رودنی شکسپیر

شکسپیر گفت: ایشان دمکراسی را یکی از پایه‌های مهم حرکت خود دانست و با گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب، این عنصر همچنان به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران تجلی می‌کند.

به گزارش مشرق؛  در آستانه بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، یک تحلیلگر مسائل سیاسی انگلیس، حضرت امام خمینی (ره) را شخصیتی دوراندیش توصیف کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران عمق فساد و تخلف در سایر رژیم‌های استبدادی را افشا کرد.

«رودنی شکسپیر» اظهار داشت: آیت‌الله (امام) خمینی (ره) از شأن بسیار بالایی برخوردار است. او مردی اصول‌گرا و دور اندیش بود که در همان سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه را مجذوب خود کرده بود.

در همین زمینه بخوانید:

توصیه امام خمینی (ره) به فرزند مرحوم تختی +عکس

اعتراف شاه به سرپیچی وزرا از فرمانش/ تابستان پرکتاب امام چگونه گذشت؟

وی یادآور شد که این تحول سیاسی در زمانی رخ داد که نظام بین‌الملل تحت سلطه امپریالیسم تک ‌قطبی ایالات‌متحده آمریکا قرار داشت و حضرت امام خمینی (ره) با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران قرائت جدیدی از روش حکومت‌داری ارائه دادند.

شکسپیر افزود: ایشان دمکراسی را یکی از پایه‌های مهم حرکت خود دانست و با گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب، این عنصر همچنان به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران تجلی می‌کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی علت دشمنی با انقلاب اسلامی ایران را ارائه گفتمانی تازه در حوزه حکومت‌داری دانست و تصریح کرد: این گفتمان درک درستی از عمق فساد و تخلفات صورت گرفته از سوی سایر رژیم‌های بین‌الملل ارائه کرد. به همین خاطر نظام‌های خودکامه‌ای چون عربستان سعودی به‌شدت از قدرت ایران واهمه دارند.

او در ادامه اظهاراتش، عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را محور شرارت در عصر کنونی خواند و تصریح کرد که آن‌ها مخالف استقرار هرگونه دمکراسی در خاورمیانه هستند.

شکسپیر گفت: ایالات‌ متحده آمریکا از نظام فاسد و شرور سعودی حمایت کند تا آن‌ها از اسرائیل دفاع کنند. اسرائیل نیز با پشتوانه آمریکا به توسعه اراضی خود در سرزمین‌های فلسطین ادامه می‌دهد که این مساله از سوی امام خمینی (ره) به ‌شدت مورد مخالفت قرار گرفته بود.

این تحلیل‌گر انگلیسی خروج آمریکا از برجام را نشان‌ دهنده تلاش صهیونیست‌ها برای مقاومت در برابر مخالفت ایران علیه اشغالگری آن‌ها در فلسطین دانست. وی افزود که رژیم صهیونیستی از هر ابزاری برای اعلام مخالفت و تضعیف ایران استفاده می‌کند.

وی در عین‌حال از حمایت جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران استقبال و بیان کرد که بسیاری از کشورها نسبت به خروج آمریکا از برجام، خشونت‌های آشکار و دروغ‌های او به ستوه آمده‌اند.

شکسپیر گفت: شاید دنیا به مرحله حساسی رسیده است که جامعه جهانی فارغ از هرگونه پیامدی، وانگهی تصمیم بگیرد از چنگال ایالات‌متحده رهایی پیدا کند و زمینه ایجاد یک دنیای چندجانبه را فراهم سازد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    4 3
    تمام مشکلات کشور ناشی از همین دموکراسی هست. بنی صدر با همین دموکراسی روی کار امد و نفوذی ها با روی کار امدن بنی صدر شروع به ترور و قتل ملت و ترور شهید بهشتی و رجایی و باهنر و...کردند و نگذاشتند کشور به سمت ارامش و اسلامی شدن واقعی پیش برود تااینکه همین دموکراسی دوم خرداد رو خلق کرد و خسارات بزرگی به کشور زد تا اینکه همین دموکراسی احمدی نژاد رو رو کار اورد و او با مواضع جنجالی سبب شد تحریم فلج کننده بشیم و همین دموکراسی سبب شد حسن روحانی روی کار بیاد و برجام کثیف و خسارت بار بر کشور تحمیل بشه. تمام مشکلات انقلاب مال همین انتخابات هست. چین انتخابات نداشت لذا الان در بهترین وضع هست و این همه ترور نداشت معتقدم چین لامذهب در عمل یک عدالتی اجرا کرده که به عدالت اسلامی نزدیک تر هست تا جامعه ایران. فتنه 88 و خسارات و تلفات ان هم به برکت همین دموکراسی بود!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس