کد خبر 864798
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
حمله سایبری کره شمالی

تنها چند روز پس از نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به حملات سایبری از سوی دولت کره شمالی هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، فعالیت های سایبری مخربی را از سوی دولت کره شمالی شناسایی کرده است.

تحلیلگران اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا بر این باورند که دولت کره شمالی نرم افزارهای مخربی را برای آسیب وارد کردن و آلوده کردن سامانه های رایانه ای مورد استفاده قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویر تلویزیون کره شمالی گاف ترامپ را لو داد +عکس

این نخستین باری نیست که دولت آمریکا هکرهای کره شمالی را مسئول هدف قراردادن شرکت های بزرگ چند بین المللی طی سال های اخیر معرفی کرده است.

این در شرایطی است که شرکت "رکورد فیوچر" مستقر در ماساچوست نیز به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد گرچه ممنوعیت‌های صادراتی و محدودیت های اعمال شده بین المللی مانع از دستیابی کره شمالی به فناوری های لازم برای برنامه تسلیحات اتمی اش شده است ولی تحریم ها نتوانسته است مانع از دستیابی پیونگ یانگ به فناوری های رایانه ای شود.

اواخر ماه می نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا و اف بی آی نسبت به فعالیت های هکری کره شمالی موسوم به عملیات "کبرای مخفی" هشدار داده بودند.

شرکت امنیت سایبری "فایر آی" آمریکا نیز حملات سایبری از سوی گروه "لازاروس" وابسته به کره شمالی را شناسایی کرده است. این گروه هکری مسئول سرقت میلیون ها دلار از بانک مرکزی بنگلادش در سال 2016 است. این گروه هکری از سوی آمریکا مسئول حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز معرفی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس