دیرالزور111 (64).jpg

نیروهای کُرد پس از درگیری های سنگین توانستند خود را به ورودی روستای «الفکه» در جنوب شرق شهر راهبردی «الشدادی» برسانند و سه مزرعه حومه روستا را هم به کنترل خود درآوردند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف غربی عملیاتی را علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش در جنوب استان حسکه آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد عملیات خود را در جنوب استان حسکه از دو محور شروع کردند و درصدد نابودی و طرد عناصر تروریستی داعش در مناطق اشغالی هستند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: شبه نظامیان کُرد در محور نخست حدود ۴ کیلومتر در عمق مناطق اشغالی پیشروی کردند و ضربات سنگینی را به تروریست های داعش وارد کردند.

برای مشاهده اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید

این منبع میدانی افزود: نیروهای کُرد پس از درگیری های سنگین توانستند خود را به ورودی روستای «الفکه» در جنوب شرق شهر راهبردی «الشدادی» برسانند و سه مزرعه حومه روستا را هم به کنترل خود درآوردند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد شهرک «الدشیشه» را هم از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند؛ درگیری ها در حومه این شهرک همچنان ادامه دارد و تلاش تروریست ها برای بازپس گیری این شهرک نتیجه نداده است.

از شرق استان دیرالزور خبر می رسد، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه عناصر تروریستی داعش با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی توانستند خود را به شهرک راهبردی «باغور فوقانی» در شرق رود فرات برسانند.
 
شبه نظامیان کُرد درصدد هستند با تسلط بر این شهرک، حلقه محاصره تروریست ها را در شرق رود فرات تنگ تر کنند؛ پیشتر نیروهای کُرد، شهرک «باغور تحتانی» را از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی کردند.

برای مشاهده اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید

از غرب رود فرات هم خبر می رسد، رزمندگان جبهه مقاومت پس از ۴۸ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر توانستند ایستگاه های دفاعی شهرک های «الحسرات، الجلاء و السیال» را بازپس بگیرند؛

در جریان درگیری ها برای بازپس گیری ایستگاه های دفاعی این ۳ شهرک، حدود ۷۰ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ سایر تروریست ها به شرق رود فرات متواری شدند.

به گزارش مشرق، این ایستگاه های دفاعی در جریان حملات ۳ روز قبل تروریست های داعش از کنترل نیروهای مقاومت خارج شده بود؛ همزمان برخی رسانه ها از قطع ارتباط شهرهای المیادین و البوکمال خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این خبر را تکذیب کرد و گفت: نیروهای مقاومت بر تمامی مناطق اشراف کامل دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رستم AE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    اعراب سوریه مدیون کردها هستندتاقیام قیامت
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      100 5
      بخاطر دادن پایگاه به امریکا و متحد شدن با امریکا یا تصرف یک سوم خاک سوریه؟
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      67 8
      و کردهای سوریه هم مدیون و نوکر آمریکا
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      103 6
      مدیون چی، پاکسازی قومیشون؟تو رقه و دیگر شهرها که گرفتن مدام به ساکنین بومی و اصلی که اعراب باشن حمله میکنن تا مجبور به کوچ اجباری بشن، مشرق حداقل این یه بار پخش کن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    مشرق جوری با شعف تصرف 3 مزرعه رو اعلام میکنه که انگار نمیدونه خطر نیروهای دموکراتیک الان از داعش بیشتره و امریکا پیاده نظام خودشو از داعش به کردهای دموکراتیک تغییر داده
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      59 2
      موافقم
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      خطر سگ های تروریست ترکیه ای از همه بیشتره
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      6 62
      شما چرا آنقدر نسبت به کردها کینه دارید؟
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      4 20
      خطر تو از همه شون بیشتره.
  • علی حقجو IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    67 5
    تروریست های غربگرای کورد، تروریستای غربگرای چند ملیتی (مهره های سوخته غربی) را به عقب راندند. این تیتر تحلیل درست این خبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس