صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۵تیر

اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا و شرکای اروپایی‌اش تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید مسأله خود با اسرائیل را حل کنیم تا معیشت مردم درست شود!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت:

«اتحادیه اروپا توان مقابله با آمریکا را مخصوصا از جهت اقتصادی ندارد... اکنون حدود ۱۰، ۱۵ روز است که از جانب اتحادیه اروپا صحبتی درباره برجام نمی‌شنویم و صحبت آقای سیدعباس عراقچی هم آخرین آب‌سردی بود که بر تن برجام ریخته شد. طرح سه ماده‌ای پیشنهادی اتحادیه اروپا به وزارت خارجه ما که در کنفرانس امنیتی مونیخ به دکتر ظریف ارائه شد و البته مورد قبولشان واقع نشد و قرار شد که در ایران با مقامات مطرح کند. ملاقاتی که بین وزیر نفت ایران و وزیر نفت عربستان در وین صورت گرفت، می‌تواند پیام‌های جدیدی داشته باشد و نشانه‌ای از نرمش سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. بنابراین باید به سرعت سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی‌مان را تغییر دهیم. نظام بین‌المللی کاملا درحال تغییر است و این تغییر نظام هم با خود قواعد جدیدی را می‌آورد. درواقع سرچشمه همه خصومت‌ها در دست اسرائیل است.

برجام کاملا از بین رفته و باید به‌دنبال سیاست‌های بعد از برجام باشیم و این سیاست‌ها را با نظام جدید بین‌المللی تنظیم کنیم. ..آمریکا می‌خواهد ایران را به یک پدیده بین‌المللی تبدیل کند و هم کشورهای عرب همسایه ما و هم کشورهای اروپا و هم روسیه و چین را علیه ما تجهیز کند. ما می‌توانیم با تدبیر، انسجام داخلی و شفافیت با مردم فشارهای اقتصادی را از سر بگذرانیم».

روزنامه شرق نیز در مطلبی مشابه با اشاره به برجام منطقه ای نوشت:

«تمایل ایران به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای با سنگ‌اندازی‌های مکرر و ضدیت سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها با برجام و نقش منطقه‌ای کشورمان، به چالش کشیده شده است. در واقع، آنها خواهان ورود نظامی آمریکا به صحنه معادلات منطقه‌ای برای مهار نقش منطقه‌ای ایران هستند...اکنون شرایط منطقه و حتی جهان به گونه‌ای است که هر کشوری به منافع مستقل ژئوپلیتیک و ملی خود اولویت داده و همکاری‌های جمعی با کندی و تنها بعد از اطمینان از نفع اولیه آنها برای منافع کشورها، انجام می‌شوند. بر این مبنا، استراتژی تقویت «سیستم ملی» و «نگاه به درون»، در سیاست‌های توسعه اقتصادی و تقویت قدرت نظامی-امنیتی کشورها اهمیت بیشتری می‌یابد.»

«ریچارد هاویت» (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران)- سال ۹۵- گفته بود: «توافق هسته‌ای، یک نقطه عطف بود؛ هرچند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر حل نشده است... نیروهایی در داخل ایران، درحال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا و شرکای اروپایی‌اش تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم. این جریان با همین شیوه و با دوگانه سازی دروغین «هسته ای-معیشت»، صنعت هسته‌ای را به تعطیلی کشاند ولی در سوی مقابل، تحریم‌ها پابرجا ماند و هیچ دستاوردی از برجام عاید ایران نشد.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب شرق، به اشتباه بودن اجرای برجام منطقه ای و موشکی اذعان کرد و نوشت:«تأمین امنیت کشوری که جمعیت آن طی فقط یک نسل گذشته دوبرابر شده و گفته می‌شود طی یک نسل دیگر باز هم دوبرابر خواهد شد، چیزی نیست که بتوان آن را در گرو گذاشت، حتی اگر گروگیر آن، حیات برجام باشد. کشوری که فاصله شمال و جنوبش بیش‌از دو هزار کیلومتر است، اگر برد موشک‌هایش را کمتر از این کند، دست به انتحار زده است، چراکه حتی سرزمین اصلی‌اش را هم زیر پوشش نمی‌گیرد! کشوری که حداقل در دو سده گذشته به هیچ همسایه بلافصل و غیربلافصلی لشکر نکشیده، ولی همسایگان ضعیف و قوی به آن لشکرکشی کرده‌اند، کشوری که دست‌کم در این چهار دهه در هیچ پیمان نظامی‌ای نبوده و قبل از آن هم با هیچ کشوری پیمان غیرنمایشی و استراتژیک نداشته، کشوری که بعضی از همسایگانش در آتش بدترین نوع تروریسم کور می‌سوزند و بعضی دیگر سر بزنگاه یا بفرموده قلدری می‌کنند، نمی‌تواند خود را خلع سلاح کند و حتی نمی‌تواند خود را از داشتن عمق استراتژیک محروم کند».

** انتظارات اقتصادی از برجام فراتر از حد واقعی بود

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس نوشت:

«از منظر مسائل اقتصادی به نظر می‌رسد انتظارات برآمده از دولت به‌خصوص در بحث برجام فراتر از حد واقعی بود، حال آنکه موانع داخلی و خارجی در مسیر بهره‌برداری از عواید برجام مانع از تحقق آن شد و این افزایش سطح مطالبات عملا جامعه را دچار نوعی التهاب کرد و لازم بود دولت به‌نوعی در بحث مدیریت انتظارات با جدیت بیشتری ورود کند اما متاسفانه در این حوزه ناموفق بوده است».

متاسفانه دولتمردان بدون توجه به ظرفیت های عظیم داخلی، تمام امور کشور را به برجام گره زدند.

در روزهای گذشته روزنامه آرمان در مطلبی نوشته بود:

«با تحقق برجام موج امید در بین مردم تشدید شد و به همین دلیل انتظار می‌رفت این امیدواری به شکلی ملموس در زندگی مردم خود را نشان بدهد. با این وجود امروز این اتفاق رخ نداده و وضعیت معیشتی مردم نیز زیاد رضایت‌بخش نیست...آقای روحانی بیشتر انرژی خود را برای مسئله برجام قرار داد. روحانی باید این نکته را در نظر می‌گرفت که در شرایطی می‌تواند اهداف خود را در عرصه بین‌المللی محقق کند که وضعیت داخلی کشور را ساماندهی می‌کرد...اعضای کابینه آقای روحانی باید در کنار پرداختن به مسئله برجام در زمینه‌های تخصصی خود نیز فعالیت می‌کردند و سیاست‌های داخلی را نیز ساماندهی می‌کردند. این در حالی است که اتاق فکر سیاست داخلی دولت آقای روحانی خاموش بود و به صورت موثر نقش‌آفرینی نکرد».

کم تحرکی و بی کارنامه بودن کابینه حتی صدای رسانه های حامی دولت را نیز درآورده است.

** آمار و ارقام متناقض دولتی به مردم و فعالان اقتصادی کمک نمی‌کند

«محمود جامساز» کارشناس اقتصادی حامی دولت در مصاحبه با روزنامه قانون گفت:

«هر بار یکی از دولتمردان از شرایط اقتصادی سخن می‌گوید و امیدهایی را به دل مردم راه می‌دهد که پس از مدت زمان اندکی تبدیل به حسرت می‌شوند. این صحبت‌های ضد و نقیض و استفاده از آمار و ارقام متناقض به مردم و فعالان اقتصادی کمک نمی‌کند و تنها آن‌ها را به دولت و آینده اقتصادی کشور بدبین‌تر می‌کند...یکی از دولتمردان مطالبی را مطرح می‌کند و روز بعد شخص دیگری آن را نقض می‌کند. این تناقضات برای چیست؟ اگر اقتصاد دارای رشد ۴.۶ درصدی است، چرا در موضوع تقاضا دچار مشکل هستیم و این تناقض را چگونه می توان توضیح داد؟».

متاسفانه آمارهای دولتی درخصوص اشتغالزایی، تورم، صادرات، رشد اقتصادی و...با جیب و سفره مردم فاصله ای پرناشدنی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    رابطه با صهیونیست حیوان صبر مردم و جریحه دار نکنید بهونه نیارید رهبر عزیز ایران و اسلام صبری دارد
    • محمد US ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      51 13
      حالا اومدين سر اصل مطلب اين رآهمه حاكمان مخالف أمريكا ميدونند كه اكر ميخاهند جراغ سبب به أمريكا نشان بدندبايد اسرائيل رابرسميت بشناسند واظهاردوستي كنند بطوريكه صدام همين كاروكرد ولي دير واقع قضيه اينه كه مشكل ما باغرب نه هسته ايست ونه حقوق بشر ونه موشك منتهي نه درايران ونه درخارج از ايران جه موافقان وجه مخالفان جمهوري إسلامي ازكفتن اين موضوع ابا دارند اين براي اولين باراست كه روزنامه اي بطور واضح به اين مورد برداخته است وحرف دل خودرازده است
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      95 24
      مصر نمونه کشوری است که همه مشکلات خود با اسراییل را حل کرد. وضعیت کشورش دیدنی است!
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      74 51
      مرگ براسراییل دزدفلسطین اینم ارنظرما !
    • ناشناس IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      80 5
      عزیزم شما درست میگی ولی ما اسراییل درون داریم مثل اختلاسگران و رانت خواران و مفسدین اقتصادی و آنهایی که با پول شویی خونه مردم بدبختو تو شیشه کردن آنها مقاصد اسراییل را در کشور انجام میدن و کاری می‌کنند مردم از دین اسلام روی گردان شوند ما اول باید خودمون رو از داخل کشور اصلاح کنیم وگرنه اسراییل برای ما عددی نیست.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      31 37
      بسم الله القاصم الجبارین و مبیر الظالمین...پروردگارا همه ی غربی ها و غربزده ها رو که بزرگان الهی میفرمایند تمام مشکلات مادی و معنوی و همچنین دنیوی و اخروی و جسمی و روحی ما به خاطر و به سبب اینهاست به صراط مستقیم الهی هدایت بفرما و پروردگارا اگر قابل هدایت نیستند ... بفرما... الهی امین یا رب العالمین...
    • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      44 8
      اصلا از قوه قضائیه راضی نیستم اینقده به اینا قانون شکن ها میدان می ده حتما قاضی ها پاش رو می خورن بد هم می خورن
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      14 31
      اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید از زمان گفته ۳ سال گذشته و ۲۲ سال مانده است /// اواخر سال ۶۷ که امام خمینی در نامه ای به گورباچف اعلام کرد کمونیست نابود شده است و شورادنازه وزیر خارجه شوروی به ایران آمد و با تقدیم پاسخ گفت ما از انقلاب ۱۹۱۷ دست بر نمیداریم هیچ کسی حتی در مراکز مطالعاتی آمریکا فکر نمی کرد اتحاد جماهیر شوروی سال ۷۱ متلاشی شود ..
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    105 3
    کی جنگ با اسرائیل گفته ؟ جلوی فساد اختلاس ورشوه را بگیرید . اگر برای مردم ایران دلسوز هستید. مردم میدانند مشکلات حل شدنی است اما کسانی در نظام ایران نمیخواهند مشکلات حل شود. دشمنان مدیر شده اند متاسفانه
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      12 1
      اره واقعا
  • NL ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    اسراییل را به رسمیت بشناسید هم فایده نداره. تا شفافیت و سلامت و مبارزه با فساد مسئولان نباشد چیزی درست نمیشود
    • ناشناس IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      58 14
      اسراییل بهانه هست ما هر چه کنیم به خود کنیم آیا اسراییل در کشور ما اختلاس و رانت خواری میکنه آیا اسراییل دستش تو بیت المال هست
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      29 34
      به ناشناس ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵ جهت اطلاع شما بله. مردم با تبلیغات همان آمدنیوز اسراییلی بود که به کابینه هزارمیلیاردیها رای دادند.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    61 37
    اصلاح طلبان طینت شیطانی و جاسوسی و بی غیرتی خود را اصلاح کنند یا به آغوش دوستان صهیونیسمشان برگردند . ملت خود میدانند چه به صلاح ایران است . های بی غیرت سیاسی. مشرق با این پیام من معلوم میشه تو توی کدوم خطی .
    • AE ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      39 25
      راست میگی تو خاک توسرت که هنوز نفهمیدی که هم از طرف اصلاح طلب و هم اصولگرا سر کاریم.خاک
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    71 1
    جلوی دزدی ها را بگیرید مشکلات شکور حل میشه/ نامه تمام
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    50 28
    اصلاح طلبان همان جاسوسان و نفوذی ها هستند
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    55 9
    مسئله شماها هستید برید کنار همه چی حل میشه
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    49 8
    ازروحانی رییس جمهور درنمیاد
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    42 18
    دشمنی با صهیونیست ها ربطی به اقتصاد نداره ما با توانایی های داخلی میسازیم کشورمونو
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      7 8
      به سبک غربی میسازی دیگه ؟
  • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    34 7
    وقتی همه قرارد دادها و همه روابط و ضوابط اقتصادی و تجاری مملکت محرمانست خوب میخواین چی بشه؟ اصلا قوانین ما از جوک هم خنده دارتر هستند.
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    44 5
    من حتی پول ثبت نام فرزندم در مدرسه دولتی را هم ندارم بخدا با انکه صبح تا شب کار میکنم قدرت خرید مایحتاج اولیه زندگی رو ندارم دلم میخواهد از اسمان اتش ببلرد ونیست ونابود شوم بخدا قسم که راست میگویم اگر دستم رسد برچرخ گردان ازاو پرسم که این چین است وان چان یکی راداده ای صد ناز ونعمت مرا یک لقمه نان الوده در خون
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    54 10
    من هم به نظرم اینها درست میگن باید مسئله اسراییل حل بشه تا مشکل معیشت مردم تمام جهان حل بشه و تنها راه حل این مسئله هم محو این رژیم منحوس از روی زمینه.
  • مهدی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    34 2
    وقتی سایت گمرک هک میشه و هزاران خودرو میاد و بعدش واردات قطع میشه و پاسبان تحریم خون مردم را میمکند و هزاران چیز دیگه بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    36 30
    هرکس یا هر مقامی باامریکا مداکره بکند خیانتکار است.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    25 4
    چقدر شما اصلاح طلب ها دور هستید. اول که طعنه میزدید هر اتفاقی تو کشور میفتاد به مسخره میگفتید تقصیر آمریکا و اسرائیله.که مثلا ما داریم الکی همه ی مسائلو گردن آمریکا و اسرائیل میندازیم. حالا خودتون اومدید این حرفو میزنید؟قسم حضرت عباستو قبول کنیم یا دم خروس؟
  • ضد سرائیل IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    19 29
    دعا کنین امام زمانمون بیاد تا وضع بدتر از این نشده
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      10 4
      اگه امام زمان هم باشه فکر نمی کنم تو این وضع طرفداراش بیشتر از مخالفینش باشه چون وقتی امام می تونه کاری کنه که ماموم داشته باشته قرار نیست که به زور سرنیزه چیزی اصلاح بشه و هدف امام هم رشد مردمه همانطور که حضرت علی و امام حسن هم با حیله حکومت داری نکردن و بخاطر عدم همراهی مردم موفق نشدن به اهداف عالی برسن دعا کنیم و تلاش کنیم که اول خودمون آگاه تر بشیم و بعد مردم دنیا بعد می تونیم به ظهور امیدوار باشیم
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      12 3
      امام بیاید دلار ارزان می شود؟ مردمی که امام را هم برای دلار می خواستند مستحق بدتر از اینها هستند. اما هنوز نگاه عنایت آن حضرت ما را سر پا نگهداشته
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    10 4
    انقلاب با ندای الله و اکبر آمد و لازمه اش حجاب عفاف راستی و درستی صداقت و هزاران شهید با بت اینها دادیم و هنوز میدهیم متاسفانه پس از چهل سال دچار ربا هستیم بانکها اصلا قائل به مسئله نیستن و رشوه و پارتی بازی بیداد میکنه و همه علما هم نظاره گرند و حجاب زنهای ما مثل زمان اروپا شده دوست و پسر دارند همه میگن در بازار رکود است ولی ارزش افزوده نفس ملت را بریده برای جمعی تفکیک اتهام که صد سال زندان وبرای جمعی تجمیع اتهام وده سال زندان شاید هم خانه و...اینها چه نسبتی با اسلام دارد وما این همه شهید دادیم و تحمل فقر و رنج کردیم کجای اسلام را محافظت کردیم ...واقعا چه کردیم با خود مان
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    8 7
    باید این آقایون اصلاح طلب وامانده ومنفعل را نیز به غرب ونزد دیگر دوستانشون فرستاد تا مشکلات حل بشه درواقع باید ما از منافع این عده برای کشور بگذریم البته اگر منافعی داشته باشند!!!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    10 3
    ننگ بر افساد طلبان بی شرف مردم گرفتار هزار مشکل که دولت شما برایشان درست کرده شما دنبال نمایش دیاثت سیاسی
  • سلمان فارسی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    13 3
    سلام!آقا یکی نیست جلوی زبان این فاسد ها را بگیره!مشکلات مردم را فقط اینها درست کردند.چرا کسی جلوی زبان اینها را نمی گیرد.کاسه صبر مردم را لبریز نکنید!!! جان می دهیم ولی تن به ذلت نمی دهیم!!!
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    8 2
    اگر بحث پرداختهای نجومی یارانه به این یاران استکبار حل شود .بعد می بینید چندتاشون بیکار می شوند اقا رسما داریم به این عمله های اجانب پول می دهیم
  • DK ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    14 31
    مرگ بر اسراییل
  • DK ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    16 26
    مرگ بر اسراییل
  • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    16 25
    با نابودی اسرائیل نه تنها مشکلات ایران بلکه تمام مشکلات منطقه ی خاورمیانه، غرب آسیا و جهان اسلام حل می شه
  • علی اکبر AE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    17 32
    من به عنوان یک بسیجی هیچ کاری به سیاست بازیهای داخل ندارم اما معتقدم که هرکی دم از رابطه با اسراءیل زد باید در ملا عام دارش بزنیم تا عمق نجاست رژیم صهیونیستی برای ما ایرانیها مشخص تر بشه ! و در آخر هم تمام کسانیکه به هر نحوی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعث فشار به قشر ضعیف و مستمند ایران میشن و خودشون روز به روز پولدارتر میشن رو اول به خداوند جبار و دوم به امام زمان (عج) واگذار میکنم .
  • بیتا فاطمی AU ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    13 24
    اتفاقا دیگه وقت ظهور اقاست این هرج ومرج که فرعونها بنی اسراییلی اون شیطان بزرگ امریکا میدانم ظلم آنها پایدار نیست خداوند ما را به ظهور نزدیک کرده قاطعانه ایستادگی کنیم روحانی باید بره و دولت باید از حزب خدا باشه و همین گونه خواهد شد ما خدا داریم او از ما حمایت خواهد کرد توکل به خدا نترسید ایمان داشته باشید
  • بیتا فاطمی AU ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    9 18
    اتفاقا دیگه وقت ظهور اقاست این هرج ومرج که فرعونها بنی اسراییلی اون شیطان بزرگ امریکا میدانم ظلم آنها پایدار نیست خداوند ما را به ظهور نزدیک کرده قاطعانه ایستادگی کنیم روحانی باید بره و دولت باید از حزب خدا باشه و همین گونه خواهد شد ما خدا داریم او از ما حمایت خواهد کرد توکل به خدا نترسید ایمان داشته باشید
  • بیتا فاطمی AU ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    11 14
    اتفاقا دیگه وقت ظهور اقاست این هرج ومرج که فرعونها بنی اسراییلی اون شیطان بزرگ امریکا میدانم ظلم آنها پایدار نیست خداوند ما را به ظهور نزدیک کرده قاطعانه ایستادگی کنیم روحانی باید بره و دولت باید از حزب خدا باشه و همین گونه خواهد شد ما خدا داریم او از ما حمایت خواهد کرد توکل به خدا نترسید ایمان داشته باشید
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    12 19
    اصلاح طلبان میگن باید وطن را بفروشیم به آمریکا اونم به مفت
  • احمدی نژادی GR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    39 25
    دقیقا،زودتر اسرائیل رو نابود کنیم مساله حل میشه
    • علی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      0 4
      پهلون همتی کن تا اسراییل رو نابود کنی خدا خیرت دهد
  • احمدی نژادی GR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    12 22
    دقیقا،زودتر اسرائیل رو نابود کنیم مساله حل میشه
  • صداقت IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    12 15
    مشکل اصلی ایران همین اصلاح طلبان هستند که 40 سال است به کشور ضربه زده اند.
  • AE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    4 4
    ببینید برادران وخواهران ما داریم مسیر اشتباه میریم همه مشکلات ما از نداشتن شناخت ومعرفته ماست
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    8 4
    لعنت خدا به کسانی که حل تمام مشکلات داخلی مردم روبه رابطه با غرب گره زدن
  • DK ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    5 2
    روزنامه های اصلاح طلب در خط امریکا هستند روزنامه آرمان وابسته به خانواده هاشمی است این روزنامه قبح همه چیز را می شکند باید با این روزنامه برخورد قاطعی بشود درضمن اقایانی که خواهان رابطه با اسراییل هستید مگر مصر،عربستان امارات ومابقی که با اسراییل رابطه دارند چقدر پیشرفت کرده اند .مگر همه مصرف کننده نیستند. درآخر مطمئن باشید اگر اسراییل را به رسمیت بشناسیم گور خود را کنده ایم آنها به هیچ کس حتی شما هم رحم نخواهند کرد نمونه آن برجام بود
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    6 15
    به نظر من این مشکلات همش زیر سر اسرائیله و اگه اون رو نابود کنیم مشکلاتمون حل میشه پس لقمه رو دور سرتون نچرخونید و از سردار سلیمانی بخوایم حمله کنه اسرائیل رو نابود کنه والسلام .
  • رحمت IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    11 1
    در واقع باید به آمریکا باید دست مریزاد گفت ستون پنجمش در ایران بدون مخفی کاری دارد به این مملکت ضربه میزند و همه درخوابیم دشمن اصلی در حال حاضر در داخل کشور مستقر است بهتر است بگوییم بهر آزادی قدس فعلا قدس را رها کن زیرا مسئله مهمتر از قدس همین ستون پنجم است که از اسرائیل خطرناکتره . خدا دشمنان کشورمان را نابود بفرماید ان شاء الله
  • Hadi IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    12 24
    مرگ‌بر‌اسرائیل
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 2
    خیال کردن دوروزی قدرت دست یک مشت آدم ابله افتاده همه چیز تغییر کرده .نه شما ها احمق تر از آن هستید که توچشم انقلاب یک فوت بکنید.
  • عباس IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    12 20
    منم موافقم اسرائیل باید زودتر نابود شود تا بقیه مسائل حل شود
    • FR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      0 2
      كاملاً موافقم ! حذف اسراييل و تصرف ثروت صهيونيست در جهان يكي از شروطش جنگ اقتصادي بر عليه دلار امريكا ٣ ماهه به درون ميريزد امضا متخصص جنگ اقتصادى در قوي ترين بانك فرانسه
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    1 1
    سرهنک معمر قذافی پوزه ا ش رو گذاشت روی کفشهای سران اسرائیل انها را بوسیدتوان نظامی کشور رو تحویل داد ودم تکان داد الان کجاست؟ لیبی و ملت بزرگ لیبی در چه وضعی قرار دارد؟ انور سادات پوزه اش رو گذاشت روی کفشهای سران اسرائیل بوسید ودم تکان داد الان کجاست؟ مصر چه شد؟ حسنی مبارک همین کار رو تکرار کرد الان کجاست؟ محمد مرسی متاسفانه ایشان هم همین کار رو تکرار کرد الان کجاست ؟مصر در چه حالی میباشد؟ پرزیدنت صدام حسین تسلیحاتش رو تحویل داد و ادای احترام به اسرائیل کرد الان کجاست ؟ عراق وملت بزرگ عراق در چه وضعی بسر میبرند ؟وضعیت حال حاضر ؟مقدمه ی تجزیه... در کدام کشورهای عربی ضریب امنیت سفید میباشد؟ وضعیت حال حاضر؟ عربستان گاو شیرده ؟ومقدمه ... امارات عربی گاوشیرده؟مقدمه ت ج ز ی ه ... بحرین گاو شیرده ؟مقدمه ی ت ج والحاق وضعیت ترکیه ؟ مقدمه ی تجزیه... وضعیت اردن؟مقدمه ی تجزیه.... کدامیک ازاین کشورها که رژیم کودک کش را به رسمیت شناختن در حال حاضر بدون مشکل میباشند ؟ سودان تجزیه به دوکشور نفت سودان جنوبی انحصار اسرائیل ... وضعیت سودان شمالی وسودان جنوبی در حال تجزیه مجدد... ایا اینها نباید عبرت جامعه با قدمت ده هزار سال تمدن ایرانی باشد ؟؟؟؟
  • DE ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 3
    مردمیکه بخاطر شکم تظاهرات کنند و بخوان با اسرائیل آشتی کنند و به عزت ملی خودشان پشت کنند ، پتانسیل وطنفروشی رو هم دارند .
  • فرشاد US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 0
    اگر گردن نالایقها و دزدان بیت المال که اکثرآ همدستان دولت مردان هستند زده شودهمه چی درست می شود
  • عباس IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 0
    قبلا مشکلات کشور را به برجام زدند و خام از آب درآمد حالا میخوان به عمو سام و باباش خاخام بزنند و خدا میدونه چی از آب در میاد واقع مطلب اینه که اختلاس ها و حیف و میل بیت المال به اینها ربطی نداره از ماست که بر ماست و هرکس به امید همسایه نشیند شب باید گرسنه بخوابد هر چی سر ما میاد از مدیران نالایق و ترسوست دنبال مقصر و ناجی در بیرون مرزها نباشید.
  • محمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    1 0
    لیبی و ملت بزرگ لیبی در چه وضعی قرار دارد؟ انور سادات دم تکان داد الان کجاست؟ مصر چه شد؟ حسنی مبارک همین کار رو تکرار کرد الان کجاست؟ محمد مرسی متاسفانه ایشان هم همین کار رو تکرار کرد الان کجاست ؟مصر در چه حالی میباشد؟ پرزیدنت صدام حسین تسلیحاتش رو تحویل داد و ادای احترام به اسرائیل کرد الان کجاست ؟ عراق وملت بزرگ عراق در چه وضعی بسر میبرند ؟وضعیت حال حاضر ؟مقدمه ی تجزیه... در کدام کشورهای عربی ضریب امنیت سفید میباشد؟ وضعیت حال حاضر؟ عربستان گاو شیرده ؟ومقدمه ... امارات عربی گاوشیرده؟مقدمه ت ج ز ی ه ... بحرین گاو شیرده ؟مقدمه ی ت ج والحاق وضعیت ترکیه ؟ مقدمه ی تجزیه... وضعیت اردن؟مقدمه ی تجزیه.... کدامیک ازاین کشورها که رژیم کودک کش را به رسمیت شناختن در حال حاضر بدون مشکل میباشند ؟ سودان تجزیه به دوکشور نفت سودان جنوبی انحصار اسرائیل ... وضعیت سودان شمالی وسودان جنوبی در حال تجزیه مجدد... ایا اینها نباید عبرت جامعه با قدمت ده هزار سال تمدن ایرانی باشد ؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 1
    به قول مولوی: اين جهان كوه است و فعل ما ندا ........... سوي ما آيد نداها را صدا فعل تو كان زايد از جان و تنت .......... همچو فرزندي بگيرد دامنت پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد ....... بر كسي تهمت منه،بر خويش گرد هر تخم نفرت یا محبتی را بکاریم همان را برداشت خواهیم کرد. همان طور كه محال است انسان جو بكارد و گندم برداشت كند و يا خار بكارد و گل بچيند، سیب بكارد و درخت خرما سبز شود، محال است كه انسان در دنيا انديشه بد، خلق و خوى بد و عمل و كردار بد داشته باشد و در آخرت و این دنیا سود بگيرد. ظلم کنیم همان ظلمی که کرده ایم روزی دامن گیرمان خواهد شد، نیکی کنیم، قطعا پاداشش را خواهیم دید، نان مردم رو قطع کنیم، سزایش را خواهیم دید، ابروی مردم را ببریم، روزی ابرویمان ریخته خواهد شد و …. زندگیمان به سرعت از مقابل چشمانمان خواهد گذشت کاری کنیم که ارزش تماشا کردن را داشته باشد .
  • کامران IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    8 1
    ریشه مشکلات ایران مربوط میشود به دشمنی با اسرائیل
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      0 3
      و اسرائیل را بایست هرچه زودتر نابود کنیم تا از مشکلات خلاص شویم.
  • AE ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 0
    اقا روز خوشمون هست
  • ستاره IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 0
    فقط بایدروحانی استعفا بده تاوضع کشور عالی بشه.کافر تا ازتو دینت رونگیره راضی نخواهدشد این آیه ی قرآنه پس مرگ بر اسراییل و خواهان او
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 4
    من بی سواد درتعجبم از این تحصیل کرده های مغز فندقی از اراجیف نویس
  • روح اله مقدم IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 4
    فقط مرگ بر اسرائیل (سفارش قرآن کریم)
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 3
    هدف اصلی غرب به اعتراف خودشان کندن ریشه ملت ایران است اگر این جماعت خائن داخلی خیلی عجله دارند توصیه می کنیم خودشان خودکشی کنند
  • احدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 5
    روزنامه آرمان = ارگان سازمان منافقین بازم شارژت کردنها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس