراحت عنوان شد افشانی با تصمیم و اختیار خود اقدام به عزل رئیس سازمان بازرسی شهرداری کرده و فشاری در کار نبوده است.

با این حال ادعای رئیس معزول سازمان بازرسی شهرداری درباره وجود فساد در شهرداری دوران قالیباف در حالی است که با وجود گذشت یکسال از دوران شهرداری قالیباف و استقرار انواع تیم های نظارتی در شهرداری تاکنون حتی یک مورد فساد سیستماتیک به اثبات نرسیده است. شهرداری تهران به واسطه گستردگی فعالیت خود دهها هزار نیرو دارد و تخلف یک مدیر یا نیروی ساده را نمی شود فساد سیستماتیک نامید. نکته مهم تر اینکه این سوال پیش می آید که آقای شیرازی کدام فساد و کدام تخلف را می گوید که حتی در نمایشنامه ۳۰۰ صفحه ای نجفی هم ردی از آن نیست. دود این سیاه نمایی ها به چشم چه کسی می رود؟

آنجه اما در این شرایط فضا را جذاب تر کرده است پشت پرده های عزل آقای شیرازی است. ایشان در نامه دراماتیک خود که با عنوان جعلی رئیس سازمان بازرسی منتشر کرده- در زمان انتشار نامه رئیس سازمان بازرسی فرد جدیدی بوده- تلاش نموده تا خود را مدیر مبارزه با فساد جلوه داده و دلیل برگناری خود را همین موضوع بداند. لایه پنهان این نامه آنجاست که تلویحا افشانی را مخالف مبارزه با فساد عنوان می کند. این هم از رسم برخی مدیران سیاسی کار است که به هنگام عزل شروع به سیاه نمایی می کنند. آقای شیرازی ای کاش به جای مظلوم نمایی صراحتا دلیل واقعی برکناری خود توسط افشانی را اعلام می کرد و در قفای جملات زیبا پنهان نمی شدند.

جالب تر اینکه افشانی در نامه انتصاب رئیس جدید سازمان بازرسی شهرداری حتی تشکری ساده از شیرازی نکرده و این نشان از عصبانیت شدید افشانی از شیرازی است.

شیرازی در نامه پر از عصبانیت ناشی از عزل خود اتهامات ناروایی را به عملکرد درخشان شهرداری در دوران قالیباف وارد آورده بدون آنکه اشاره کند در آستانه یکسالگی حضور دو شهردار اصلاح طلب در تهران وضعیت این شهر در چه وضعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    27 7
    آدمهای فشل و ناکارامدی که برای اثبات خود و پوشاندن ناکارامدیشان سعی میکنند با متهم کردن ، دیگران را فاسد و ناکارامد معرفی کنند همان بهتر که جامعه را آلوده نکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس