فیلم/ جراحی چشم زلزله زده ها توسط وزیربهداشت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور برای مقابله با تشدید تحریم‌ها به دلیل خروج ترامپ از برجام از جزئیات پیشنهادی جهت صرفه جویی ارزی درجراحی‌های کشور خبر داد که هنوز وزارت بهداشت با این پیشنهاد موافقت نکرد.

به گزارش مشرق، ایرج فاضل در پاسخ به پرسش خبرنگاران در نخستین نشست خبری خود درباره اثرات تشدید تحریم‌های آمریکا به دلیل خروج ایالات متحده از برجام به دلیل دستور ترامپ، اظهار داشت: تحریم‌ها برخلاف ادعاهای که می‌شود شامل پزشکی و دارو به صورت‌های نیمه آشکار هم می‌شود، البته بار اول هم نیست که دچار تحریم می‌شویم و کشور در این سالها خود را آماده کرده است ولی با این وجود با تشدید تحریم‌ها توسط آمریکا مسلماً مشکلاتی پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

مشاور ارشد اقتصادی روحانی پیشنهاد «جراحی» داد

پزشکانی که "دیدار" می‌کنند نه "ویزیت"

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره تدابیری که باید برای تحریم‌ها در حوزه پزشکی صورت پذیرد، عنوان کرد: باید به جد صرفه جویی کنیم، مثلا برخی تجهیزات پزشکی گران را می‌توان دو بار استفاده کنیم. ما حاضر شدیم از سوی جامعه جراحان لیست تجهیزات گران را اعلام کنیم تا در جراحی‌ها برای بار دوم استفاده شود ولی هنوز وزارت بهداشت با این پیشنهاد موافق نکرده است.

فاضل در توضیحات بیشتر برای استفاده دوباره از تجهیزات پزشکی در جراحی‌ها خاطرنشان کرد: در جراحی‌ها می‌توان با تدابیر ویژه از برخی تجهیزات برای بار دوم استفاده کرد و این کار صرفه جویی ارزی خوبی را در برخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس