قدرت‌الله گودرزی

اگر مراکز قدرت مانع از تصمیم‌گیری و پیشروی کار در سازمان بازرسی می‌شدند، شهردار جدید هم به آن واقف بود و خود آن را مطرح می‌کرد و یا با تدابیر دیگری به آن موضوع رسیدگی می‌کرد نه با جابه جایی افراد.

به گزارش مشرق، قدرت‌الله گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری سابق تهران در گفت‌وگو با مشرق در واکنش به نامه محمدجواد شیرازی و طرح اتهام به شهرداری سابق گفت: نکات و اتهاماتی که توسط آقای شیرازی مطرح شده است قبلاً هم توسط برخی از دوستان و همکاران ایشان گفته شده بود و در آن به کرات به مسائلی چون فساد و یا رانت‌خواری پرداخته بودند، هر چند هنوز هم کماکان چنین اتهاماتی مطرح می‌شود. در مقابل این ادعاها، هم من و هم سایر اعضای تیم مدیریت قبلی تا جایی که امکان داشته  و مربوط به حوزه کاری بنده و سایر دوستان بوده است، به صورت مستند به آن اتهامات پاسخ داده‌ایم.

گودرزی با اشاره به اینکه بدون شک طرح این اتهام، موضوع جدیدی نیست و طرح مکررات است، افزود: به نظر بنده علت اتهامات از سوی آقای شیرازی این است که ایشان بعد از برکناری به نوعی خواسته است نشان دهد که کارهایی را انجام داده است و آن را در قالب این اتهامات منشر نموده که قطعاً دور از اخلاق است. البته برخی عنوان نمودند که ایشان استفعا داده است، طبق اخباری که به گوش بنده رسیده ایشان برکنار شدند و بعد از برکناری استعفا دادند. قطعاً استعفای بعد از عزل توجیه چندانی ندارد و فکر می‌کنم وقتی فردی را برکنار می‌کنند یا خود فرد استفعا می‌دهد راه‌های بهتر و مناسبتری برای برخورد و مواجه با موقعیت جدید وجود دارد. اینکه فردی بخواهد بعد از برکناری بدین شکل خود را مطرح کند، چندان پسندیده و اخلاقی نیست.

گودرزی در پاسخ به این سؤال که ادعای شیرازی در رابطه با سنگ‌اندازی برخی از مراکز قدرت تا چه حد قابل پذیرش است گفت: این گفته و ادعای آقای شیرازی است و وجه قانونی ندارد. مسلم است شهردار محترم تهران یا هر مسئولی اعم از مدیر یا وزیر و... که بخواهد کار خود را آغاز کند، با تدابیر جدید خود جابه‌جایی‌هایی را صورت می‌دهد و بر اساس طرح‌ها و سیاست‌های مدنظر سازمان یا نهاد مربوطه، افراد جدیدی  را روی کار می‌آورد. این موضوع در همه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی یا غیردولتی صادق است و اتفاق می‌افتد. قطعاً اگر مراکز قدرت مانع از تصمیم‌گیری و پیشروی کار در سازمان بازرسی می‌شدند، شهردار جدید هم به آن واقف بود و خود آن را مطرح می‌کرد و یا با تدابیر دیگری به آن موضوع رسیدگی می‌کرد نه با جابه جایی افراد.

گودرزی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد آقای شیرازی چندان از این برکناری راضی نبوده و خواسته نارضایتی خود را بدین شکل نمایش دهد. وگرنه بعید می‌دانم فردی که به الفبای مدیریت آشنا است با هر دیدگاه سیاسی و جناحی، چنین واکنشی را نشان دهد. البته شهردار تهران و روابط عمومی شهرداری تهران نیز مفاد نامه را تکذیب کردند و گفتند چنین چیزی نبوده و هیچ گونه فشاری بر شهرداری وجود نداشته و برکناری آقای شیرازی هم بر اساس تصمیم شهردار تهران بوده است.

گودرزی در پایان گفت و گو اظهار داشت: متأسفانه بارها از طریق مسئولین ذی‌ربط و مراجع ذی‌صلاح طرح و انتشار هر گونه ادعا یا اتهامی قبل از ارائه مستندات و تشکیل پرونده، مورد ممنوعیت قرار گرفته شده و نسبت به آن هشدار داده شده است؛ اما برخی از دوستان و آقایان این موارد را رعایت نمی‌کنند. هر چند در رابطه با این موضوع و سایر اتهامات وارده، مدیریت قبلی به برخورد با این اتهامات پرداخته و هر جا که لازم بوده پاسخ داده و یا مصاحبه کرده‌اند و آن را رد و تکذیب نموده‌اند. با این حال در برخی موارد دوستان به جای مواضع منطقی و کمک به پیشرفت امور به چنین رویکردی می‌پردازند و باعث مسموم شدن فضای مدیریتی و سیاسی شهر و کشور می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    0 0
    یاد حرفهای احمدزاده کرمانی علیه احمدی نژاد و بقایی افتادم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس