کد خبر 862772
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
ملک سلمان

پادشاه عربستان سعودی، یک هفته پس از بالا گرفتن تظاهرات ضد دولتی در اردن، خواستار نشستی فوق‌العاده درباره حوادث اخیر در این کشور شده است.

به گزارش مشرق، یک هفته بعد از آشوب‌ها و اعتراضات در اردن که گزارش‌ها حاکی از نقش‌آفرینی عربستان سعودی و امارات در این حوادث است، دربار پادشاهی عربستان از نشست فوق‌العاده درباره حوادث اردن طی روز یکشنبه( فردا) خبر داده است.

خبرگزاری رسمی عربستان ( واس) گزارش داد که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی  درخواست برگزاری نشستی درباره اردن  را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید:

دومین عقب نشینی عبدالله دوم

این نشست چهارجانبه با مشارکت عربستان سعودی، امارات، کویت و اردن و در چارچوب آنچه «توجه عربستان به اوضاع جهان عرب و تلاش برای تحقق ثبات و امنیت در کشورهای عربی» خوانده شده، برگزار خواهد شد.

بر این اساس، ملک سلمان اوضاع اقتصادی اردن را پیگیری و با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «صباح احمد الصباح» امیر کویت و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات تماس برقرار کرده است.

اردنی‌ها طی یک هفته اخیر تظاهرات‌های گسترده‌ای در شهرهای بزرگ این کشور در اعتراض به افزایش بهای نفت و برق و تصمیم دولت به اعمال مالیات جدید بر درآمد برای تمام شهروندان برگزار می‌کردند.

این در حالی‌ است که گزارش رسانه ها حاکی است که عربستان سعودی و امارات متحده عربی در واکنشی خشمگینانه به مشارکت پادشاه اردن در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول، که در حمایت از فلسطینیان برگزار شد، تظاهرات‌ها در اردن را مدیریت می‌کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس