کد خبر 868173
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
چاقی نمایه

کاهش کالری ورودی و مصرف مواد غذایی سالم، برای لاغری شکم ضروری است. افزایش مصرف میوه، سبزیجات و غلات و کاهش مصرف شکر و سایر کربوهیدارت‌ها برای لاغری شکم توصیه می‌شود.

به گزارش مشرق، هدف از بکارگیری انواع روش‌ها و دستورالعمل‌های لاغری شکم ، رسیدن به یک وزن مناسب و ماندن در آن وزن است. تمام دستورالعمل‌های لاغری شکم همراه با تغییر عادات غذایی و افزایش فعالیت‌های بدنی است. انتخاب روش کاهش وزن هر فرد به میزان چاقی، سلامت عمومی و میزان انگیزه فرد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

۵ مورد مهم درباره قانون چربی سوزی

کاهش کالری ورودی و مصرف مواد غذایی سالم، برای لاغری شکم ضروری است. افزایش مصرف میوه، سبزیجات و غلات و کاهش مصرف شکر و سایر کربوهیدارت‌ها برای لاغری شکم توصیه می‌شود.

افزایش فعالیت فیزیکی به سوخت و ساز بیشتر کالری می‌انجامد. لازم است نوع فعالیت بدنی که با عادات و وقت روزانه فرد بهتر جور می‌شود را انتخاب کرد. مثلا ماشین را کمی دورتر از محل کار پارک کنید تا بهانه‌ای برای قدم زدن شود.

بهتر است در ابتدا سراغ داروهای لاغری نروید و در صورتی از آن‌ها استفاده کنید که با تغییر عادات غذایی و افزایش فعالیت بدنی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده باشد یا زمانی که چاقی بیش از حد، سلامتی شما را تهدید کند و شما را در معرض بیماری‌هایی مانند دیابت قرار دهد. باید به این نکته توجه داشت که مصرف دارو به معنی عدم نیاز به فعالیت بدنی یا کنترل رژیم غذایی نیست.

استفاده از جراحی نیز یکی از راهکارهای لاغری شکم است. جراحی معده و روده، میزان مواد غذایی ورودی فرد را کاهش داده یا از میزان جذب مواد غذایی و کالری بوسیله بدن می‌کاهد. روش‌های جراحی معمولا به دو صورت انجام می‌شوند:

روش‌های کاهش دهنده حجم معده: در این روش‌ها هدف، کوچکتر کردن حجم معده با استفاده از نوار، گیره یا هر دو است. بعد از اتمام جراحی، فرد در هر وعده قادر به خوردن حجم کم غذا، معادل یک فنجان خواهد بود. با گذشت زمان در بعضی افراد ممکن است معده جا باز کند و امکان خوردن حجم بیشتر غذا ایجاد شود.

روش‌های کاهش دهنده جذب کالری: در این روش‌ها معمولا قسمت اولیه روده کوچک یا قسمت میانی آن کنار گذاشته می‌شود. این روش اگرچه عملکرد بهتری برای لاغری شکم دارد، اما ممکن است به علت کاهش جذب کلیه مواد غذایی از جمله ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی مورد نیاز، تا حدی خطر آفرین باشد.

استفاده از مهارکننده‌های عصبی کاشتنی نیز از جمله راهکارهای جدید برای لاغری شکم است. این مهارکننده با کاشته شدن در زیر پوست در ناحیه شکم، با کنترل عصب واگال از رسیدن پیام خالی یا پر بودن معده به مغز جلوگیری می‌کند.

از جمله راهکارهای دیگر برای لاغری شکم، استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی ضمن برقراری تعادل هورمونی، از جمله لپتین و گرلین و کنترل اضطراب می‌تواند اشتها را کنترل کند. تحریک نقاط طب سوزنی کلیه و شکم، عملکرد سیستم گوارش را تقویت کرده و با تقویت متابولیسم و هضم غذا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین تحریک این نقاط می‌تواند از انباشت آب در بدن جلوگیری کرده و به کاهش وزن و تورم کمک کند.

با کلیک روی “بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی” می‌توانید با خدمات مختلف ما آشنا شوید و در صورت تمایل برای تماس با ما و کسب اطلاعات بیش‌تر اینجا کلیک کنید.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس