کد خبر 869266
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
محمد محی

گردانهای حزب‌الله عراق مکان‌های استقرار نیروهای داعش و سوریه دموکراتیک را که از حمایت شدید آمریکا برخوردارند، فاش کرد.

به گزارش مشرق، گردانهای حزب‌الله عراق، مکان‌های حضور داعش در شرق فرات سوریه را که تحت پشتیبانی آمریکا قرار دارد، اعلام و تاکید کرد که آمریکا به ارتش سوریه اجازه آزادسازی شرق فرات را نمی‌دهد و تلاش می‌کند تا داعش را بار دیگر وارد عراق کند و در همین راستا نیز نیروهای الحشد الشعبی را در نوار مرزی میان دو کشور، هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جنگنده‌های روسی برای اسد به پرواز در آمدند

«محمد محی» سخنگوی گردانهای حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومة»، گفت: بخش شرقی رود فرات، بخشی به مساحت دو هزار کیلومتر مربع قرار دارد که از القائم تا تل‌صفوک در جنوب تلعفر امتداد دارد و در آن، عناصر داعش حضور دارند و در طرف مقابل آنها نیز نیروهای آمریکایی و  سوریه دموکراتیک (قسد) در داخل اراضی سوریه مستقرند.

وی افزود: نیروهای الحشد الشعبی نیز در نوار مرزی میان دو کشور برای مهار حملات داعش که با پشتیبانی آمریکایی‌ها همراه است، مستقرند.

سخنگوی گردانهای حزب‌الله عراق تاکید کرد که آمریکایی‌ها و عناصر قسد از یک سو مانع پیشروی ارتش سوریه به سوی شرق فرات و آزادسازی اراضی آن می‌شوند و از سوی دیگر بر نیروهای امنیتی و الحشد مستقر در نوار مرزی عراق و سوریه نیز فشار می‌آورند. آمریکا مانع آزادسازی شرق فرات سوریه می‌شود تا بر عراق فشار آورد. اقدام آن در هدف قرار دادن نیروهای الحشد حاضر در نوار مرزی نیز به منظور ایجاد یک شکاف و راه نفوذ در مرزها و وارد کردن مجدد داعشی‌ها به عراق و دور کردن آنها از سوریه صورت می‌گیرد.

محی تاکید کرد که نیروهای امنیتی و الحشد نمی‌توانند وارد مناطق سوری شوند تا آنها را از دست داعش آزاد کنند زیرا آمریکا اجازه این کار را نمی‌دهد. تلاشهای آمریکا برای خالی کردن نوار مرزی عراق و سوریه از نیروهای عراقی به منظور فعالسازی مجدد تروریست‌ها در عراق صورت می‌گیرد. بهترین پاسخ به هدف قرار گرفتن نیروهای ما در نوار مرزی می‌تواند، تقویت حضورمان در این منطقه و عدم دادن بهانه به دست آمریکایی‌ها است که می‌خواهند به بهانه‌ای بغداد را تحت فشار قرار دهند تا ما از مقرهایمان در مرزها عقب‌نشینی کنیم.

وی افزود که میزان همکاری و هماهنگی میان نیروهای عراق و سوریه در مناطق مرزی بسیار بالاست .

هیأت «الحشد الشعبی» عراق، دوشنبه ( ۱۸ ژوئن) اعلام کردکه «در ساعت ۲۲ یکشنبه، یک جنگنده آمریکایی مقر لشکر ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز سوریه را با راکت هدف قرار داده است که در پی آن ۲۲ نفر از رزمندگان الحشد شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.»

الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی از پایان عملیات آزادسازی مرزهای عراقی تاکنون با پرچم عملیات مشترک عراق در نوار مرزی مستقرند و اکنون در پی این هدف قرار گرفتن نیروهای الحشد، کمیته‌ای فوق العاده برای پیگیری این مساله تشکیل شده است و نتایج آن تقدیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌شود. حاکمیت عراق خط قرمز است و حفظ تمامیت اراضی و منع ورود تروریست‌ها به داخل اراضی عراق جزو وظایف ماست.

اما ارتش عراق در بیانیه‌ای پس از انتشار این اخبار طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای الحشد یا هیچ یک از نیروهای عراقی مامور تامین امنیت مرزهای عراق هدف حمله هوایی قرار نگرفته است و حمله صورت گرفته در داخل اراضی سوری بوده است.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس