خبر ویژه

یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد اقتصاددانان منزوی شده‌اند چون نمی‌توانند تاثیری بر عملکرد دولت داشته باشند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اعتماد نوشت: چندی پیش مسعود نیلی، دستیار اقتصادی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با اعتماد از اقتصاددانان خواست تا جایی که می‌توانند سیاست‌های اقتصادی دولت را نقد کرده و نظرات‌شان را درباره مسائل مختلف اقتصادی کشور بیان کنند. اما برخی از اقتصاددانان در گفت‌وگو با اعتماد عنوان کرده‌اند که اظهارات‌شان در سیاست‌گذاری‌ها جدی گرفته نمی‌شود.


اعتماد از قول محمد صادق‌الحسینی کارشناس اصلاح‌طلب می‌افزاید: شاید برخی اقتصاددان‌های نزدیک به دولت نیز به سبب مثمرثمر نبودن تحلیل‌های قبلی خود نتوانسته‌اند اثر مثبتی بر اقتصاد اعمال کنند و از این رو حرف‌ناشنوی دولت از آنها قابل درک است.


محمد واعظ دیگر کارشناس اقتصادی می‌گوید: نبود یک دستگاه تحلیلی قوی از سوی اقتصاددانان و همچنین عدم تمایل نهاد سیاستگذار در به‌کارگیری توصیه‌های اقتصاددانان، دو عاملی است که می‌تواند سکوت برخی اقتصاددانان را توضیح دهد. البته این به‌ معنای کناره‌گیری اقتصاددانان نباید باشد.


به عبارت دیگر هیچ‌کدام نباید موجب نوعی یاس روحی در بین جامعه تحصیلکردگان رشته اقتصاد بشود. یک اقتصاددان حرفه‌ای کسی است که ضعف قدرت تحلیلی خود را دستمایه ارتقای توانمندی‌های اطلاعاتی خودش قرار بدهد. از طرف دیگر نبود تعامل گسترده با دستگاه‌های اجرایی باز باید یک اقتصاددان متعهد را برانگیزاند، اینکه چگونه می‌تواند ارتباط خود با نهاد سیاستگذار را ایجاد کند. این ارتباط‌سازی برای ایجاد مجاری تاثیرگذار یک کار حرفه‌ای است که اقتصاددان با شناخت اجتماعی امکان این کار حرفه‌ای را پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 0
    دولت نمی خواد کار کنه این دستورالعمل از کشورهای خارجی هست تا اعتراصات داخلی رو بالا ببره
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 0
    وقتی سرمایه نیست چه نقدی ؟ پول نفت کجاست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس