کد خبر 883139
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
مارتین گریفیت

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن جزئیاتی از دور بعدی گفت‌وگوها بین گروه‌های یمنی در ژنو اعلام کرد.

به گزارش مشرق، "مارتین گریفیت" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به روزنامه سعودی الشرق الأوسط گفت: مذاکرات بین طرف‌های درگیر در یمن که قرار است در سپتامبر آینده برگزار شود، بر توافق بر سر حکومت انتقالی و خلع سلاح تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از کودک‌کشی عربستان در یمن +عکس و فیلم

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم که گروه‌های یمنی بر سر مسائل ضروری توقف جنگ و توافق بر سر دولت وحدت ملی با مشارکت همه گروه‌ها به توافق برسند.

نماینده سازمان ملل اظهار داشت که در مذاکرات ژنو درباره جنوب یمن گفت‌وگو نخواهد شد، زیرا این بخشی از گفت‌وگو بین یمنی‌ها در مرحله انتقالی خواهد بود.

گریفیت پیش از این گفته بود که قصد دارد طرف‌های درگیر در یمن را ششم سپتامبر آینده دور میز مذاکرات گرد هم آورد.

به گفته نماینده سازمان ملل این نشست اولین نشست در نوع خود از دو سال قبل تاکنون به شمار می‌رود و به دنبال تحقق صلح در یمن است.

آخرین دور مذاکرات بین گروه‌های یمنی در سال ۲۰۱۵ در پی کارشکنی‌های عربستان و دولت فراری و مستعفی یمن بدون رسیدن به هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات منجر به کشته و زخمی شدن هزاران یمنی و ویرانی بیشتر زیرساخت‌های حیاتی این کشور شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس