کد خبر 866072
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
محمد حسین مقیمی

استاندار تهران گفت: ساختمان پلاسکو با تعداد طبقات قبلی و به همان شکل ساخته می شود.

به گزارش مشرق، محمد حسین مقیمی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات صاحبان صنایع شهرستان پردیس طی سخنانی در جمع خبرنگاران به افزایش جمعیت این شهرستان و نیاز به اشتغال آن ها اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده، تا پایان سال جاری جمعیت پردیس به حدود ۵۰۰ هزار نفر می رسد و این جمعیت نیاز به اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید:

پلاسکو جدید ۲ ساله ساخته می‌شود؟

عکس/ کلنگ‌زنی پروژه ساخت ساختمان پلاسکو

وی صنایع «های تک» و شرکت‌های دانش بنیان و نیز گردشگری را بهترین زمینه های اشتغال زایی در پردیس دانست و گفت: نباید صنایع آلاینده در این شهرستان به کار گرفته شود، از سویی دیگر پردیس محدودیت اراضی زراعی و دامپروری دارد و توسعه این شهرستان در این زمینه نیز میسر نیست.

استانداری تهران مامور پیگیری امور ساختمان پلاسکو است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ساختمان پلاسکو نیز گفت: یک سال و نیم از زمان تخریب ساختمان پلاسکو می گذرد و بنیاد مستضعفان به عنوان مالک این ساختمان، درخواست پروانه ساخت از شهرداری منطقه ۱۲ کرده است.

نماینده عالی دولت در استان تهران با بیان این که شهرداری به دلیل برخی از ملاحظات میراث فرهنگی و وجود اماکن تاریخی در این منطقه پروانه ساخت و ساز صادر نکرد، گفت: استانداری تهران از اسفند ماه و طبق نامه ای که از سوی معاون اجرایی رییس جمهور صادر شد، مامور به پیگیری امور ساختمان پلاسکو شد، که پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران، هیأت مدیره اصناف تهران، شهردار منطقه ۱۲، بنیاد مسکن، بازاریان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی مقرر شد همان ساختمان قبلی پلاسکو با تعداد طبقات قبل و در همان محل ساخته شود و شهرداری تهران نیز مجوز ساخت را برای احداث هرچه سریع تر این ساختمان به بنیاد مستضعفان بدهد، تا مشکلات کسبه رفع شود.

پروانه ساخت پلاسکو تا ۲ ماه دیگر اخذ می‌شود

مقیمی در خصوص وضعیت ساختمان شمالی پنج طبقه پلاسکو که در آتش سوزی تخریب نشد، نیز گفت: در این خصوص اختیار را بر عهده ساکنین این ساختمان قرار دادیم، که تصمیم بگیرند، این ساختمان را تخریب و بازسازی و یا آن را بازسازی کنند، اما این که مقاوم سازی در این خصوص پاسخگو خواهد بود، یا خیر بر عهده سازمان نظام مهندسی است.

وی گفت: قرار شد، بنیاد مستضعفان در فاصله ۲ ماهی که برای خاک برداری ساخت ۵ طبقه زیر زمین زمان لازم است، پروانه لازم را از شهرداری تهران دریافت کرده و طبق مجوز عمل کند.
 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس