کد خبر 863971
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
سالاری

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای بدون مجوز در برج میلاد گفت: مسئولان برج میلاد خود را مانند سازمانی مانند نوسازی اراضی عباس‌آباد می‌دانند.

به گزارش مشرق، محمد سالاری در تذکرات پیش از دستور شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص لزوم تدوین طرح جامع اراضی برج میلاد، گفت: متأسفانه علیرغم این که مجموعه برج میلاد یکی از محل‌های حضور مردم و گردشگران است و به یک تفرجگاه ملی و حتی منطقه‌ای تبدیل شده است هنوز برای این مجموعه و اراضی پیرامون آن، طرح جامعی تهیه نشده است.

وی ادامه داد: در شورای شهر دوره قبل هم در این مورد تذکرات زیادی داشتیم و در نهایت کمیسیون ماده 5 مصوبه‌ای تصویب شد که شهرداری ملزم است که برای تدوین طرح جامع اقدام کند و تا آن زمان نباید هیچ گونه ساخت و سازی در آنجا صورت گیرد. این در حالی است که متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در دوره گذشته در آنجا ساخت و سازی را آغاز کرد که پس از پیگیری های ما، این ساخت و ساز متوقف شد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اما در فرآیند گذار و تغییر شهردار از قالیباف به نجفی ساخت و ساز دوباره شروع شد.

سالاری با اشاره به تذکر خود به کشت پور، شهردار منطقه 2 و توقف پروژه بیان کرد: مجدداً در زمان شهرداری آقای نجفی تفاهم کردند و بالای 50-60 هزار متر مربع اضافه بنا ساختند و در حال ساخت است. متاسفأنه اصول شهرسازی و معماری و اصول طرح تفصیلی و طرح جامع را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین گودبرداری مجموعه فاز دوم برج میلاد سال‌هاست رها شده است و بارها هم کمیسیون عمران تذکر دادند و ابراز نگرانی کردند.

سالاری افزود: اخیراً هم گزارش‌هایی رسیده است که مجموعه برج میلاد یک مکان و ساختمان اداری می‌سازد که پس از پیگیری‌های ما شهردار منطقه و معاونانش می‌گویند که آنجا ما را راه نمی‌دهند. یعنی مجموعه برج میلاد خود را مانند سازمانی مانند نوسازی اراضی عباس‌آباد می داند و فکر می‌کند که خودش می‌تواند تصمیم بگیرد.

سالاری با اشاره به لزوم تدوین سریع طرح جامع برج میلاد،گفت: از آنجاییکه برج میلاد در حوزه استحفاضی منطقه 2 است شهردار منطقه و همکارانش باید بدون مجوز نظارت مستمر از برج میلاد داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس