محمدجواد حق شناس

عضو شورای شهر: نامه اصلاح‌طلبان برای مذاکره با آمریکا (تسلیم‌نامه) می‌تواند مورد توجه وزارت خارجه باشد!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تله ضدّ امنیتی برای روحانی در توچال

تصاویر پیاده روی رئیس جمهور در منطقه خوش آب و هوای توچال در شمال تهران که روز گذشته در رسانه‌های کشور انتشار یافت، انتقادات زیادی را برانگیخته است.

انتقاداتی که تصریح دارند در شرایطی که تنها وعده دولت آقای روحانی برای پیشرفت بیشتر، یعنی برجام عملا با شکست مواجه شده، برخی مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و توجهات عمومی به سمت اقدامات دولت برای رفع این مشکلات معطوف است؛ چرا دفتر آقای روحانی به جای اقدام برای حل مشکلات، تصاویر پیاده‌روی در شمال تهران و بازدید از تله‌کابین توچال را منتشر می‌کند!؟

جالب آنکه همزمان با این رفتار عجیب، خبری به نقل از ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز منتشر شد که به یک مقام اقتصادی گفته است نمی‌دانم در شرایط ارزی فعلی، چه‌کار کنم!؟ [۱]

در همین حال برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز از این نوشته‌اند که دفتر رئیس‌جمهور به اثر این اقدام عجیب اشراف کامل داشته و می‌دانسته پس از انتشار تصاویر رئیس‌جمهور، چه انتقاداتی دامان دولت را می‌گیرد اما با این حال دست به این کار زده است.

یکی از کاربران توییتر در همین باره نوشته است:

«حضور روحانی در توچال آگاهانه است. می‌داند که این کارش چقدر مردم را عصبانی‌تر می‌کند و این عصبانی‌تر شدن وقتی به کار و گرانی و بی‌ثباتی گره خورده، که عاملش دقیقا سیاست‌های دولت است، خیابان‌ها را برای اعتراض مردم، تشنه‌تر می‌کند. چیزی که قابل مشاهده بوده و هست».

*حقیقت این است که نمی‌توان از اشراف دفتر رئیس جمهور به اثر توچال گردی در افکار عمومی به سادگی گذشت...

خاصّه اینکه رئیس دفتر رئیس جمهور یعنی محمود واعظی نیز از سوابق امنیتی برخوردار است و دانستن این مقولات جزو ساده‌ترین چیزهاییست که امثال او به خوبی می‌دانند.

پس چرا این اقدام صورت گرفت!؟

در کنار این سؤال مهم نشانه‌های دیگری هم وجود دارد...

چندی قبل کلیپی توسط مرکز مطالعات استراتژیک ریاست‌جمهوری به ریاست حسام‌الدین آشنا در فضای مجازی منتشر شد که در آن گفتاری پیرامون یک هواپیمای در حال سقوط و نقش «کاپیتان» در این سقوط طرح می‌شد. [۲]

گفتاری سیاسی که همه ضمیر مرجع و مخاطب اصلی آنرا به خوبی می‌دانستند و اگرچه برخی رسانه‌ها خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند که کاپیتان فعلی شخص شما هستید نه مخاطبی که مد نظر دارید! اما به هر حال حسام‌الدین آشنا هم هیچگاه در این باره توضیحی را ارائه نکرد.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که فرضیه «اغتشاش و انقلاب پس از شکست برجام» از مدت‌ها قبل مورد اشاره و تأکید جریان سیاسی خاص بوده است.

این «احمد نقیب‌زاده» بود که در سال ۹۴ طی اظهاراتی از این گفت که «اگر روحانی شکست بخورد مردم انقلاب می‌کنند.»[۳]

به تمام این نشانه‌ها البته بایستی افزود اصرار این روزهای معاریف جریان خاص مبنی بر ناامید شدن مردم، قرار گرفتن کشور در «شرایط ته درّه» و تکرار اغتشاشات دیماه ۹۶ با شدت و حدّتی بیشتر...

اکنون این دفتر رئیس‌جمهور است که باید بگوید چرا در این بحبوحه و هنگامی که برخی محافل خاص به دنبال یک اعتراض ظالمانه خیابانی علیه نظام اسلامی و ایجاد نارضایتی هستند؛ چنین برنامه‌ای را در دستور کار رئیس‌جمهور محترم قرار داده است!؟

***

فایده فوتبال برای دختران و پسران!

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، در شماره یکشنبه گذشته خود، در یک گزارش با موضوع سیاست و فوتبال، نوشته است:

«بسیاری از تحلیلگران اجتماعی این روزها معترفند که به واسطه فوتبال دختر و پسر، پیر و جوان در کنار یکدیگر قرار گرفته و با پرچم جمهوری اسلامی ایران شادی می کنند. فوتبال کاری کرده است که هر ایرانی فارغ از اختلافات سیاسی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر زبان جاری کرده و برای سربازان این مرز و بوم در آوردگاه جهانی فوتبال آروزی موفقیت می کنند تا پرچم ایران افراشته تر از گذشته شود.»[۴]

*تصور نویسندگان این روزنامه اصلاح‌طلب درباره فضای عمومی یک کشور متحد و یا اثرات یک ورزش پر جاذبه مثل فوتبال جای تعجب دارد.

اساساً مگر قرار است اختلافات سیاسی در یک کشور موجب شود کسانی نسبت به سرود ملی آن کشور بی‌اعتنایی کنند!؟

و یا مثلا گویا شادمانی و نشاط صرفا با حضور همزمان دختر و پسر در ورزشگاه است که اصالت می‌یابد و در غیر آن اساسا ممکن نیست.

البته لازم به توضیح است که جریان سیاسی خاص سوابقی مثل تحریم انتخابات مجلس، حمایت از اغتشاشگران خیابانی و تأکید بر کمرنگ شدن و تساهل در شرعیات را در مانیفست فکری خود دارد و از همین زاویه نیز به ورزش فوتبال می‌نگرد.

فلذا بدیهیست که بزرگترین دستاورد این ورزش پر جاذبه برای اصلاح‌طلبان "کنار یکدیگر قرار گرفتن دختر و پسر " و یا معجزه دانستن خواندن سرود ملی باشد... نه شناساندن بیشتر ایران و ایرانی در جهان، به رخ کشیدن پیشرفت ایران علیرغم تحریم‌های بزرگ، نشاط ایرانیان در حمایت از تیم ملی و علاقه آنها به ورزش، پیشرفتگی حرفه فوتبال در ایران برای هماوردی با قدرت‌های بزرگ فوتبال جهان و غیره!

***

عضو شورای شهر: نامه اصلاح‌طلبان برای مذاکره با آمریکا می‌تواند مورد توجه وزارت خارجه باشد!

«محمدجواد حق‌شناس»، فعال اصلاح‌طلب، عضو حزب اعتماد ملی و از اعضای شورای شهر تهران، در اشاره به تسلیم‌نامه ۱۰۰ فعال اصلاح‌طلب خطاب به مسئولان عالی کشور برای مذاکره با دونالد ترامپ، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

این نامه به عنوان یک نظر در فضای سیاسی مورد توجه قرار گرفته و موافقان و مخالفان خودش را دارد اما بر این باورم که بخش سیاست خارجی و روابط دولت ها با یکدیگر اساسا تابع یک کلمه بیشتر نیست و آن پیشبرد منافع ملی است.
وی تاکید کرد: مهم ترین شاخص برای پیشبرد منافع ملی در تمام دنیا پیگیری این موضوع توسط وزارت امور خارجه هر کشوری است.
حق‌شناس همچنین با بیان این که این توصیه می تواند مورد توجه مسئولان وزارت خارجه قرار گیرد اما نه به عنوان تنها راه و مسیر، یادآور شد: به هرحال تصمیم سازی بر عهده وزارت امور خارجه است که باید در مورد چگونگی پیشبرد فضای گفتمانی و گفت وگو آن را به مسئولان متخصص در آن وزارتخانه واگذار کنیم.[۵]

*لحن ملایم حق‌شناس و اصرار او به اینکه این تسلیم‌نامه می‌تواند مورد توجه وزارت خارجه باشد یک دلیل کاملا اقناعی برای اینست که بدانیم آن ۱۰۰ فعال اصلاح‌طلب چطور به خود اجازه داده‌اند که از داخل کشور و در راستای منویات رئیس‌جمهور آمریکا، این حرکت ذلیلانه را (ولو با نیت انتحار برای نجات دادن دولت و اصلاح‌طلبان از باتلاق برجام) شکل بدهند.

ما قضاوت درباره اظهارات این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر و اینکه تسلیم نامه اصلاح‌طلبان و نظایر آن مثل نامه موسوم به «نامه ۲۰۰۳» چگونه می‌تواند مورد توجه وزارت خارجه قرار بگیرد را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

خاصّه اینکه بویژه پس از شکست برجام، دیگر هیچ عقل منصفی در کشور نیست که راه پیشرفت بیشتر و رفع مشکلات باقیمانده را در مذاکره با آمریکا بجوید...

گفتنیست محمدرضا عارف، به تازگی طی اظهاراتی که تسنیم آنها را منتشر کرد، گفته است: «متأسفانه در مواقعی از درون جریان اصلاحات صداهایی شنیده می‌شود که جز ایجاد چالش و هزینه در درون خانواده اصلاحات دستاورد دیگری ندارد و شخصاً امیدوارم که این گونه مواضع از سر ناآگاهی باشد.»[۶]

***

۱_ http://fna.ir/bn۵tgf

۲_ mshrgh.ir/۸۴۲۲۶۵

۳_ https://www.farsnews.com/news/۱۳۹۴۰۳۰۱۰۰۰۷۵۵

۴_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۶۱۴۹۸

۵_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۹۵۱۱۰۴

۶_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۹۵۱۱۰۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • احدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    اصلاح طلبان میخواهند با رفتارشان و مشکلاتی که از ناحیه بی عرضه بودنشان است مردم را علیه نظام به کف خیابن بکشند مجلس و قوه قضائیه کجای کارند
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      77 12
      مهمتر از آنها نهادهای امنیتی کجای کارند؟
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      85 8
      برای همین تلگرام ازاد شد چون بستر مناسبی است
    • NL ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      44 4
      مشرق جان، از این نوع دست اقدامات توسط این دولت در خیلی از مواقع تو این چند سال فراوون اتفاق افتاده و از اون جا که اکثرا امنیتی هستن و واقف به این مسائل بهتر است در حد معمول بهش توجه بشه نه بیشتر، بهتر است مطالبات اساسی مردم و صحبت ها و وعده های این چند سال آنقدر مرور و بیان شود تا از مسیر اصلی خارج نشیم، حاشیه ها نباید واقعیات رو کنار بزنه
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      45 2
      مسئول محترم این‌جایی که دارید اقتصادش را منهدم می‌کنید، وطن ماست اگرشما گرین‌کارت یا اقامت کانادا دارید و اگربچه‌های شما در غرب زندگی می‌کنند، بچه‌های ما قرارست اینجا در ایران بزرگ شوند. مطمئن باشید تاوان ‎خیانت اقتصادی و ایجاد ‎بحران عمدی را خواهیدپرداخت قبل از اینکه فرارکنید.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      26 0
      مسئول محترم این‌جایی که دارید اقتصادش را منهدم می‌کنید، وطن ماست اگرشما گرین‌کارت یا اقامت کانادا دارید و اگربچه‌های شما در غرب زندگی می‌کنند، بچه‌های ما قرارست اینجا در ایران بزرگ شوند. مطمئن باشید تاوان ‎خیانت اقتصادی و ایجاد ‎بحران عمدی را خواهیدپرداخت قبل از اینکه فرارکنید.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    30 10
    نامه اصلاح طلبان 100 تا امضاکننده داشت, 1000 تا حامی!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      11 19
      اگر قراره جام زهر بنوشید هرچه زودتر بهتر
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      25 9
      آقای حق شناس تو یاخیانت کاری یااحمق.دیوانه مگر ندیدی که امریکا بابرجام نافرجام چکارکرد بازهم طرفداری از مذاکره باامریکا میکنی.خدالعنت کند تورا وهمفکرانت را که چه بلایی سراین مملکت آوردید.
    • پرستش IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      12 6
      یک بار اوباما جام زهر برجام را نوشاند وضعمان این شد . فکرشو بکن ترامپ چه جامی میخواهد بنوشاند. خیلی بی عقلیه
  • دکتر IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    38 1
    به جز ترامپ هیچ کس در امریکا حتی روحش هم فکر نمی کرد امریکا از برجام خارج بشه دلار بشه 9 هزار تومن و ایران نه تنها از برجام خارج نشه بلکه حتی همان شعارهای غیر برجامی رو هم در سطح شعار بزاره و هیچ کاری نکنه!..من که واقعا هنگ کردم جالبه هنوز تحریم های امریکا اصلا شروع نشده و تازه از پاییز و آبان ماه شروع میشه از این طرف دلالها بازاری ها و وارد کننده ها مثل زالو افتادن به جون مردم..دقیقا داستان سال 90 داره تکرار میشه امریکا پاس می ده ضد انقلاب داخلی می زنه توی گل با این وضعیت اعتماد به نفس ترامپ و امریکا و حتی متحدین منطقه ای اون حسابی بالا خواهد رفت و با این بی عملی ایران حتی احتمال محاصره کامل دریایی ایران و ضبط کشتی های تجاری و باری به مقصد ایران از اواخر پاییز یا زمستان بسیار محتمل هست امریکا به نفع نفت در برابر غذای کامل پیش خواهد رفت مگر اینکه بفهمه ایران قصد جدی کلید زدن یک جنگ غیر متعارف رو با اسراییل یا خودش داره و اگر بخواهد این مسیر رو تا آخر بره باید منتظر یک جنگ غیر متعارف با تخریب غیر قابل تصور برای دو طرف باشه یعنی باخت باخت..چون امریکایها فکر می کنن دارن به مسیر برد-باخت میرن با انفعال ایران
    • خلبان پرواز IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      31 7
      این دولت سوپر غرب گرا بارها و بارها به زبان بی زبانی گفته حتی اگر غرب تن بده ایران یک یونان یا مصر دوم هم بشه یعنی کشورهای بسیار کوچک و خنثی از نظر همه شاخص ها چه اقتصادی چه نظامی چه سیاسی و.. حاضر هست با هر هزینه ای با غرب بسازه غرب و امریکا هم اینو فهمیده و داره تخته گاز میره تحریم های ایران از کره شمالی رد شده و فقط به لطف خودکفایی نسبی که در ایران هست مردم فکر می کنن وضع ما از کره شمالی بهتره......نظام اگر دوباره اینها رو تایید صلاحیت کنه چیزی از ایران و نه فقط اسلام در بلند مدت باقی نخواهد ماند
  • سید IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    50 4
    کارهای دولت تدبیر (بخوانید بی تدبیر !) ؛ دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است ! علی برکت الله !!
  • US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    63 17
    چه جالب ، اینا با این کارهاشون میخوان رهبر رو خراب کنن ؛ خدایا عذابشون کن و ما رو از شر عذاب روحانی نجات بده
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    55 8
    ای بابا مردم چقدرذ ساده هستن اصلاح طلب و اصولگرا کجا بود اینا همشون دشمن ملت و ایران هستن و فقط فکر منافع خودشون هستن نه ملت!!!هیچ فرقی هم باهم ندارن !!!
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      46 20
      حالا تو نمیشه ساکت باشی؟! الان واقعا بین قالیباف اصولگرا که هفت روز کنار پلاسکو وایساد با روحانی که تو مشکلات پامیشه میره توچال هیچ فرقی نیست؟ تازه اگه بگم منافق نیستی...
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 1
    OOOOOOOOOOOO
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    11 0
    دوش مرغی به صبح می‌نالید عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش یکی از دوستان مخلص را مگر آواز من رسید به گوش گفت باور نداشتم که تو را بانگ مرغی چنین کند مدهوش گفتم این شرط آدمیت نیست مرغ تسبیح خوان و من خاموش
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      4 6
      خدا شفات بده مرتجع
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    26 0
    اصولا به اصلاح طلبان در شورای شهر رای دادیم که بیایند همین قبیل مواضع شاذ سیاسی را بگیرند نه اینکه خدای نکرده کاری برای شهر تهران انجام بدهند یا دست به پروژه های بزرگ بزنند.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    8 29
    دولت=نظام
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    22 11
    شادی زنان و مردان در ورزشگاه آزادی و لولیدن مثل کرم شده نشانه اتحاد !
    • بوشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      9 1
      یه محله ای هم بود برای شادی و نشاط و آزادی آنچنانی بنام گمرک.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    19 5
    روحانی بنی صدر نشه صلوات
    • خلبان پرواز IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      21 2
      بنی صدر شرافت داشت حداقل دنبال خلع سلاح کشور خودش نبود وقتی رقباش در منطقه مجهز بودن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    19 0
    تو شورای شهر مون هم چه نخبه هایی داریم ما نمیدونستیم ! همه افاضاتی بلدند جز یک نظر درست در باره اداره شهر !
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    13 1
    الان مشکل مردم رفع حصر و رفتن زنان به ورزشگاهه تو این موارد هم لابد خیلی مردم اتحاد دارند و مشکل بزرگی بوده
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    20 8
    باید نظام تسلیم شود و به FATF محلق شود و موشکها را بدهد و اسراییل را هم به رسمیت بشناسد. هدف دولت و مجلس مگر جز این است؟
    • خلبان پرواز IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      16 0
      تازه وقتی پمپئو وزیر خارجه امریکا بعد 12 شرط میگه ایران باید امارات بشه اماراتی که عملا از 5 شیخ نشین کوچک تشکیل شده و امریکا در اون پایگاه نظامی داره مشخصه هدف نهای اون اشغال دوباره ایران هست مثل افغانستان عراق و..برای مهار روسیه و چین و گسترش چتر اتمی و ضد موشکی ناتو و امریکا به داخل مرزهای ایران..
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    21 1
    این شیخ پیر مرد چقدر غافل از مرگ و پیری دارد سیر در جسمانیت خودش می کند آقا شیخ دیر شده است البته باید دانسته باشی که عمر چه زود گذشته است.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    18 1
    بهتر که بره تفریح. چون ک اگه کاری بکنه جز خراب کاری بلد نیست
  • خلبان پرواز IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    13 1
    سیاست دولت اصلاح طلب روحانی بسیار شبیه مصر بعد از شکست از اسراییل و اشغال صحرای سینا هست یک سیاست به شدت انفعالی خود باخته و به بن بست رسیده..امریکایها هم اینو فهمیدن دنبال سواری گیری از ایران هستن وگرنه درخواست بازرسی از پادگان های ایران یعنی رسما اشغال ایران مانند افغانستان و عراق...این قضیه ادامه پیدا کنه ایران 1400 یونان و مصر امروز هستن مصری که بخشی از خاکش عملا در اشغال اسراییل هست اما متحد اسراییل و امریکاست و از نظر اقتصادی و نظامی هم کاملا توسط غرب خنثی شده و توان هیچ خطر اقتصادی-نظامی-سیاسی رو برای هیچ کشوری در منطقه و دنیا نداره
    • نادر IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      8 3
      چند وقت پیش در یک محفل دوستانه یکی از آقایون غرب گرا می گفت ایران نهایتش یکی از کشورهای کوچک اسکاندیناوی بشه مثل ایسلند ارتش که کلآ ندارن اقتصادهای خنثی و بسیار کوچکی دارن از نظر سیاسی هم کاملا خنثی هستن تنها تفریح جوانان اونها هم هایپ موضوعات جنسی در این کشورها توسط نظام هاشون هست!..و سرگرمی های جنسی...البته یک طبیعت بلقوه به شدت زیبای گردشگری دارن که اون دیگه خدادادی هست نه به خاطر گدایی امریکا..چیزی که ایران نداره و با تغیر اقلیم چهل ساله هم داره از دست میده..
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    23 1
    نفوذیها در دولت دارن کشور رو به نابودی میکشن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    16 2
    برنامه اینها (افسادطلبان و کل بریده ها) اینست که با ایجاد عمدی مشکلات اقتصادی و سپس برنامه ریزی پشت پرده، مجددا" اغتشاشات را دامن بزنند تا اهرم فشاری برای طرح FATF باشد. کسانی که از نزدیک اینها رو می شناسند متوجه هستند من چی میگم. می گویندخرس رفته روی کوه تخم گذاشته، گفتند از این دُم بریده هرچی بگید برمی آید.
  • کریم شیره ای IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    23 2
    آخه با شعور عقل کل نابغه قرن با چه فکری رفتی در سال آخر اوباما با اون توافق کردی و هسته ای رو دادی رفت آنهم بدون تصویب در کنگره امریکا که اینطوری دستت جلوی ترامپ خالی بماند!!..این ترامپ فقط دردش این بود که چرا برجام در زمان اون بسته نشده بود. قبلی ها همه بدن...متاسفانه اکثر مسئولین در ایران سواد بین الملل سیاسی بسیار پایینی دارن...حتی اون انگلیسی بلد ها...
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      14 2
      آنها که بقول خودشان انگلیسی بلدند فرق بین توقف وتعلیق رانمیفهمند.واقعا تاسف به این مملکت که وزیرخارجه اش شخصی مثل ضغیف باشد.لعنت الله علیهم اجمعین.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    22 0
    اینقدر نشسته که خسته شده جهان جون گفته حسنجون یه سری با واعظی برو هواخوری خودم هستم اونم اول فرستاده یه دس لباس شیک هواخوری بخرن و ... یه موی گندیده احمدی نژاد به همه دولتتون می ارزه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    12 0
    وزارت اطلاعات پر هزینه کجاست؟ پیش بینی نمی کرد؟ اگر می کرد چه کار کرده؟ نکنه وزیر در توچال در حال تله کابین سواری است یا مرخصی تابستانی رفته؟ چرا خطرات را گوش زد نمی کنند؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    12 6
    آقا خیلی تابلوعه میخوان نارضایتی مردمی ایجاد کنن تا مردم بریزن تو خیابون مثل سوریه بشه ایندفعه اعتراضات مصلاحانه میشه نهادهای امنیتی باید حتما ورود کنن بعدش دیگه دیر میشه و از منظر مردم متهم میشن به اینکه چرا کاری نکردن
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    16 4
    یعنی هر کی تو خیانت این جماعت به ملت شک داشته باش الان خیلی گاوه
  • امیر محمدی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    8 10
    مسولین چه اصلاح طلب و چه اصولگرا هیچ کدوم به فکر مردم و کشور نیستن و تا میتونن غارت میکنن ما هم در اوج سادگی گول بازی های این از خدا بیخبرا میخوریم
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    14 11
    هر ننه قمری بره تو شورا بهتر از این نمی شه . اینها از نوچه های سران فتنه هسند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    5 4
    خیلی ساده ای؟ تله چیه؟ قضیه "فشار از پایین، چانه زنی از بالا" و تحمیل زهرجامهاست.*%
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    17 9
    خداوند دشمنان نظام را نابود کند خداوند عمر علاقمندان به غرب را گرفته وبه عمر وفاداران به نظام اضافه کند فرج آقا امام ز مان را نزدیک گرداند نظام را از شر خوارج زمان که قدرت را بدست گرفته است نجات دهد الهی آمین خون شهدا مغرضین انتغام خواهد گرفت
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 0
    مطلب فرستادیم ولی دیه نمی شود چرا؟
  • ناامید از تدبیر IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    1 0
    فکر می کنید اگر توچال نمی رفت چه می شد حتما گندی دیگر می زد و می گفت ببخشید حباب بود سیر در روحانیت خود دارد فریدون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس