نماهنگ/ کریم آل فاطمه"ویژه میلاد امام حسن(ع)"

علی علیه‌السلام عرض کرد: شریکان من چه کسانی هستند یا رسول اللّه؟ فرمود: آن فرزندان تو که امامند، به برکت وجود آنهاست که بر امّت من باران می‌بارد و در پرتو وجود آنها دعایشان مستجاب می‌گردد.

مشرق- امام حسن مجتبی علیه‌السلام: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به علی علیه‌السلام فرمود: آن چه را بر تو املا می‌کنم، بنویس. علی عرض کرد: یا رسول اللّه! بیم داری چیزی را فراموش کنم؟ 
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: از فراموشی تو نمی‌ترسم، من به درگاه خداوند دعا کرده‌ام که حافظه تو را قوی گرداند و از فراموشی بر کنارت دارد، لیکن برای شریک‌های خود بنویس. 
علی علیه‌السلام عرض کرد: شریکان من چه کسانی هستند یا رسول اللّه؟ فرمود: آن فرزندان تو که امامند، به برکت وجود آنهاست که بر امّت من باران می‌بارد و در پرتو وجود آنها دعایشان مستجاب می‌گردد.
و خداوند به سبب آنها بلا از امّت می‌گرداند و به برکت وجود آنها از آسمان رحمت می‌بارد. و این نخستین ایشان است و با دست به حسن‌بن‌علی علیه‌السلام اشاره کرد، سپس به حسین اشاره کرد و فرمود: فرزندان او که امامند.


متن حدیث: 

امام حسن علیه‌السلام: قالَ رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله لِأَمیرِ المُؤمِنینَ علیه‌السلام: اُکتُب ما اُملی عَلَیکَ، فَقالَ: یا نَبِیَّ اللّه ، أتَخافُ عَلَیَّ النِّسیانَ؟ قالَ صلی الله علیه و آله: لَستُ أخافُ عَلَیکَ النِّسیانَ، وقَد دَعَوتُ اللّه َ لَکَ أن یُحَفِّظَکَ و لا یُنسِیَکَ، ولکِنِ اکتُب لِشُرَکائِکَ. قالَ: قُلتُ: ومَن شُرَکائی یا نَبِیَّ اللّه ِ؟ قالَ: الأَئِمَّةُ مِن وُلدِکَ، بِهِم تُسقی اُمَّتِی الغَیثَ، و بِهِم یُستَجابُ دُعاؤُهُم، و بِهِم یَصرِفُ اللّه ُ عَنهُمُ البَلاءَ، و بِهِم یُنزِلُ الرَّحمَةَ مِنَ السَّماءِ، و هذا أوَّلُهُم، و أومَأَ بِیَدِهِ إلَی الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ علیهماالسلام، ثُمَّ أومَأَ بِیَدِهِ إلَی الحُسَینِ علیه‌السلام، ثُمَّ قالَ: الأَئِمَّةُ مِن وُلدِهِ.


 

" أمالی الصدوق، 327 / 1 - کمال‌الدین، 206 / 21 - بصائر الدرجات، 167 / 22 "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    46 6
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد .
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    40 3
    درود خدا بر حضرت حسن فرزند پاک فرستاده خدا ، سلام بر حسن مجتبی
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      18 2
      سلام بر حسن ، کریم اهل بیت
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    27 1
    سلام و درود خداوند بر محمد و آل محمد (ع) اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    10 0
    افرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس