کد خبر 860637
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
حرم امام رضا(ع)

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در حرم مطهر امام رضا(ع) برپا می‌شود و برای زائران عرب، اردو و آذری زبان برنامه جداگانه داریم.

به گزارش مشرق، ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﺟﻼلﺣﺴﯿﻨﻲ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شب‌های قدر مصادف با سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد است، اظهار کرد: ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﻣﺮاﺳﻢ ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و سعی خواهیم کرد ﻣﺮاﺳﻢ را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮏ ﺑﺎﻣﺪاد ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ ﺗﺎ زاﺋﺮان ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی ﺑﻪ ﺳﻔﺮه‌های ﺳﺤﺮی ﺧﻮد ﺑﺮﺳﻨﺪ.

ﺣﺴﯿﻨﯽ در اداﻣﻪ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺑﺮﻧﺎمه‌های شب‌های ﻗﺪر ﭘﺮداﺧﺖ و ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﻣﺮاﺳﻢ وﻳﮋه ﺷﺐ ۱۹ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ و مراسم مداحی ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿﺖ(ع) علی برادران، مهدی سروری، علی ملائکه و سعید قانع آﻏﺎز می‌شود و حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ می‌پردازد.


وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ۲۱ ماه رمضان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی سخنرانی خواهد کرد، افزود: ﻣﺪاح اهل بیت(ع) امیر عارف در اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ ﺧواهند ﻛﺮد و مرثیه سرایی و سوگواری توسط احمد واعظی، سید جعفر ماهرخسار و جعفر ملائکه اجرا می شود.


ﺣﺴﯿﻨﻲ اﻓﺰود: در ﺷﺐ ۲۳ ماه رمضان، سید مهدی میرداماد، رضا قانع و سید حجت بحرالعلوم از ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ(ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮاﻳﻲ ﻣﻲﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ﻣﺮاﺳﻢ اﺣﯿﺎ را ﺑﺮﮔﺰار ﻣﻲﻛﻨﺪ.


ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺮﭘﺎ ﺧواهد شد، ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮد: ﺗﻼوت ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر در ﺷب‌های مبارک ﻗﺪر و به وﯾﮋه در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن مستحب است و قرائت این سوره ها یکی از برنامه‌هایی است که در این شب عزیز اجرا می‌شود.


وی افزود: قاریان بین المللی حرم مطهر رضوی در این مراسم دعوت شده ﺗﺎ در ﺟﻤﻊ ﻣﯿﻠﯿﻮنی زاﺋﺮان ﮐﻪ در اﻣﺎﮐﻦ ﻣﺘﺒﺮﮐﻪ رﺿﻮی و ﺧﯿﺎﺑﺎن‌های اﻃﺮاف ﮔﺮد ﺧﻮاهند آﻣﺪ، ﺑﻪ ﺗﻼوت این سوره‌ها ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.


ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی افزود: مراسم لیالی قدر ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان نیز در رواق‌های مبارکه دارالمرحمه، دارالرحمه و غدیر برگزار خواهد شد.


ﺣﺴﯿﻨﯽ از ﭘﺨﺶ زﻧﺪه ﻣﺮاﺳﻢ ﺷب‌های ﻗﺪر از شبکه‌های ﺳﯿﻤﺎی ﺟمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺧﺒﺮ داد و اﻓﺰود: ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭘﺨﺶ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﺮاﺳﻢ شب‌های ﻗﺪر از سیمای ملی، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اینترنتی رﺿﻮی در شبکه رضوی‌ تی وی نیز به طﻮر زﻧﺪه این مراسم را ﭘﺨﺶ ﺧواهند کرد.

* تهیه کتاب منتخب ادعیه ویژه شب‌های قدر


ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﮔﻔﺖ: کتاب منتخب ادعیه و اعمال شب‌های قدر به تعداد لازم تهیه شده است که در این شب های عزیز در دسترس زائران و مجاوران قرار می گیرد.


وی بیان کرد: این کتاب مشتمل بر یک مقدمه و دو فصل است که ضمن بیان فضیلت شب‌های قدر و سوره‌های رم، عنکبوت و دخان، اعمال این ۳ شب نیز در آن بیان شده است.


حسینی اظهار کرد: کل قرآن مجید در ۸ برگ از این کتاب آورده شده است که ویژه مراسم احیاء و قرآن به سر گرفتن طراحی شده و در اختیار زائران قرار می گیرد.


وی تصریح کرد: با پیش‌بینی ‌های صورت گرفته کتاب‌ ادعیه ویژه شب‌های قدر نیز به تعداد زائران حرم مطهر رضوی در این شب‌ها تهیه و به وسیله غرفه‌هایی که در تمام صحن ایجاد شده است توزیع می‌شود.


ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی گفت: پوشش صوتی یکپارچه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این شب‌ها مستقر می شود و مجهزترین سیستم صوتی که در صحن جامع رضوی نصب شده است، در این شب‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


وی از پخش تصاویر برنامه شب قدر با نمایشگرهای پهن‌پیکر در صحن‌های حرم مطهررضوی خبر داد و عنوان کرد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر بهره‌مندی هرﭼﻪ ﺑﯿﺶﺗﺮ زائران از ﻓﯿﻮﺿﺎت ﻣﻌﻨﻮی ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر، وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺎه‌های شب‌های ﻗﺪر ﺣﺮم مطهر رﺿﻮی در بیشتر ﺻﺤن‌ها ﺑﺎ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن‌های پهن ﭘﯿﻜﺮ جدید ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﻛﺎﻣﻞ ﺻﻮﺗﻲ و ﺗﺼﻮﻳﺮی ﻗﺮار ﻣﻲﮔﯿﺮد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس