عراق

در جریان حملات دقیق توپخانه ای بسیج مردمی، دهها تن از تروریست های که درصدد بودند خود را به خاک عراق برسانند به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، گروهی از عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با استفاده از وضعیت نامساعد هوا از شرق استان دیرالزور به داخل خاک عراق نفوذ کنند اما با واکنش نیروهای بسیج مردمی روبه رو شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات طرح تروریست ها برای نفوذ به استان نینوا اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه تیپ 29 بسیج مردمی در مناطق مرزی مشترک با سوریه توانستند تحرکات تروریست ها را رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان توپخانه قرار دهند.

در همین زمینه:

حمله سنگین بازمانده‌های داعش برای اشغال مهم‌ترین چاه‌های نفتی صلاح‌الدین عراق + نقشه میدانی

این منبع میدانی افزود: یگان توپخانه بسیج مردمی پس دریافت اطلاعات به سرعت مواضع تروریست های داعش را در روستای « دشیشه» در نزدیکی گذرگاه مرزی تل صفوک هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، در جریان حملات دقیق توپخانه ای بسیج مردمی، دهها تن از تروریست های که درصدد بودند خود را به خاک عراق برسانند به هلاکت رسیدند و شماری دیگر هم زخمی شدند؛ در این عملیات خسارت های سنگینی هم تجهیزات نظامی تروریست ها وارد آمد.

نقشه مرز عراق و سوریه

پیشروی های اخیر شبه نظامیان کُرد در شرق استان دیرالزور باعث شده عناصر تروریستی مناطق بیابانی غرب استان نینوا را برای نفوذ جدید انتخاب کنند؛ در حال حاضر، حدود 4 هزار کیلومتر مربع از مساحت شرق رود فرات در استان دیرالزور در اشغال داعش است.

شبه نظامیان کُرد در هفته های گذشته توانستند مساحتی نزدیک به 2 هزار کیلومتر مربع از شرق رود فرات را به تصرف خود دربیاورند و خود را به نزدیکی منطقه « الهجین» آخرین پایگاه تروریست های داعش برسانند.

از سویی دیگر، نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق از روز گذشته عملیاتی را برای رصد و شناسایی هسته های خاموش داعش در مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند تا از نفوذ آنان به عمق مناطق جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای عراقی در مناطق مرزی مشترک با سوریه در مساحت 180 کیلومتر مربعی در حال انجام است؛ در این عملیات نیروهای فرماندهی بسیج مردمی غرب الانبار، نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره و نیروهای فرماندهی گروه هشتم شرکت می کنند.

نیروهای شرکت کننده در این عملیات مسئولیت دارند در مناطق مرزی که نیروهای مرزبانی و امنیتی حضور ندارند مستقر شوند و وضضعیت میدانی را به طور کامل رصد و بررسی کنند تا امنیت بیابان های عرب استان الانبار به طور کامل تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس