کد خبر 862335
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
نماینده سازمان ملل در یمن

فرستاده سازمان ملل در یمن پیش‌نویس طرحی را ارائه داده است که طبق آن گروههای سیاسی یمن باید به سمت تشکیل دولت انتقالی پیش بروند.

به گزارش مشرق، در تازه‌ترین تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن، پیش‌نویسی مبنی بر حل و فصل بحران شامل توقف درگیری‌ها و تشکیل دولت انتقالی ارائه داده است.

به نوشته رویترز، در این پیش‌نویس، سازمان ملل از انصارالله خواسته است تا در مقابل توقف بمباران ائتلاف سعودی، شلیک موشک به سمت عربستان را متوقف کند و همچنین طرف‌های درگیر باید به یک توافق جهت تشکیل دولت انتقالی دست یابند.

بیشتر بخوانید:

حمله موشکی انصرالله به بندر نفتی عربستان

طبق این طرح «طرف‌های درگیری که وابسته به دولت نیستند، باید سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین از جمله موشک‌های بالستیک را طبق برنامه مشخصی، تحویل دهند و هیچ گروهی از تحویل سلاح مستثنی نیست». 

در بخش تشکیل دولت انتقالی نیز آمده است: «دولتی از سوی نخست‌وزیر تشکیل شود و تشکیلات سیاسی به اندازه کافی در آن حضور داشته باشند».

به نوشته خبرگزاری رویترز، در این پیش‌نویس اشاره‌ای به کیفیت و چگونگی حضور جنبش انصارالله در دولت انتقالی نشده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع خود می‌نویسد که هدف در ابتدا توقف درگیری، سپس حرکت به سمت عقب‌نشینی نیروها و نهایتا تشکیل دولت وحدت ملی است، هدفی که بسیار سخت به نظر می‌رسد.

دو روز پیش «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعاء دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدی المشاط در این دیدار بر اهمیت دادن به امنیت یمن و ثبات آن در هر گفت‌وگو و مناقشه‌ای تاکید کرد و در عین حال گفت که در هر برگه‌ای که بر روی میز مذاکرات می‌آید؛ درج شود که باید نیروهای خارجی از یمن خارج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    1 0
    انصار الله به هیچ وجه نبایستی به خلع سلاح تن دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس