کد خبر 865507
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کمک داور ویدئویی

نحوه کارکرد کمک داور ویدیویی در جام جهانی روسیه طوری نخواهد بود که بتواند انتقادات تیم بازنده را کم کند.

به گزارش مشرق، تکنولوژی VAR یا همان کمک داور ویدیویی در بازی های جام جهانی به کار گرفته شد تا اشتباهات داوری که منجر به تغییر نتیجه بازی می‌شود را تغییر دهد، هرچند VAR تنها برای کمک به داوران است و تصمیم نهایی را داور در میدان بازی خواهد گرفت.اما چند نکته را باید در مورد VAR بدانیم:

چه صحنه هایی واجد شرایط بازبینی هستند؟

واضح است که صحنه های گل و صحنه های حساس منجر به گل مورد بازبینی قرار خواهند گرفت،به طور مثال رد شدن توپ از خط،خطای مدافع یا مهاجم قبل از به ثمر رسیدن گل یا آفساید بودن گل می‌توانند مورد بازبینی قرار بگیرند.

پنالتی که می‌تواند نتیجه بازی را کاملا تغییر دهد هم جزو مواردی است که به ویدیو چک نیاز دارد. داور میتواند درخواست بازبینی صحنه خطای منجر به کارت قرمز مستقیم را هم بدهد.

داور چطور درخواست ویدیو چک را اعلام میکند؟

داور مسابقه میتواند در گوشی خود درخواست ویدیو چک کند یا اینکه علامت رسمی درخواست ویدیو چک را نشان دهد.
داور بازی این اختیار را دارد که نتیجه ویدیو چک را بپذیرد یا بنا بر قضاوت خود تصمیم بگیرد.افرادی که در اتاق ویدیو چک در مقابل مانیتورها نشسته اند تنها صحنه را بررسی میکنند و قدرت اعلام نظر نهایی ندارند.در نهایت این تشخیص داور است که تعیین کننده است.

در کنار زمین مانیتور کوچکی برای بازبینی صحنه برای داور مسابقه تعبیه شده است که به او این امکان را میدهد که شخصا دوباره صحنه را ببیند.

VAR در تمام طول مسابقه مشغول رصد کردن بازی است و در صورت مشاهده اشتباه فاحش میتواند داور را در جریان قرار دهد اما نباید روند بازی را تحت تاثیر قرار دهد. آنها نباید بازی را به تعویق بیندازند یا آن را برای زمان طولانی متوقف کنند.

در نهایت VAR نخواهد توانست انتقادات تیم بازنده را کم کند،هواداران همیشه بعد از باخت به داوری بازی معترضند اما این تکنولوژی تلاش دارد اشتباهات را کمتر کند و به روند مدرن شدن فوتبال کمک کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس