کد خبر 865946
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
علی شریعتی

شبکه چهار سیما به مناسبت چهل و یکمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی ویژه برنامه دوقسمتی «میراث کویر» را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش مشرق، تصویربرداری «میراث کویر» در دو قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی در خانه موزه دکتر شریعتی صورت گرفته است. به گفته پورمحمدی تهیه کننده برنامه، این برنامه به مناسبت ۲۹ خرداد سالروز درگذشت دکتر شریعتی در قالب ترکیبی تهیه شده و در این دو قسمت با شاگردان دکتر شریعتی گفتگو شده است.

تهیه‌کننده‌ میراث کویر، تصریح کرد: تصویربرداری این مجموعه در خانه موزه دکتر شریعتی صورت گرفته و در این مکان با شاگردان استاد از جمله دکتر محمدحسین پاپلی یزدی نویسنده کتاب «شازده حمام»، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و از شاگردان دکتر شریعتی گفتگو شده است. اجرای برنامه را علیرضا سمیع پور کارگردان مستند «شریعتی بدون روتوش» بر عهده دارد و در بخش دیگری از برنامه با محمدعلی نجفی کارگردان تئاتر و تلویزیون که در زمان دکتر شریعتی و به دخواست وی کارگردانی تئاتر "ابوذر" را بر عهده داشته است، گفتگو می‌کند.

وی به دیگر میهمانان برنامه اشاره کرد و گفت: محمد اسفندیاری پژوهشگرو نویسنده «کتاب‌شناسی توصیفی شریعتی» و «شعله بی‌قرار» در خصوص «شریعتی و شجاعت اندیشیدن» صحبت می‌کند و در بخشی دیگر علیرضا سمیعی‌پور مجری برنامه با حجت‌الاسلام علی ذوعلم درباره «مایه های انقلابی اندیشه شریعتی» به گفتگو می‌پردازد.

پورمحمدی تأکید کرد: گزیده‌ای از سخنرانی نعمت‌الله فاضلی دارای دکترای انسان شناسی اجتماعی در خصوص شریعتی به عنوان یک پدیده اجتماعی در برنامه پخش می‌شود. پخش تصاویر کمتر دیده شده از دکتر شریعتی به همراه پخش گزیده‌ای از سخنرانی‌های وی از جمله بخش‌های جذاب این ویژه برنامه تلویزیونی خواهد بود.

برپایه این گزارش، «میراث کویر» در دو قسمت ۶۰ دقیقه‌ای ۲۹ و ۳۰ خردادماه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. شبکه چهار سیما امشب مستند «فرزند کویر» که به ناگفته های زندگی دکتر علی شریعتی می‌پردازد را ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌برد. «میراث کویر» به کارگردانی مینو بیگی روایتی است مستندی از محل تولد‍، زندگی و دیدگاه‌های «دکتر علی شریعتی» که دوستان و نزدیکان دکتر در جمعی دوستانه از خصوصیات اخلاقی و تفکراتش می‌گویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مصطفی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    2 1
    تنها روشنفکر دینی ما مرحوم شریعتی است..بقیه فقط اداشو در میارن..یا دین ندارند یا روشنفکر نبودند..مرحوم شریعتی معصوم نبود اما واقعا به دین و مذهب تعصب داشت مثل این متوهم های الان نبود که میگن کلا دین رو بگذاریم کنار بریم سراغ یه معنویت من درآوردی یا بگن وحی خوابهای پیامبربود..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس