دبیرکل جنبش مقاومت النُجَباء عراق

دبیرکل جنبش مقاومت النُجَباء عراق از اقدام آمریکا در دادن اطلاعات به تروریست‌ها در نبرد «البوکمال» و نقشه شوم آن برای تهدید کربلای معلی خبر داد.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی النُجَباء در ایران، امروز با انتشار متن کامل این گفت‌وگو، نوشت که دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگوی اختصاصی با شبکه ماهواره‌ای «المیادین» آخرین مواضع رسمی این گروه را بیان کرد.

بر اساس این گزارش، شیخ اکرم الکعبی در این مصاحبه ضمن تأکید بر باورمندی مقاومت النُجَباء به اسلام ناب محمدی ، اظهار داشت: این جنبش توسط تعدادی از نیروهای مبارز علیه اشغالگری آمریکا تشکیل شده است که همگی به «مقاومت» در ابعاد نظامی، فکری، عقیدتی و اجتماعی ایمان دارند.

وی با تصریح به اینکه استعداد النُجَباء از حیث نیروی انسانی -با توجه به جایگاه مردمی آن- بسیار فراتر از پرسنل رسمی این جنبش است، افزود: بخشی از برادران اهل سنت توسط ما وارد الحشد الشعبی شدند و سپس گردان‌هایی مستقل از النُجَباء در بسیج مردمی تشکیل دادند.

علت حضور النُجباء در سوریه

دبیرکل مقاومت اسلامی النُجَباء درباره حضور نظامی در سوریه توضیح داد: ابتدا دو تیپ ما در آنجا عمل می‌کردند، ولی پس از اتفاقات عراق یک تیپ به کشور بازگشت. ما با موافقت دولت سوریه تیپ آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم که فعلا در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی تحت‌ حمایت آمریکا از قبیل «نورالدین زنکی» است؛ همان گروهی که چندی قبل یک نوجوان فلسطینی را به‌ طرز فجیعی در سوریه سر بریدند.

به‌ گفته شیخ اکرم الکعبی، حضور رزمندگان مقاومت اسلامی النُجَباء در سوریه هیچ مخالفتی با قانون عراق ندارد و نخست وزیر عراق نیز در کنفرانس خبری اخیر خود اعلام کرد که به دولت سوریه در مبارزه با داعش کمک کرده‌ایم.

وی در همین زمینه اظهار داشت: نیروهای مجاهد به‌عنوان مسافر و بدون اسلحه به سوریه می‌روند و حضورشان در آنجا برای دفاع از ملت سوریه و با موافقت دولت این کشور صورت می‌گیرد. آمریکایی‌ها حضور غیرقانونی در سوریه دارند ولی ما حضوری قانونی داریم و معتقدیم نمی‌شود امنیت عراق را بدون نابودی داعش در سوریه تأمین کرد. این وظیفه شرعی ماست که از مسلمانان دفاع کنیم.

دبیرکل مقاومت النُجَباء به بیان خاطره‌ای از آزادسازی «حلب» پرداخت و گفت: هنگامی که به حلب وارد شدیم، این شهر در محاصره تروریست‌ها بود و ما به مردم شهر کمک کردیم تا از شرّ تروریست‌ها نجات پیدا کنند. مردم حلب قبول نمی‌کردند که هزینه وسایل خریداری شده از سوی رزمندگان را دریافت کنند و می‌گفتند که شما برای دفاع از ما به اینجا آمده‌اید.

نقشه شوم آمریکا برای تهدید کربلا

شیخ اکرم الکعبی با اشاره به اینکه دولت خرافه داعش پایان یافته و فقط بخش کوچکی از اعضای آن در صحرای الانبار و مناطق مرزی عربستان و اردن باقی مانده‌اند، افزود: «وادی حوران» و «وادی قدف» مناطق فعالیت فعلی داعش هستند؛ علاوه بر اینکه گروه‌های تروریستی «نقشبندیه» و «جبهة الشام» نیز تحت حمایت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، عربستان و اردن با هدف تهدید کربلا در این نقاط فعالیت دارند.

مقام عالی رتبه الحشد الشعبی عراق ادامه داد: آمریکا به ارتش عراق و جنگنده‌های عراقی اجازه ورود به وادی حوران و وادی قدف را نمی‌دهد و حتی ماهواره‌ها اجازه پخش نقشه این منطقه را ندارند؛ در حالی‌که حتی کاخ سفید هم روی «گوگل ارث» قابل مشاهده است! این منطقه خطرناک پیش از فعالیت داعش، مرکز آموزش القاعده و ترانزیت تروریست‌ها به سراسر جهان بود.

وی با یادآوری همکاری سیاستمداران خرابکار و فرماندهان نقشبندیه در اربیل و تلاش بارزانی برای نابودی عراق، گفت: در حال حاضر اسرائیل فعالیت گسترده‌ای در کردستان عراق دارد و وادی قدف نیز همان نقش اربیل را ایفا می‌کند.

به تحریم آمریکا افتخار می‌کنیم

دبیرکل نُجَباء با اعلام اینکه «افتخار می‌کنیم از جانب استکبار جهانی در لیست تروریسم قرار گرفته‌ایم»، گفت: این نشانه ترس آنها از ماست. اتفاق تازه‌ای رخ نداده، آمریکا 9 سال قبل هم مرا در لیست تروریسم قرار داد.

الکعبی سپس هشدار داد: اگر آمریکایی‌ها به‌دنبال اشغال مجدد عراق باشند، دوباره با آنها مبارزه خواهیم کرد و در صورتی‌که مرتکب حماقتی در سوریه یا عراق علیه النُجَباء و نیروهای مقاومت شوند، پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد و تمام منافعشان را در منطقه هدف می‌گیریم. کمااینکه اگر دولت‌های سوریه یا عراق تصمیم به مقابله با آمریکا بگیرند، ما با افتخار در کنارشان هستیم.

پشت پرده حمایت آمریکا از کُردهای جدایی‌طلب

دبیرکل مقاومت اسلامی النُجَباء در گفت‌وگو با المیادین، تحرکات نیروهای کُرد جدایی‌طلب موسوم به «قسد» (سوریه دموکراتیک) را در چارچوب طرحی آمریکایی تحلیل کرد و گفت: آمریکا به‌دنبال تأمین منافع خود است و همانگونه که پشت بارزانی را خالی کرد، پس از مدتی قسد را نیز رها می‌کند. آنها درصدد یافتن جای پا در منطقه هستند و حالا که حضورشان در عراق بسیار کمرنگ شده، از طریق کُردها به‌دنبال اشغال مناطقی در سوریه‌اند. البته ما فعلا احتمال درگیری مستقیم با قسد را نمی‌دهیم.

شیخ اکرم الکعبی از هشدار صریح آمریکا به روس‌ها مبنی بر اینکه هر تحرکی در شرق رود فرات سوریه را هدف قرار می‌دهیم خبر داد و افزود: آمریکا از گروهک داعش و نیروهای قسد در شرق رود فرات پشتیبانی می‌کند، ولی ما هم در صورتی که مورد تعرض آمریکایی‌ها قرار بگیریم، پاسخ آن‌ها را خواهیم داد.

ورود به جنگ احتمالی با اسرائیل برای حمایت از حزب‌الله

فرمانده شاخص الحشد الشعبی عراق تصریح کرد: در صورت حمله احتمالی اسرائیل به حزب‌الله، ما بخشی از منظومه دفاعی علیه رژیم صهیونیستی خواهیم بود و سیدحسن نصرالله هم به‌وضوح اعلام کرد که در جنگ احتمالی آینده، تمام محور مقاومت با آمادگی کامل وارد عرصه خواهد شد.

«حاج قاسم» برادر ماست

دبیرکل مقاومت اسلامی النُجَباء در بخش پایانی مصاحبه با این پرسش مجری مواجه شد که: «ژنرال قاسم سلیمانی توجه ویژه‌ای به جنبش النُجَباء دارد. او در روزهای پایانی نبرد «البوکمال» و بعد از طرح کنگره برای گنجاندن نام النُجَباء در لیست تروریسم، میان نیروهای شما حاضر شد. این امر نشانه چیست؟

شیخ اکرم الکعبی پاسخ داد: فرمانده رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی» برادر ماست و دیدارهای ایشان با ما همیشگی است و در همه محورهای جنگ در سوریه و عراق صورت می‌گیرد. حاج قاسم همیشه در میدان‌های جنگ حضور دارد و فرمانده نیروهای مقاومت در البوکمال بود. ایشان حتی در صورت استفاده از منازل مردم در مناطق جنگی، از آنها اجازه می‌گیرد و در صورت لزوم اجاره نیز پرداخت می‌کند. بقیه فرمانده‌های مقاومت هم اینگونه عمل می‌کنند.

شکست نقشه آمریکا در أمّ‌المعارک

وی در پایان مجددا بر شیطنت آمریکایی‌ها تأکید کرد و با اشاره به تلاش آنها برای ناکام گذاشتن عملیات آزادسازی آخرین مقرّ داعش گفت: آمریکایی‌ها قبل از معرکه البوکمال نیروهای مقاومت را هدف قرار دادند تا مانع از پیشروی آنها شوند، ولی اصرار ما بر پیشروی نقشه آنها را نقش بر آب کرد. آنها اطلاعات مربوط به مقاومت را به داعش می‌دادند؛ این را از طریق اسرایی که از داعش گرفتیم متوجه شدیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    40 2
    درود بر این شیخ بزرگوار
  • مانی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    14 1
    درود بر جنبش النجباء و تمامی جنبشهای عدالتخواه اسلامی و ایضا غیر اسلامی
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    10 1
    لعنت بر آمریکای حرامزاده حرام لقمه که شیطان بزرگ است
  • محمود IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    1 0
    آمریکا وعربستان فهمیدن که النجبا حزب اللهی دیگر است.
  • محمدرضا سابقی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام بر شهیدان دفاع مقدس ودفاع از حرمت اهل بیت رسول الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس