ابوالفضل سروش

یک نماینده اصلاح‌طلب تهران گفته است بر اساس قانون اساسی برگزاری هر تجمعی قانونی است و نه تنها امنیت همه تجمعات باید تأمین شود بلکه کسی حق ندارد این حق را از تجمع‌کنندگان در نقاط غیر مشخص بگیرد.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

دلسوزی نماینده تهران برای «اغتشاش و تجمعات غیر قانونی»...

«ابوالفضل سروش»، از نمایندگان اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید در مصاحبه با ایسنا به مصوبه دولت برای تعیین مکان تجمعات در تهران اشاره کرده و گفته است:

«با توجه به نگاه جامع قانون اساسی به تجمعات و محدود نکردن آنها در قالب مکان و زمان مشخص، برگزاری هر تجمعی در چارچوب قانون اساسی رسمیت داشته و باید امنیت آن توسط نیروی انتظامی تامین شود لذا برخورد نیروی انتظامی هم باید حمایتی و تامینی و نه بازدارنده و قهری باشد.»

او تأکید کرده است که تعیین مکان های خاص برای تجمعات نباید موجب سلب آزادی ذیل اصل نهم قانون اساسی شود.

سروش، ایجاد محدودیت جغرافیایی برای تجمعات را از دیگر اشکالات احتمالی این طرح دانست و گفت: 

از آن جا که موضوع و محتوای برخی از تجمعات ایجاب می کند که تجمع در مکان هایی غیر از اماکن تعیین شده برگزار شود، اگر برگزارکنندگان به دلایل مشخص تمایل به برگزاری تجمع در اماکن مشخص شده نداشته باشند، حق اخذ مجوز برگزاری تجمع در سایر اماکن برای برگزارکنندگان محفوظ بوده و هیچ  شخصی نمی تواند این حق را به بهانه اماکن مشخص از متقاضیان بگیرد.[1]

*همانطور که پیش از این هم در وبلاگ مشرق اشاره شد، جریان سیاسی خاص استقبال سردی از طرح دولت برای تعیین مکان تجمعات دارد[2] زیرا حاضر نیست توقعات خود برای ایجاد تنش خیابانی گسترده را در چارچوب طرح دولت محدود کند.

اظهارات این نماینده اصلاح‌طلب نیز در حالیست که پلیس در هیچ حکومتی در جهان، تعهدی در خارج از قانون را نمی‌پذیرد و نه تنها نمی‌پذیرد بلکه با تجمعات غیر قانونی و خارج از محدودیت‌های تعیین شده نیز برخوردهای شدید و حتی کشنده دارد.

استناد این نماینده مجلس به اصل 27 قانون اساسی هم در حالیست که اصول قانون اساسی اصولی عقلانی هستند و نه تنها برداشت‌های غیر عقلانی و ناصحیح از آنها درست نیست بلکه تفسیر این اصول هم بر عهده شورای نگهبان است و نمی‌توان هر برداشت من‌درآوردی را به قانون اساسی نسبت داد.

قابل تأمل آنکه حتی علی صوفی، از وزرای دولت اصلاحات و عضو شورایعالی اصلاح‌طلبان نیز پس از زمزمه طرح دولت برای تعیین مکان تجمعات تأکید کرد که «تجمعات باید قانونی باشد. بالاخره صنفی که درخواست می کند، مسوولی دارد و فرد خاصی این تقاضا را مطرح می کند. رفتار تجمع کنندگان نیز باید در چارچوب مشخصی باشد. اگر کسی جرمی مرتکب شد، نیروهای امنیتی باید با مجرم برخورد کنند. نمی توان گفت که اصلا نباید برخوردی صورت بگیرد.»[3]

برخی محافل تحلیلی معتقدند جریان سیاسی خاص تمام تقلای خود برای هموارسازی راه «اعتراض ظالمانه» در کف خیابان را انجام داده و تمام مؤلفه‌های لازم برای این رخداد شوم اعم از دادن آدرس خیابان[4] تا بحران‌نمایی از مشکلات عادی کشور، اصرار بر «نبود نان» و گرسنگی در ایران و تأکید بر تکرار شدن اغتشاشات دیماه 96 را انجام داده است و هم‌اکنون نیز مشغول روزشماری برای این اتفاق است.

جالب است که افرادی از جریان سیاسی خاص حتی زمزمه‌ها برای «حکومت جدید» ایران را هم آغاز کرده‌اند[5] اما مواجهه لازم با این زمزمه‌ها آنطور که باید و شاید صورت نگرفته است.

***

حجاریان: روش فعلی انتخاب رهبری عقلانی و حقوقی نیست!

«سعید حجاریان»، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص به تازگی در مقاله‌ای مطوّل که که در روزنامه اعتماد به چاپ رساند، به زعم خود تلاش می‌کند تا باب مسئله‌ای علمی_فقهی درباره محتوای قوانین اسلامی و صورت ظاهری و حکومتی آنها را باز کند.

او در این مقاله‌ای به مسائلی مثل نص و مقصود می‌پردازد و در ادامه از این می‌گوید که «نه شاه می‌تواند بگوید قانون یعنی من، نه فقیه می‌تواند یکه و تنها -ولو با منابع معتبر- قانون وضع کند. شاه ممکن است در وضع قانون از حلقه نزدیکان خود کمک بگیرد و فقها نیز نهایتا از اجماع فقها سخن بگویند.»

حجاریان در خاتمه یادداشت خود می‌نویسد:

«بحث فولر (فردی که حجاریان به نقل از او صحبت‌هایی را در باب قانون طرح می‌کند) بر اجماع مردم ناظر است: مانند قوانینی که در پارلمان از سوی نمایندگان مردم چکش‌کاری و نهایتا تصویب می شوند. و این دومین مشکل مقاصدی‌هاست.(مراد از مقاصدی‌ها در یادداشت حجاریان فقهایی هستند که به جنبه درونی و محتوای احکام توجه می‌کنند و در مواردی به تغییر صورت حکم معتقدند) آنها ممکن است درباره سقط جنین، اتانازی و... نظراتی داشته باشند و برای اعمال آنها تا حدی پیش بروند اما در مرحله‌ای متوقف می مانند چرا که همان گونه که ذکر آن رفت، اولاً قدرت ندارند و ثانیاً به رای جمهور مردم اعتقادی نداشته و تنها به حکم الله صحه می گذارند. البته ممکن است در مقطعی از تاریخ جامعه مسلمین قدرت را کاملا و به طور دموکراتیک به دست آورد: در این حالت نمایندگان جمهور مردم می توانند پروسه ای را کلید بزنند و قرآن و احادیث را به قانون تبدیل کنند. در این فرآیند گزاره های انشایی شرع تفکیک شده و از دالان رای مردم می گذرد. یعنی اعتبار قانون، نه از شارع و نص بلکه از رای مردم به دست می آید.[11]»

جمله خطرناک حجاریان مبنی بر اینکه «اعتبار قانون، نه از شارع و نص بلکه از رای مردم به دست می‌آید» اما در پاورقی شماره 11 یادداشت او واضح‌تر توضیح داده می‌شود...

او در این پاورقی با اشاره به جمله آخر مقاله خود می‌نویسد:

«شبیه این مساله را در موضوع "رهبری سنتی" مشاهده می کنیم که از طریق خدا، ارث و... برگزیده می شود. اگر بتوان وی را در معرض رای مردم قرار داد و به این اعتبار با رای جمهور به وی مشروعیت بخشید رهبری، "عقلانی-حقوقی" خواهد شد. این مساله در قانون و علم سیاست به لحاظ روشی مرتفع شده است.»[6]

*در اشاره به این اظهارات، گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

یکم: مشکل کسانی مثل آقای حجاریان با محتوا و ظاهر احکام الهی اینست که دست آخر اموری مثل قصاص، تعیین رهبری در چارچوب‌های عقلانی نظام جمهوری اسلامی و... کأن لم یکن شود یا تغییر یابد تا جریان سیاسی خاص به مقاصد خود برسد!

و گرنه کدام منطق است که عقلانی و حقوقی بودن فرایند انتخاب رهبری در ایران را متوجه نشود و یا کیست که نداند فقه پویای شیعه امروز در تمامی عرصه‌ها صاحب نظراتی مترقی و برآمده از وحی و عقل است و هیچ عرصه‌ای را نمی‌تواند مثال زد که فقه شیعه در آنجا به حالت سکون درآمده یا حالتی از عجز داشته باشد.

دوم: تمام اظهارات حجاریان را باید مقدمه‌ای دانست بر پاورقی او در منبع یازدهم! و اینکه رهبری هم باید مثل رئیس‌جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب شود تا عقلانی_حقوقی باشد و گرنه نیست...

با استدلال حجاریان، پیامبر اسلام(ص) و یا اقلا 12 جانشین ایشان بایستی حتما با رأی مردم انتخاب می‌شده‌اند فلذا حجیّت لازم را در زمینه عقل و حقوق ندارند!

این فرد همچنین روشی را پیشنهاد می‌دهد که حتی در نظامات غربی هم مورد استفاده نیست و کسانی همچون اعضای دادگاه‌های قانون اساسی و یا نُظّار رئیس‌جمهور در کشورهای غربی نیز یا بصورت انتصاب نهادی و یا با رأی واسطه‌ای مردم انتخاب می‌شوند و هیچکس آنها را در معرض رأی مستقیم نمی‌گذارد.

چه اینکه همه این اصل منطقی و معقول را می‌دانند که رأی مستقیم مردم مضارّی دارد که رأی واسطه‌ای مردم بایستی آن مضارّ را پوشش دهد.

و سوم: طرح مسئله انتخاب رهبری در مقطع فعلی از سوی سعید حجاریان مقوله‌ای قابل تأمل است که چشمان آگاه جامعه بایستی توجهات لازم را نسبت به آن مبذول کنند.

گفتنیست، سعید حجاریان طی سال‌های اخیر، اظهارات دیگری نظیر «عقلانی‌تر شدن عملکرد ائمه اطهار(س) پس از عاشورا»، «تغییر امام راحل در قبل و بعد از انقلاب»[7] و «بهانه بودن حوری و قصر و ملائک برای روحانیت در جهت توجیه شهادت و کیش مرگ»[8] نیز داشته است!

***

1_ https://www.isna.ir/news/97040100015/

2_ mshrgh.ir/863722

3_ mshrgh.ir/864079

4_ https://www.farsnews.com/printable.php?nn=13931127001604

5_ mshrgh.ir/856806

6_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3760794

7_ https://www.farsnews.com/news/13930807001263

8_ https://www.farsnews.com/news/13940711001741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 68
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    مشکل افسادطلبان با دین و دیانت مردمه. درست مثل کدخداواربابشون امریکا
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      این حرف ایشون خلاف فقه و اصول،قانون اساسی ، بر هم زننده امنیت کشور است
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      کارشناس مشرق این منفی و مثبت های متعدد با فیلتر شکن چجوریه؟ درست کن سایتتو لطفا.
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      حجاریان حرف مفت زیاد میزند بی سوادی و پرادعایی بد دردی است
    • افنسن IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      اتفاقا حرف حجاریان روی اصول است
    • محسن121 IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      55 81
      دو نکته: 1- اینکه اصلاح طلبان را افساد طلب و دارای مشکل با دین معرفی کنیم کار درستی نیست 2- مشرق عزیز لطفا این انسان ها(حجاریان) را با تفکراتش گنده نکن(اگر شما تیتر نمی کردی به نظرم بهتر بود)
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      چقدر افسادطلبا تو منفی ومثبت دادن فعالن. البته تنها جاییکه توش خیلی سخت فعالن
    • احمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      این جماعت هر وقت دولت در انجام کارهای اصلیش می مونه با این هوچی گریهای سعی می کنن، حواس مردم رو پرت کنن. جدی نگیرید.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      59 99
      پاسخ به محسن : چرا دروغ بگوییم؟! اگر مفسد نام خود را مصلح گذاشت باید بگوییم تو درست می گویی؟ مگر قرآن هشدار نمی دهد که ألا إنهم هم المفسدون؟ حرف قرآن را بشنویم یا شما؟ اینها حتی قرآن را هم کلام خدا نمی دانند و کتاب محمد می نویسند و توهمات نویسنده را دست به دست می کنند ، با چه معیاری فاسد العقیده ی فسادزا را مصلح و اصلاح طلب بنامیم؟
    • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      75 47
      ظاهرا اون تیری که خورده بودرو مخش اثرگذاشته
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      32 42
      لابد یه دلیلی داشته این حرف رو زده، و یه دلیلی هم داشته که در سایت شما بازتاب پیدا میکنه
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      54 40
      حجاریان در هنگام کودتای 1378 کوی دانشگاه نیز در روزنامه دوم خرداد در چند نوبت پیاپی انتخاب مقام معظم رهبری را داشت زیر سوال می برد که آن فتنه را به سامان برساند که خدا نخواست دوباره این مردک فتنه گر دارد گنده تر از دهانش و با قلم مسموم امپریالیست غربی ( روباه پیر انگلیس )سخن می گوید همگی هوشیار باشید این ها تا کشور را ساقط نکنند دست نمی کشند ؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      64 46
      مشکل آقای حجاریان هم تو عصر حجر بودنشه! در انتخاب رهبری هم حتی مردم از طریق خبرگان دارای رای و نظر هستند.
    • سیاح IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      36 28
      کشف تازه ایشان در لیبرال دمکراسی غرب و رویکرد اهل سنت ...دموده شده بیچاره فکر کرده چه کشف علمی نویی کرده
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      21 12
      اصلاحطلب ها تفکر سقیفه رو دارند. ما تفکر غدیر... با این توجه که سقیفه هم مثل دموکراسی های امروز، با زور و فریب بود. یعنی نه خدایی نه حتی مردمی
    • حامد IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      14 20
      آخه سعید حجاریان با توجه به وضعیت جسمی اساسا توانایی تمرکز بروی یک موضوع ندارد چه رسد به نظریه پردازی و نوشتن! به نام این بنده خدا می نویسند و...........
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      19 21
      چراازروبادشکم حرف میزنید چرایکی راستبگه شماناراحت میشید
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      36 18
      نميدانم چرا هروقت اين آيات سوره بقره را ميخوانم به ياد اصلاح طلبان مي افتم مخصوصا آنجا كه ميفرمايد"" إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ "" لطفا به صورت كامل تر بخوانيد..... وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ پاره ای از مردم می گویند: به خدا و روز قیامت ایمان آورده ایم، حال آن که ایمان نیاورده اند. 9 يُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ اینان خدا و مؤمنان را می فریبند و نمی دانند که تنها خود را فریب می دهند. 10 فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ در دلهاشان مرضی است و خدا نیز بر مرضشان بیفزوده است و به کیفر دروغی که گفته اند برایشان عذابی است دردآور 11 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ چون به آنان گفته شود که در زمین فساد مکنید، می گویند: ما مصلحانیم. 12 أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـكِن لاَّ يَشْعُرُونَ آگاه باشید که اینان خود تبهکارانند و نمی دانند. 13 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَـكِن لاَّيَعْلَمُونَ و چون به آنان گفته شود که شما نیز همانند دیگر مردمان ایمان بیاورید، می گویند: آیا ما نیز همانند بیخردان ایمان بیاوریم: آگاه باشید که آنان خود بیخردانند و نمی دانند. 14 وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ و چون به مؤمنان می رسند، می گویند: ایمان آورده ایم و چون با شیطان های خویش خلوت می کنند، می گویند: ما با شما هستیم، ما استهزایشان می کنیم. 15 اللّهُ يَسْتَهْزِىءُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ خداست که آنها را استهزا می کند و وامی گذاردشان تا همچنان در طغیان خویش سرگردان بمانند.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      2 0
      جناب افنسن روی چه اصولی؟
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      3 9
      ماشاءالله سردار قلم...خدا رو شکر به خاطر داشتن حاج حسین شریعتمداری...
  • RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    من میخوام با دوستام تجمع کنم و علیه همین نماینده شعار بدم
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      49 95
      اون موقع میشی هتاک و ضد همبستگی ملی زنده باد مخالف زنده من شعار افسادیون
    • دوست IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      38 21
      بحث این نیست که تجمع اساسا خوب یا بد است بلکه بحث اینه که وقتی تجمع می کنیم یکی میاد برای گرفتن ماهی از آب گل آلود و با ماشین آتشنشانی روی مردم میره و آدمکشی میکنه تا زمانی که مملکت ما آدم های منافق داره همه این چیزهایی که دوست داریم تجمع کنیم و علیهشون شعار بدیم از قبیل ، گرونی ، اختلاس، دزدی و ... همه تف سربالا هستن !
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    این مردک اون موقع که سالم بود شر می گفت الان که چوب خدا تو سرش خورده که دیگه حرفهاش دو زار نمی ارزه .... بذارید خوش باشه خدا هم اینا رو به حال خودشون رها کرده ...
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    از امثال اقای سعید حجاریان واقای صادق زیبا کلام روغنفکران غربگدا انتظاربیشتری غیر از این افاضات دیکته شده از طرف توریسین های کاخ باکینگهام( ملکه) و خاخام های افراطی (رژیم کودک کش ) نمیرود.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      8 7
      ... را یادت رفت بگی !!
  • محمد IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    یکی نیست بهش بگه آقای متفکر الان انگلستان ملکه اش با رای مستقیم انتخاب میشه یا آمریکا با گفتن این حرفها چه قصدی داره ، مشکل ممکلت تو دزدی دوستان و دشمنان سیاسی همین حضراته که در غارت اموال از همدیگر سبقت گرفتند
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      26 20
      برادر ولایت فقیه رو با ملکه انگل ستان یکی نکن که بخاطر ژن برتر انتخاب می شود ولای فقیه رو خبرگان منتخب مردم که عالم و آگاه هستن و تحت تاثیر جو و عملیات روانی قرار نمی گیرند انتخاب می کنند بطور غیر مستقیم در این روش رای مردم تاثیر داره و در خیلی کشور های جهان رئیس جمهور و نخست وزیر توسط رای پارلمان انتخاب می شود نه رای مردم ، درضن انتخاب مستقیم با رای مردم رئیس جمهور چه دردی از این مردم دوا کرده چه نتیجه مثبتی داشته جز رای آوردن عده ای با جو سازی و هوچی گری ! اتفاقا انتخاب مستقیم رای مردم یک حرف پپلیستی هست و باعث میشه مقام رهبری که یک مقام ملی و فرا ملی هست تبدیل به یک رقابت جناحی بشه و قداستش شکسته شود و لنگر ثبات کشور تبدیل به یک عرصه بی ثبات بشود درضمن بر اساس فقه شیعه شایستگی یک فرد ملاک برای مسئولیت هست و نظام ولاییی حاکم هست انتخاب اصلح و شایسته ملاک خبرگان هست و رهبری باید توانا و شایسته باشد مگرنه در انتخابات مستقیم که تاثیر رای جاهلان و عوام با نخبگان و عالمان یکی هست احتمال انتخاب شایسته کمتر و انتخاب بر اساس جو و تبلیغات هست که به ضرر خود مردم هست .
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      20 10
      برادر ولایت فقیه رو با ملکه انگل ستان یکی نکن که بخاطر ژن برتر انتخاب می شود ولای فقیه رو خبرگان منتخب مردم که عالم و آگاه هستن و تحت تاثیر جو و عملیات روانی قرار نمی گیرند انتخاب می کنند بطور غیر مستقیم در این روش رای مردم تاثیر داره و در خیلی کشور های جهان رئیس جمهور و نخست وزیر توسط رای پارلمان انتخاب می شود نه رای مردم ، درضن انتخاب مستقیم با رای مردم رئیس جمهور چه دردی از این مردم دوا کرده چه نتیجه مثبتی داشته جز رای آوردن عده ای با جو سازی و هوچی گری ! اتفاقا انتخاب مستقیم رای مردم یک حرف پپلیستی هست و باعث میشه مقام رهبری که یک مقام ملی و فرا ملی هست تبدیل به یک رقابت جناحی بشه و قداستش شکسته شود و لنگر ثبات کشور تبدیل به یک عرصه بی ثبات بشود درضمن بر اساس فقه شیعه شایستگی یک فرد ملاک برای مسئولیت هست و نظام ولاییی حاکم هست انتخاب اصلح و شایسته ملاک خبرگان هست و رهبری باید توانا و شایسته باشد مگرنه در انتخابات مستقیم که تاثیر رای جاهلان و عوام با نخبگان و عالمان یکی هست احتمال انتخاب شایسته کمتر و انتخاب بر اساس جو و تبلیغات هست که به ضرر خود مردم هست .
  • قریشی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    یعنی کثیف تر از این تئورسین اصلاحات خودشه. شاید بالاترین دلیل برای تنفر بنده از اصلاحات همینه که این سعید ناسعید تئوریسینشه
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    در طول سیصد الی چهارصد سال اخیر تاریخ ایران این کشور همزمان باید در دو جبهه بجنگد بیگانگان و منافقان داخلی پیرو عقاید بیگانگان!!
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    درباب نظرات اقای حجاریان علاوه بر نوشتار متن مقاله می توان چند جمله نیز اضافه کرد به این صورت که ایا در جامعه شیعی که اعتقاد بر امامت دارد می توان استمرار حکومت به غیر از روش امامتی قائل بود ؟واگر بخواهد به همان روش امامتی استمرار پیدا کند ایا اشبه تر از فقها کسی به ائمه وجود دارند که تسلط کافی به دین ومبانی آن داشته باشند ؟ . مضافا به اینکه در مورد ریاست فقیه هیچ کس مخالفتی ندارد همه بحث در این است که شان فقیه ایا در ریاست وکالت هست یا نظارت ویا ولایت که دراین باب امام خمینی ودیگر بزرگان وقانون اساسی اعتقاد به ولایت دارد بحث دیگر در مکانیزم انتخاب است به این صورت که وقتی همه فقهای واجد شرائط بالقوه استعداد ولایت را دارند چگونه یکی از آنها را به ولایت باید برگزید تا بقیه نیز ازباب وجوب کفایی بری الذمه بشوند ؟این یک مبحث حقوقی است ودر سازکار موجود در قانون اساسی خبرگان پیش بینی شده که اتفاقا در دنیا هم این مکانیزم شناخته شده و متعارف است چون تا حدی افات انتخاب مستقیم که با پول وتبلیغات و...می توانند در رای مردم تاثیر بگذارند والزاما به انتخاب اصلح منجر نمی شود >گرفته شده است . مضافا به اینکه مدیران مشرق عزیز توجه داشته باشندبه عنوان کسی که رساله دکترایم نقد وبررسی وکالت فقیه بوده عرض می کنم ولایت فقیه از قوت کافی برخوردار است وهرگونه طرح بحث در این حوزه را به معنی بد تفسیر نکنید بلکه اجازه بدهید این بحث باز بشود ومردم متاسفانه بدلیل عدم آشنایی با حدود ولایت فقیه دچار خطای رفتاری شده اند ومطالبات از دولت که به حق ومناسب هم هست به سمت مطالبه از ولایت کشانده اند
  • علی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    روش سعید حجاریان در بکارگیری مطالب همان روش منافقین یعنی التقاط فکری است میخواهد از دل روش غربی ها و اسلام به روش میانه ای دست یابد که هردو در آن لحاظ شده باشد به همین خاطر نه خدا و نه ائمه و پیامبر حکم نافذی ندارند و فقط ملاک رای مردم است اما یک نکته در مورد آن نماینده اصلاح طلب باید به شورای محترم نگهبان گفت امام (ره) فرمودند نگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیافتد ایا غیر از این است که این افراد باید از فیلتر شورای نگهبان با دقت عبور داده شوند تا بعدا انقلاب دچار مشکل نشود سوال این اسن که این افراد یقینا سابقه فکری شان قبل از نیز به همین صورت بوده که الان برزبان میآورند چرا تدابیر لازم ابتدا اندیشیده نمی شود که این افراد نتوانند به مجلس راه پیدا کنند مانند آن نماینده ای که خواستار دادن امتیازات بیشتر در زمینه موشکی و منطقه ای علی رغم این دلایل غیر قابل انکار از عدم تعهد امریکا و اروپا در قبال تعهدات بین المللی میباشد واقعا باید تاسف خورد از نحوه تائید صلاحیت این افراد نااهل و نامحرم
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    دشمن بیگانه خوب میداند که لنگر گاه ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران رهبری میباشد سالهاست که عمله های خود را وادار به هزیان گویی میکند
  • مجید ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    حجاریان خفه خون
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 2
      کیف می کنم که داری میسوزی
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      3 3
      خبرگزاری کثیف ترازمشرق نیوز ندیدم .این همه ناسزا های همفکران خود رامنتشر می کنید اما کامنت های مخالفان خودرامنتشر نمی کنید.البته ازیک بابت خوب است چرا که خواننده متوجه می شود چقدرهمفکران شما بی ادب هستند وکلا شخصیت شما براحتی دستشان می آید مثل کسانی هستید که جواب منطقی ندارید وفقط چاره کاررا درفحش دادن می بینید
  • مهدی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    این چند مفسد که خودشان را از خدا هم برزگ می بینند یعنی کثیفترین و پست ترین آدمها هستند که می خواهند همیشه در بغل آمریکا باشند یکی نیست به این بی شرفها بگوید شما خودتان گورتان را ببرید به آمریکا تا گوش مردم از صدای عر عر تان راحت شود.
  • محمد احمدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    حجاریان انسانی کثیف است .
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      18 16
      انسان نیست شیطان است
    • حسن پورمراد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      11 7
      درست مثل جنابعالیتان
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    شما روی دشمن را کم کردید .دشمن کمی شرف دارد اما برخی از شما (افسادطلبان)نسبت به کشورتان خیانت می کنید.شما کور خوندید هر روز بخواهید نسبت به جایگاه ولایت خدشه وارد کنید نمی توانید .یدالله فوق ایدیهم.شماها اگر مردید به سیاسیون همفکر عزیزتان افاضه بفرمایید تا دست از ثروت اندوزی وخیانت به ملت مظلوم بردارند.
  • US ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    زنده باد اقای حجاریان و رهبر عزیز ایران
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      لعنت به تو و حجاریان
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      لعنت به تو و عشقت حجاریان لاییک
  • بهرام/حوزه علمیه IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    36 39
    ولایت فقیه ولایت فقه است نه شخص این است تفاوت شاه با فقیه ولایت فقه یعنی ولایت شریعت و فقیه به لحاظ کارشناس فقه مسئولیت اجرای فقه و شریعت را دارد امام ولایت فقیه را ولایت فقه میدانست /کسی که باتواتر عادلتر خداترس تر با کیاست تر کارشناس تر و اگاه تر ب حلال و حرام و مدیرتر مدبرتر باشد عقل سلیم اقتضا میکند او حاک باشد تصورش عین تصدیش است بقول مرحوم صاحب جواهر که فرمود کسی که منکر ولایت فقیه باشد در عاقل بودنش شک کنید یعنی یک بحث عقلی و کلامی است منکرین یا جاهلند یا معاندند حجاریان خودزنی عقلی میکند شاید برای امثال ما تا استدلال ها را به روز و مجاهدت پاسخ ب شبهات را احیا کند و در غیر اینصورت همان حرف مرحوم صاحب جواهر است
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      2 2
      روش پاسخ دادن شما هم اشتباه هست.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      0 1
      در پاسخ با پاسخگو : چه اشتباهی در روش ایشان است؟
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    39 26
    حجاریان، همون بیست میلیون رای به کاندیدای موردنظرتان برای این مردم بسه دیگه. حرافیان فیلسوف شده. برو فکر فرهنگ و اقتصادمردم باشید.
  • بهرام/حوزه علمیه IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    38 24
    پاسخ حجاریان با دعوا و هیجان نیست پاسخ مستدل داده شود نحن ابناالدلیل
    • US ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      21 16
      بالا مبسوط توضیح داده شده.
    • حسینی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      29 21
      یعنی خدا وکیلی حجاریان دنبال دلیله؟!!! این احمق فقط دنبال حاشیه سازیه
  • حمید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    18 32
    متاسفم براتون!، که شدید بنگاه تبلیغاتی یه مشت آشغال کثیف
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    این عقل درست و حسابی نداره شما زیاد جدی گیرین.هرچی گفت بگین تو درست میگی فقط تو خوبی.بزارین این آخر عمریش ناکام از دنیا نره
  • US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    16 17
    درود برمردان واقعی خدا
  • دیده بان US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    52 20
    معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟ عمرو عاص: آری جهل مردم
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      2 0
      عالی بود دمت گرم
  • دستفروش IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    بابا خمیر مایه اصلاحات یعنی همین تفکر .... حالا این فرد غربزده « مکلا» ، با خاتمی و روحانی و... « آخوند» فرقی ندارند و همشون یکی هستند و... بعد خاکبرسرشان کنند میگویند تو این مملکت آزادی نیست یعنی مرتیکه پنبه اعتقادات مردم را میزند وبعدش هم میگویند که نمی گذارند ما حرف بزنیم . البته دلیل دیگری که اینها جرأت اینگونه اظهار نظرات منحط ومنحرف را دارند این است که متأسفانه فضا و بویژه همفکران آنها در دولت تدبیر وامید را برای ارائه اینگونه اراجیف فراهم میبینند در این خصوص پیشنهاد مینمایم : 1ـ علما و صاحب نظران عزیر ومحترم باید سریعاً مشغول شوند ودیگه وقت مصلحت اندیشی نیست . علمای حوزه شما کجا هستید ؟ چرا با قلم وبیان خود در این میدانی که طرف مقابل با ظاهر مسلمان ودر جلد شیطان وارد شده است حرکتی نمی کنید ؟ 2ـ قوه قضائیه میتواند با توسل به قوانین ( مانند تشویش اعتقادات مردم ) محض رضای خدا یک تکانی بخورد. 3ـ امت مسلمان و شیعیان کجائید بله ما با کار آقا سعید عسکر مخالف بودیم ولی باید با حرکات اعتراضی دهن این عناصر منحرف را ببندید .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    حجاریان غلط کرده با هفت جد و آبادش
    • میری IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      2 0
      چاکرتم به مولا
  • هموطن IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    متاسفانه این فرقه ضاله اصلاح طلبی که ادامه دهنده راه عمروعاص است عادت کرده هرچند وقت به دستور اربابان خود شورش و شبهه آفرینی کند و در مقابل هزینه امنیت و آرامش کشور را هم جوانان مومن (از خانواده های مستضعف) با خونشان میدهند و باز دوباره این چرخه چند وقت دیگر راه میافتد !!.....سوابق این عروسکهای خیمه شب بازی غرب را بررسی کنید هیچکدام برای انقلاب و امنیت و استقلال کشور قدمی برنداشته اند و غالبا هم ثروتمند و مرفه هستند ...هوادارنشان هم معمولا عده ای بی بند و بار که فقط فساد و خوشگذرانی میشناسند و تعدادی هنرپیشه و ورزشکار متوهم و شهرت طلبند ...ما که دیگر خسته شده ایم و اگر فکری به حال این خائنین نشود دیر نخواهد بود که جوانان انقلابی و مومن به فکر تجدید حیات انقلاب بیافتند و این جرثومه های فساد و خیانت را سرجایشان بنشانند ...و مطمئن باشند در تقابل با حزب الله ، این ها و طرفداران و حامیان خارجیشان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند چون به شهادت معتقد نبوده و سخت به دنیا وابسته اند
  • احدی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    آقای حجاریان قضیه چیه هر چند وقت یکبار از لانه ات بیرون میای .. میکنی و دو مرتبه لالمونی میگیری
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    آقای حجاریان و هم فکراش اینطور که دارن پیش میرن تا یه چند وقت دیگه نعوذاً بالله خدارو هم اول به رای میزان بعد میپذیرن که خدا صلاحیت داره خدایی کنه یا نه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    فاقد عقلانیت و ادعای عقلانیت؟! البته عقل در اسارت و ریاست نفسانیت آری!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    فقط منتظر نظر جناب حجاریان بودیم ... شما برای این پیکار آدم های خیلی کوچکی هستید
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    شما نمی خواد برای اهل بیت و فقه اهل بیت و شیعیان نسخه بپیچی، جات از همین الان مشخصه کجاست.
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    108 9
    اتفاقا که در هر دوره ای برای انحراف مردم از تعهدات دولتی سیاسیون مباحثی مطرح میشود تا اذهان را درگیر کنند و اصل موضع کهم عیشت ملت است فراموش شود و امثال مشرقی ها هم زود بازی میخورند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    یکی نیست جواب بده به حجاریان؟؟؟؟؟ مگه رهبری از طریق خبرگان معین نمیشه؟ کی گفته که از طریق ارث انتخاب میشه؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    89 34
    حرف بدی نزده .........
    • حسینی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      خواهش می کنم ازتون اقدامات داعش توی سوریه یادتون نره! توی سوریه هم اولش مردم غوطه شرقی از این حرفای صدمن یه غاز می زدن ولی دشمن که اومد ... ناموسشون رو برد...
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    یعنی تو اینهمه نظر یک نفر موافق آقای حجاریان نبود که شما نظرش رو بزارید؟ به این خاطر به شما رسانه ها میگن میلی
    • US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      بنده خدا اینجا باز نظرات تو را نشر می دهند سری به سایت افتاب بزن اصلا اجازه نظر مخالف نمی دهد.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      14 14
      مشکل تو اینه که مثل همه همنظرهات اصلا متن ها رو نمی خونی و فقط نظر میدی. وگرنه میدیدی که همه مدل نظر هست و تیم سایبری عربستان، اسرائیل و انگلیس هم در مثبت و منفی دادن کاملا فعاله. نگران نباش عزیز برادر
  • جواد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    فرم عینک هاتا عوض کن مختم مثل فامیلت بده حجاری کنن اخه تورا چه به فقه وفقاهت و.....بروپولتابگیرپسرخوب............
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    این بدبختا می بینند که کشور را از لحاظ اقتصادی فلج کرده اند در خانه کدخدا هم نون به گدایی به اینها نمی دهند این بد بخت علیل را پیش کشیده اند
  • US ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    اقای حجاریان و هم حلقه ایهای او اصلا رهبری دینی در جامعه و حکوت دینی را قبول ندارند تا چه برسد به نوبت قبول نداشتن روش فعلی انتخاب رهبری را ! اما با عرض پوزش اینان فعلا مثل دهه 50 منافقین که تغییر ایدوئولوزی خود را تا مدتها به خاطر مصالحی پنهان میکردند هنوز شفاف مطالب و اعتقاد ات خود را بیان نمی کنند . تا بتوانند یک دستی شکننده صف اصلاحات در برابر انقلاب و تفکر امام را چند صباحی دیگر حفظ کنند .چون درون صف سیاسی اصلاحات عناصر مومن و غیرتمندهنوز پیدا میشوند که دل در گرو اسلام و انقلاب و امام داند . و به هیچ وجه با بد دینی و انحرافات تند روهای اصلاحاتی نمی توانند کنار بیایند .و یقینا اگر جناح تندرو و بسیار خشن اصلاحات مثل دکتر حجاریان مهندس بهزاد نبوی و محسن سازگارا و تاجزاده و... بر مسند قدرت بی منازع تکیه بدهند با خشن ترین روشهای درون سازمانی اصلاحات را از این عناصر پاکسازی خواهند کرد .
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    حجاریان: روش فعلی انتخاب رهبری عقلانی و حقوقی نیست! اولا که این کار کاملا عقلانی هست دوم شما توی زندگی ننگینت یه کار عقلانی که کردی معرفی کن من مشتری ش هستم
  • آزاد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    واقعا برای ایشان و امثال ایشان که چنین تفکراتی دارند بایستی خون گریه کرد.
  • محمد باقر شیبانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    18 8
    اگر هر شخصی پیشینه و تاریخ انبیا الهی و پیشینه ولایت فقیه را بخواند و بتواند فهم کند به این نکته خواهد رسید که رای مردم در تعیین این دو مقوله توان تشخیص نداشته است .مثلا رای مردم موسی (ع )را کنار نهاد و گوساله ای را برگزیدند و امثال اینها.پس ولایت فقیه که دنباله ءولایت انبیاء است و ولایت انبیا همان تعین و تجسم (ایه:الله ولی الذین امنوا...)است هرگز متکی به رای مردم نیست چرا که سرچشمه اصلی قوانین است .در تاریخ خیلی افراد و جریانات می خواسته اند نقش رهبری الهی را کم رنگ کنند و خودی نشان دهند اما هرگز نتوانسته و نخواهند توانست.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    وای بدا به حال ملت خفته که به این کثافتا اجازه میدهند نوک پیکانشون را به رهبری نشانه بروند
  • ایلیا IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    اقای فاجریان خیلی وقته که مریضه اون بیچاره هیکلش گندس خیال میکنه سوادش زیاده درس بشو هم نیس.....
  • حسینی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    ببینمت! خاتمی با کدام قانون عقلی و حقوقی پول بیت المال رو حروم تو کرد تا نمیری؟! مگه طراح ترور خودت نبودی؟ مگه برای ایجاد بحران این کار رو نکردی؟! الحمدالله تیر خورد به جایی که فکرش رو نمی کردی! از نظر فکری که علیل بودی، جسمی هم علیل شدی... خدا رو شکر
  • AE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    تو یکی دیگه اقای حجاریان خفه شو از اون اربابهای منافقت چن گرفتی که داری زوزه میکشی
  • منا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    ای بر ذات هرچی اصلاح طلب ...لعنت.مرتیکه از گه کاری های دولتی که به مردم تحمیلش کردین بگو....الان مشکل دولته نه رهبر .....
  • ناصر IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    ای باتبا این اقا که از اول منحرف از دین اسلام واعتقادات مذهبی بوده ودر تمامی مقالات ونوشته ها واظهار نظراتش همیشه مخالف دین واسلام حرف میزده ومنتقدانه موضع داشته حرفهاش از روی عقل نیست وظاهرا اون تیری همکه به وی زده شده بیشتر مغزش را بهم ریخته
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    34 30
    کمتر بخور تا نترکی
  • رضا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    27 22
    هشتاد میلیون نفر پشت سر رهبر عزیزمان ایستاده اند .ومطیع فرمان .فقط دزدان ومفسدان این جامعه هستند .که وقتی مقام رهبری سخنی در رابطه با فسادشان می گویید .از ترس شروع به توطئه می کنند .عمر وعاص ها بدانید که امروز مردم ایران هوشیارند .وگول شما ها را نخواهند خورد .
    • امیر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      25 5
      غلو نکن دلاور عاقلانه حرف بزن. بیشتر ابروی ما طرفداران رهبری رانبر .اونوقت میگن تو توهم هستیم
  • موسوی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    حجاریان مزدور امریکایی خفه شو!! تو قبلا مزد دم تکانی هایت را برای امریکا گرفته ایی!! بی ابرویی تو پاداش دوستی تو با امریکاست.
  • AE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    اصلاح طلبان مملکت رو فلج کردند حالا دنبال تغییر قوانین هستند
  • yas IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    42 10
    متأسفانه کسانی از قانون و فقه دم میزنن که بدیهی ترین قانون کشور رو هم بلد نیستن . الان تو ایران حتی رهبری هم با رأی مردم انتخاب میشه . البته به صورت غیر مستقیم . مردم اعصای مجلس خبرگان رو انتخاب میکنن و مجلس خبرگان هم رهبری رو . پس یشه نتیجه گرفت حتی رهبری هم با رأی مردم انتخاب میشه . البته این جور آدما بدونن طرف بحث ولایت فقیه و رهبری برن دیگه استدلال نمیاریم ... در کل اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    این حجاریان همان کسی است که در برجام گفت شده یک توافق بد بگیرید بزک کردن ان با ما حالا نوبت بزک کردن دموکراسی غربی است این اقاکاتولیک تر از پاپ شده
  • محمدرضا US ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    من نه بسیجی ام نه سپاهی و نه حقوق بگیر نظام. رهبری که الان داریم بی شک یکی از بهترین رهبرهایی هست که تا بحال دنیا به خودش دیده. این رو فقط من نمیگم خارجیهایی که میبینم هم این رو میگن. ولی حیف که توی مملکت خودمون کسی قدرش رو نمیدونه. اگر رهبر یک کشور دیگه بود حرفهاش رو با طلا مینوشتن. این حجاریان خود فروخته هم باید الان سالها جنازه ش زیر خاک خوراک مورچه و عقرب شده بود. خدا نگهش داشته که هم عذاب دنیا رو بکشه و هم ذقوم جهنمش داغتر بشه
    • US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      12 3
      من هم بسیجی ام هم سپاهی بودم وهم حقوق بگیر نظام هستم و هم انشاء الله سرباز کوچک و نوکر نظام و مردم عزیزم و البته افتخار میکنم و خود را مدیون مردم و نظام عزیز جمهوری اسلامی میدانم . ( بگذریم که اقایانی مثل حجاریان و دوستانشان کماکان جیره خوار نظام اند و سر سفره پهن شده ان نشسته اند ولی به رو ی نا مبارک خود نمی اورند ) اتفاقا بنا بر ضرورت همه مزخرفات و خزعلبات کهنه کتابهای علوم سیاسی مربوط به بیش از نیم قرن پیش و روشهای براندازی و ... را که اقای حجاریان وهم حزبی هایشان به منزله وحی و کتاب مقدس میدانند و از روی انها نسخه پیچی میکنند را هم دقیقا مطالعه و مباحثه کرده ام.به مدد الهی این کهنه کتابهای یهود و نصارای و وهابیت درخدمت استکبار و شیطان و فراماسونرهای دشمن اسلام بعد از انقلاب یکی پس از دیگری از پستوها و تاریکخانه ها بیرون اوردند و تبدیل به نسخه فرهنگی و سیاسی و نظامی و امنیتی و اقتصادی علیه نظام اسلامی و مردم نجیب ایران کردند و به مدد همین نسخه های خشن منافقین ده ها هزار نفر از مردم کوچه و بازار را ترور کردند و به خاک و خون کشیدند و در کردستان همین نسخ ها را بومی کردند و برای مردم غیور کرد مزاحمتها ایجاد کردند و هزان نفر از مردم کوچه و بازار و نیروهای ارتش و سپاه را به شهادت رساندند و به مدد همین نسخ های کتابهای عفن و خشن پوپر و سوروس و جین شاپ و...... حلقه کیان و... درست کردند فتنه ایجاد کردند تا مبانی نظری انقلاب پر صلابت اسلامی را به چالش بکشند و... اینها با این دست و پا زدنهای مذبوحانه میخواستند خورشید را خاکمالی کنند ولی یکان یکان به بیغوله های تاریک و سیاه نیویورک و لندن و ریاض روانه شدند و بعضی هاشان حجاب از سر برداشته و به کاباره های دیار لوط و عاد وثمود رفتند . در هر حال درست است که هزینه های گزافی را به انقلاب و مردم تحمیل کردند و میکنند اما تئوریهای پوسیده و پوچ انها لابلای چرخش بزرگ چرخ انقلاب له شد و از این پس نیز به اذن الله و مدد حضرت ولی عصر ,} نابود خواهد شد . البته انها در این جنگ بزرگ چهل ساله نیروهای زیادی را اعم از رییس جمهور و وزیر و وکیل و روحانیونی که تا حد قائم مقامی رهبری انقلاب و مرجعیت پیش رفته بودند از دست دادند ولی هنوز جواب نگرفته اند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    اسلاحتلبا سگ آمریکا هستن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    خاک بر سرت کنم حجازان خاءن
  • رضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    اتفاقا این آقا هم با سواد هم سیاستمدار خوب و حرفاشون از رو حساب هست
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      16 6
      خودتي سعيد جون .....
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      34 5
      کدام حساب؟ ایشون چه اطلاعی از فقه و موازین فقهی دارد که بتواند بر اساس آن صاحب نظر شود و بعد ارائه دهد؟
    • سعید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      23 8
      زر زیادی میزنه
    • سعید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      20 7
      سیاستمدار منافقی که از آمریکا و صهیونیسها مواجب میگیره و برای مردم بدبخت تئوری پردازی میکنه ...
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      28 7
      از مغز این آقا دولت حسن روحانی تراوش کرده اگه خوبه ارزونی وجودتون
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    42 1
    جو سازی نکنید شما باید پاسخگو مشکل بیکاری, گرانی سکه, ارز,مسکن,,کاهش اررش پول ملی ,,توقف توسعه کشور و در مجموع فشار اقتصادی به مردم باشید..
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 1
    اصلا برام مهم نیست! زندگی خودم رو دارم با آرامش پیش میبرم؛ مگه دیوانه باشم مغزم رو درگیر چیزی کنم که هیچ علاقه و نفعی ندارم!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    35 9
    دهنتو ببند حجاریان پروژه تضعیف رهبری به کجا داره می ره اون از تاجزاده که دائم توئیت ضد رهبر داره اینم از اییییشووون کجان نهادهای نظارتی پس؟؟؟ باید چه اتفاقی بیفته تا واکنش نشون بدن؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    20 14
    مرگ بر منافقین و کفار داخلی و خارجی...درود بر امام خامنه ای...مرگ بر غارتگر بیت المال...
  • علی اکبر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    16 6
    حجاریان از عقل حرف می زنه کدام عقل طنز تاریخ همینه که عقل فلج در باره عقل سخن میگه ونهایتا این عقل فلج در مقابل شرع قرار می گیره وبدتر اینه که شرع باید از طریق همین عقل فلج مشروعیت پیدا کنه مظلوم اسلام مظلوم آزادی مظلوم مردم ستمدیده که چنین افرادی از سر سیری حاشیه سازی می کنند که مردم درد گرسنگی را نفهمند مظلوم ملت ایران که با آدرس غلط این افراد همیشه در انتخابات بیراهه میرن مظلوم رهبری که اشتباهات مردم به پای رهبری گذاشته میشه وچقدر نفاق به مردم واسلام ضربه زد وچه عمیق است نفاق که هنوز هم قربانی می گیرد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    18 6
    مردم در انتخاب هایی که مستقیم مقامات رو انتخاب کردن چه گلی سر خودشون و مملکت کاشتن که بیان مقام تخصصی رهبری که باید بر مبنای انتخاب اصلح و شایسته سالاری باشه رو انتخاب کنن ، رای مستقیم در انتخاب رهبری و برگزاری انتخابات برای مقام رهبری فقط باعث جناحی شدن مقام فراجناحی رهبری شده و روشی نیست که فرد اصلح و شایسته انتخاب شود و ملاک بجای شایستگی و عالم بودن و اصلح بودن به رای مردم تغیر کند عده ای قدرت طلب با جنگ روانی و جوسازی خواهند توانست با رسیدن به رهبری کشور و انقلاب را به ورطه سقوط بکشانند و این امر قداست جایگاه رهبری و مرجع بودن رهبری را نابود و موجب تنزل جایگاه رهبری خواهد بود درضمن در خیلی از کشورها نخست وزیر و رئیس جمهور هردو یا یک توسط پالمان یا با واسطه انتخاب می شوند نه مستقیم و فقط پارلمان با رای مستقیم انتخاب می شود و حتی مجلس سنا هم رای مستقیم ندارد مانند امریکا و انگلستان و آلمان و ... .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    12 7
    اقای حجاریان بنابر سخن شما معاذالله روش انتخاب خدا هم درست نیست که رسول خودش را با این روش نباید انتخاب می کرد . کلا روش انتخاب رهبران الهی همین شیوه است.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      5 9
      رهبران الهی درسته .نه انتخاب رهبر.راستی چراازرای مردم میترسید؟ چرا وقتی سخن از انتخاب مستقیم رهبر توسط مردم میشه آمپرتان بالا میزنه؟نکنه میترسید کسی را که مردم انتخاب می کنند باب میل شما نباشه.
  • زهرا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    28 13
    خدا ریشه هر چی اصلاح طلب خیانتکار به انقلاب و رهبری رو بکنه به محمد و ال محمد
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      9 7
      فقط بلدی نفرین کنی عقل مقل تعطیل
  • افوس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    33 9
    ملت سلام، احتمالا اگر حجاریان تو قوم لوط بودن به رای اکثریت تن میدادند!!!!!!!
  • حمید ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    16 15
    اگر خیلی مایلید از هر خائن وطن‌فروش مطلب بذارید، بذارید. ولی حداقل عکس‌شون‌رو نذارید حال‌مون‌رو بهم نزنید که!
  • حسین IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    29 7
    امثال این نماینده و حجاریان ، پیاده نظام دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب اسلامی نباشند ، دلسوزی برای این مملکت و ملت پیشکش ! امثال این آقایون چه گلی بسر این مملکت و ملت زده اند که الان عرض اندام میکنند و پنبه دانه لپ لپ میخورند...! به دعای گربه سیاه های سیاست زده ای مثل ایشان باران نمی بارد...!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    29 8
    کارشناس ارشد اندیشکده صهیونیستی بگین سادات میگه بزرگترین ظرفیت حال حاضر جهان در جلوگیری از نظریه اسرائیل بزرگ احقاق نیل تا فرات که تسلط کامل اسرائیل برجهان را تَبَیُن می بخشد جمهوری اسلامی ایران میباشد ، در جمهوری اسلامی ایران راسخ ترین شخص در بُعد مبارزه علیه اسرائیل بعد از امام روح ا... خمینی شخص مقام رهبری سید علی خامنه ایی میباشد ،در این بین طرح اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات و سلطه ی کامل برجهان سالهاست بوسیله تفکر رهبری در جمهوری اسلامی ایران مسکوت وراکد مانده است اسرائیل مجبور به دیوار کشی به دور خود و مهاجرت معکوس وروند اظمهلال اسرائیل کلید خورد ه است ،برای برون رفت از چنین وضعیت پیچیده و حساسی که موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است باید ازتمام ظرفیت های خود برای براندازی حکومت و نهایتا تجزیه جمهوری اسلامی ایران چه از جهات تحریمهای فلج کننده که متاسفانه نتوانسته عملکرد خوبی عاید ما سازد و چه تضعیف جایگاه رهبری بوسیله عمله های خود در جمهوری اسلامی ایران در دستور کار ما قرار گیرد اگر بتوانیم از عمله های خود در جمهوری اسلامی ایران درست استفاده کنیم قطعا میتوانیم جایگاه رهبری را در سطوح بالا وپایین جامعه تضعیف نماییم !!
  • کیوان IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    23 6
    سلام، چرا شما دیگه پدر انحراف سیاسی رو در اوردین، من مطالب الان رو نمیگم کلا هر مطلبی که اینجا پخش میشه از نطر عقلی قابل دفاع و یا بحث هست، منتها شما زحمت رد علمی یا سیاسی رو به خودتون نمیدید ، فقط معتقدین هرجا سخنی باشه به این کلمه بسنده کنید جریان فکری خاص ... . در کل مشکل کشور ما دقیقا همینه که گروهی خودش رو حق میدونه و زحمت مباحثه رو با گروهای دیگه بخودش نمیده، دیگه دفعه اخری هست که این ستون شما رو میخونم
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      3 3
      موضوع اینه که حجاریان در مواردی قلم می زنه که پیشینه و مقدمات علمی اون رو طی نکرده؛ مباحثه را با کسی می کنند که حد اقلهای مباحثه را داشته باشد
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    32 4
    دلار از مرز ۸هزار تومان گذشت
  • آشنا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    19 10
    حجاریان فعلا انتخاب رهبری ر ابی خیال از بازار ارز و دلار و سکه چه خبر ؟ ضمنا مساله رهبری لقمه بزرگتر از دهن شماست که افرادی امثال شما بخواهند در مورد انتخاب رهبری حرف بزنن شما نتوانستید کشور را اداره کنید دارید در مورد رهبر حرف میزنید
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 4
      انتخاب رهبری خیلی مهمتره
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    27 12
    مگه چند سال پیش این آدم به رهبری نامه ننوشت که تفکرات من متاثر از انحرافت نظریه پردازان منحرف غربی هست پس چرا حالا زر زر میکنه
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    31 13
    حجاریان مشکل عقل و فهم داره .
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      7 11
      شما هم مشکل ادب
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      1 1
      ماشاءالله سردار قلم...خدا رو شکر به خاطر داشتن حاج حسین شریعتمداری...
  • عبدالله IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    25 7
    خواهشا" ناخواسته آب تو آسیاب دشمن نریزید حرف هر ننه قمری را بلد ننکنید و به تصویر نکشید انصاف هم چیز خوبیه حتما" باید با الفاظی که شانیت شماست با شما صحبت کرد چرا با احساسات مرم بازی می کنید شان و جایگاه مطبوعات و رسانه خیلی بالاتر از درج چنین ... می باشد
  • ايرج IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    31 9
    از اين فرد معلوم الحال مي پرسم آيا رييس جمهور آمريکا که کعبه آمال تو و امثال تو است با راي مستقيم مردم انتخاب مي شود (کسي که مي تواند راي کنگره را وتو کند)مشکل شما اين است مي خواهي دولا شتر سوار کني و افکار غربي ات را با پوشش اسلامي غالب کني ولي کور خوندي
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    3 6
    حجاریان قیاس باطل کرده فقها نظراتشان برگرفته از قران حدیث فقه اصول است بخلاف اطرافیان شاه که نظراتشان برگرفته از خودپرستی شان است
  • شاهین GB ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    13 5
    با سلام یکی به این دیوثان سیاسی (بقول آیت‌الله جوادی آملی) واداده و خودفروخته بگوید که حتی در کشورهای اربابانشان هم این درجه از آزادی که صحبت می کنند وجود ندارد. در کشور انگلیس که بنده بیش از سی سال ساکن هستم هیچ گروه و حزبی بدون کسب مجوز از وزارت کشورشان (Home Office) اجازه تجمع و تظاهرات و راهپیمایی را ندارند, چه برسد به این وحشی‌گری هایی که این خودفروشان وطنی بدستور اربابانشان در تجمعاتشان به راه می اندازند. البته مقصر همه این پررویی گریهایی این خائنین وطن فروش کسی نیست جز مسئولین خائن و نفوذی نظام که مماشات و تسامح را در صدر برنامه‌های دیکته شده از خارج برای براندازی تدریجی نظام دارند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    15 4
    شماکه فقط نظر موافقین رامی نویسی بقیه ملت هیچ تاکی
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      0 11
      ملت؟! چرا به ملت توهین می کنید؟!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 4
    دوستان دقت داشته باشین احتمالا دارن خودشونو برای یه آشوب دیگه اماده میکنن، هر ده سال یه کاری باید بکنن گویا. 78، 88 و احتمالا 98.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    3 2
    نميدانم چرا هروقت اين آيات سوره بقره را ميخوانم به ياد اصلاح طلبان مي افتم مخصوصا آنجا كه ميفرمايد"" إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ "" لطفا به صورت كامل تر بخوانيد..... وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ پاره ای از مردم می گویند: به خدا و روز قیامت ایمان آورده ایم، حال آن که ایمان نیاورده اند. 9 يُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ اینان خدا و مؤمنان را می فریبند و نمی دانند که تنها خود را فریب می دهند. 10 فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ در دلهاشان مرضی است و خدا نیز بر مرضشان بیفزوده است و به کیفر دروغی که گفته اند برایشان عذابی است دردآور 11 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ چون به آنان گفته شود که در زمین فساد مکنید، می گویند: ما مصلحانیم. 12 أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـكِن لاَّ يَشْعُرُونَ آگاه باشید که اینان خود تبهکارانند و نمی دانند. 13 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَـكِن لاَّيَعْلَمُونَ و چون به آنان گفته شود که شما نیز همانند دیگر مردمان ایمان بیاورید، می گویند: آیا ما نیز همانند بیخردان ایمان بیاوریم: آگاه باشید که آنان خود بیخردانند و نمی دانند. 14 وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ و چون به مؤمنان می رسند، می گویند: ایمان آورده ایم و چون با شیطان های خویش خلوت می کنند، می گویند: ما با شما هستیم، ما استهزایشان می کنیم. 15 اللّهُ يَسْتَهْزِىءُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ خداست که آنها را استهزا می کند و وامی گذاردشان تا همچنان در طغیان خویش سرگردان بمانند.
  • سعید IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    11 0
    حوزه ها همچنان بخورید و بخوابید البته نماز شب یادتون نره! دانشگاهیا کجان کسی نیست به این شبهات پاسخ بده؟ دوستان اگر نظری را نمی پسندید توهین نکنید. اگر جوابی دارید بزارید تا روشنگری بشه.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    8 7
    حجاریان مشکل عقل و فهم داره .
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    11 7
    شاید درست باشد
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      3 6
      منافقان در تردید پرسه می زنند بد موقفی است
  • علی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    8 4
    برخی اصلاح‌طلبای ملعون، هروقت گَند کارشون درمیاد و بخاطر بی‌لیاقتی‌شون در شُرف رسوایی قرار میگیرن. یه حرف آنچنانی میزنن که اذهان‌رو از کثافت‌کاریشون دور کنن!. وگرنه خودشون هم میدونن که چرت و پرت میگن. آخه یکی نیست به این احمق بگه تو رو چه به مبحث رهبری مونگول
  • علی ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    9 3
    برخی اصلاح‌طلبای ملعون، هروقت گَند کارشون درمیاد و بخاطر بی‌لیاقتی‌شون در شُرف رسوایی قرار میگیرن. یه حرف آنچنانی میزنن که اذهان‌رو از کثافت‌کاریشون دور کنن!. وگرنه خودشون هم میدونن که چرت و پرت میگن. آخه یکی نیست به این احمق بگه تو رو چه به مبحث رهبری مونگول
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    2 7
    شما خوبی، شما میفهمی! خدای علم، تقوا معرفت.
  • علی دهقان یک کشاورز و خدمت به مردم IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    7 8
    چرا بعضی از دوستان صاحب نظر وقتی که بحث معیشت و شکم مردم به میان می‌آید آیه های قرآنی ارائه نمیدهند دوم این اقا هم یک نظریه داده چرا ما در گفتگو با نظر مخالف باید طوری گویش داشته باشیم که همون دشمن که شما ها عنوان میکنید از ما بتوانند خورده بگیرند که ما هنوز در فرهنگ گفتگو مشکل داریم
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      5 3
      نظریه مال صاحب نظره حجاریان چه تخصصی داره اگر یک غیرمتخصص به تخصصی خورده گیری عامیانه کند از آنجا که با زبان آن تخصص آشنایی ندارد نمی شود با او علمی سخن گفت
  • کربلائی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    16 3
    روا مدار که افسار هیچ شتری بر دم خر بسته شود.. بیچاره غرب گرایان که افسار خود را به دست چه ناکسانی داده اند سعید اگر بداند معنی اجماع فقها چیست من حاضرم ... بکنم
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    11 7
    یک سوال بسیار ساده: اگر الغیاذ بالله شخصیتی غربزده و لیبرال رهبر بود باز هم حجاریان انتقادی نسبت به نحوه انتخاب رهبری داشت؟
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    11 4
    الان فقط باید پرسید از اقتصاد چه خبر ؟؟؟؟ مطمئن باشید؛ بعدا چرت و پرت های بدتری میگن
  • هاشم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    14 3
    مطرح کردن مسائل انحرافی برای سر پوش گذاشتن بر روی مفاسد اقتصادی خودتان است. آقای حجاریان شما و دوستانتان قبل از انقلاب در کجا ساکن بودید و در حال حاضر در کجا سکونت دارید؟شخص شما در نازی اباد و حالا در نیاوران ساکن هستید. بقیه دوستان شما وضعیت خیلی بهتری نسبت به شما دارند.
  • حیدری IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    26 4
    بنام خدا ــ تولای افراد غرب زده ای مثل حجاریان ، نسبت به شیطان کبیر وتبرّای وی نسبت به ولایت فقیه ، از اذهانشان پاک نخواهد شد یا بهتر بگویم اینها همانند دُمل چرکینی در جسم نظام جمهوری اسلامی هستند که تنها از طریق عمل جراحی قابل علاج است
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    11 3
    فکر کنم مقدمات فتنه اکبر را دارن فراهم می کنم.
  • حجت IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    14 4
    امان از آخر الزمان.چطوری با دین مردم بازی می کنن!جناب حجاریان اگه دو تا دکتر متخصص بگن جنابعالی مثلا باید تحت عمل جراحی قرار بگیری ولی یک میلیون غیر دکتر بگن نباید جراحی بشه آیاطبق نظر اکثریت عمل می کنی و می گی نباید جراحی بشی!!!!دموکراسی شما و عربیا یعنی این.....
  • فریدون IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    30 10
    جناب حجاریان مهره سوخته وکثیف اسرییل است
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    2 0
    هرچی بیشتر روی مسائل مهم کشور مانور بدید، اصلاح طلب ها برای فرار از پاسخگویی به هر چیزی دست اندازی می کنند. اولین بار نیست، توجه نکنید
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    3 4
    حجاریان= حمال .
  • کامران IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 1
    خاک بر سر اون کسی که فقط نظرات همسوی خودش را درج میکنه .خاک بر سر احمق
  • محمدرضا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    2 4
    حجاریان یک منحرف به تمام معناست ، مشکلش دین و جامعه دینی ست
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    2 1
    درتجبم این ها چگونه هنوز هم سرسفره ی انقلاب هستن .تاکی ملت باید این خوارج را تحمل کنند.
  • ناشناس FR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    2 1
    مهم نیست هر که میخاد رییس بشه مهم اینه که به داد این مردم برسه
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 6
    ماشاءالله سردار قلم...خدا رو شکر به خاطر داشتن حاج حسین شریعتمداری...
  • NL ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 1
    وقتی از پاسخگویی اقتصادی به مدعی تغییر حالت میدهند!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 6
    مثبت منفی های چند صد تایی چقدر جالب تو ساعت مشخص بالا می روند. الان از نظر "رضا، ساعت 1047 روز سه تیر" به بعد دیگه بالای صد مثبت منفی نداریم. همون چند ده تای همیشگی. دوستان کشورهای همسایه خوابن هنوز؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس