یاسمن اشکی

سؤال این است که شبکه سوم سیما و برنامه ماه عسل، با کدام معیار و گزینش خانم یاسمن اشکی را به برنامه دعوت کرده‌اند و این خانم بر اساس کدام مجوز قانونی در ایران فعالیت می‌کند؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - برنامه پرمخاطب ماه‌عسل سالهاست مهمان خانه ایرانیان روزه دار در ساعات منتهی به افطار است و با وجود برخی نقاط ضعف، نقاط عطف درخشانی هم در این سالها داشته است. همچنین، با توجه به ذات گفتگو محور برنامه، همواره نیز با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

در روز سه‌شنبه ۸ خرداد فردی به نام «یاسمن اشکی» با سابقه یک دهه بیماری ناشناخته با علائمی مشابه ایدز را دعوت کرد که به تازگی و بعد از کنترل حداقلی بیماری (به تعبیر پزشک آمریکایی چیزی شبیه معجزه) به کشور بازگشته است.

میهمان برنامه مدعی می‌شود در ۱۷ سالگی به بیماری «ژنتیکی» ای مبتلا شده که علائمش شبیه ایدز بوده و از ۱۴۰ بیمار مشابه در یک کلینیک آمریکایی، تنها او زنده مانده و به دلیل تشابه بیماری‌اش با ایدز، «نذر» کرده تا زنده است «مردم ایران» را از خطرات «ایدز» و بیماری های مقاربتی آگاه کند!

او در ادامه از خطر بیماری دستگاه تناسلی می‌گوید که بعضی از انواعش عامل سرطان است و مدعی می‌شود یک سونامی خطرناک طی ۱۰ سال آینده زنان و مادران ایرانی را تهدید می‌کند لذا باید کودکان ایرانی واکسن پیشگیری از ویروس آن بیماری تناسلی را دریافت کنند. به همین منظور، و با همراهی برنامه ماه عسل، به‌عنوان یک سلبریتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی و از مردم تقاضای کمک مالی می‌کند.

اما درباره اینکه مهمان برنامه (یاسمن اشکی) ادعاهایی از جنس کمک به مردم ایران به خصوص کودکان و زنان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جنسی مطرح کرده است، سؤالاتی وجود دارد که مسؤولان برنامه و شبکه سوم سیما باید به آن جواب دهند تا تجربه‌ ورود سلبریتی‌ها به اتفاقاتی چون زلزله کرمانشاه و موازی کاری با نهادهای مربوطه و تخصصی، تکرار نشود:

۱- معیار دعوت از ایشان به برنامه ماه‌عسل چه بوده و چه کسی خانم یاسمن اشکی را به برنامه معرفی کرده است؟

۲- گزینش‌های برنامه ماه عسل بعد از معرفی و انتخاب خانم یاسمن اشکی چه بوده است؟ آیا در این برنامه فقط به معیارهای احساسی «داستان» هر مهمان توجه می‌شود یا معیارهای دیگری از جمله صحت‌سنجی ادعاهای مهمان هم وجود دارد؟

سوابق قبلی شبکه سوم سیما در برنامه ماه عسل و حالا خورشید نشان داده است که هیچ معیار مشخصی در دعوت از مهمان برنامه وجود ندارد، گاهی یک مدل دربرنامه ماه عسل دعوت می‌شود و گاهی یک خانم به عنوان زلزله زده نیازمند کرمانشاهی دعوت شده که در آخر مشخص می‌شود وی کلاهبردار بوده است.

۳- مهمان برنامه (یاسمن اشکی) اعلام می‌کند که در حال آموزش به کودکان ایرانی در زمینه آشنایی با موضوعات جنسی (آشنایی با بدن و ...) برای پیشگیری از آسیب‌های اخلاقی است. نفس این آموزش‌ها گرچه می‌تواند حرکت مثبتی باشد اما سؤال این است که ایشان با مجوز کدام نهاد و تحت کدام نظارت‌ها چنین آموزش‌هایی را انجام می‌دهد؟

۴- وبسایت‌ها و نهادهایی که زیر نظر این خانم در حال فعالیت در عرصه جلوگیری از آسیب‌های جنسی به کودکان ایرانی هستند، مجوز قانونی ثبت شده‌ای برای فعالیت در ایران دارند؟

۵- مجموعه‌های زیر نظر خانم اشکی، بر اساس کدام معیار اسلامی و بومی آموزش‌های جنسی را به کودکان و خانواده‌های ایرانی ارائه می‌دهند؟

۶- تقاضای این خانم برای کمک مردم به تولید واکسن پیشگیری از بیماری HPV، توسط کدام نهاد پزشکی و آکادمیک در ایران تأییدشده است؟ و چرا باید یک شخص غیرپزشک به دنبال تولید چنین واکسنی در سطح وسیع در ایران باشد؟

مهناز افشار در کنار یاسمن اشکی برای مقابله با خشونت علیه کودکان

۷- چرا شبکه ۳ و برنامه ماه‌عسل به‌راحتی و بدون توجه به تجربه سیاه سو استفاده سلبریتی‌ها از اعتماد مردم در ماجرای زلزله کرمانشاه، به‌راحتی احساس مردم را تحریک و اعتماد عمومی را از نهادهای رسمی و مسوول به سمت اشخاص حقیقی منحرف می‌کنند؟

درباره موسسات زیر نظر خانم اشکی و فعالیت‌های آن در کشور، گفتنی‌های دیگری نیز وجود دارد که در فرصت مناسبی به آن خواهیم پرداخت.

 

**مشرق آمادگی دارد توضیحات مسوولان شبکه سوم و برنامه ماه عسل را منعکس کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 54
  • غیر قابل انتشار: 21
  • سرباز گمنام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    خدا کنه دوباره گند نزنن
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      47 5
      میزنه بازم گند میزنه
    • دیدگا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      46 5
      واقعا رسانه بی در و پیکری داریم!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      21 3
      رسانه ی بی در پیکر باآدمهای بیتربیت که حرمت ماه رمضان را نگه نمیدارن بخاطر یک افطاری رفتن و نرفتن ببین چه الفاظی را برای همدیگه بکاربردن بدون توجه به اینکه دختران و پسران نوجوان و جواتن هم این الفاظ کثیف را میبینن و یاد میگیرن !!!
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    این واکسنی که این خانم درباره ش حرف میزنه باعث ناباروری دختران میشه. تزریقش توی خیلی کشورها ممنوعه ، از جمله آلمان. آقا تورو خدا جلوی این تروریست های نابودکننده نسل ایرانی ها رو بگیرین
    • GB ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      9 23
      شما المان هستید احیاناً
    • GB ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      35 19
      این واکسن در بریتانیا بصورت عمومی به تمامی دختران هشت تا نه سال تزریق میشه و البته تحت پوشش تامین اجتماعی بصورت کاملا مجانی در مدارس اجرا میشه،با گفته نویسنده مطلب کاملا موافق هستم که لازم هست با تحقیق مناسب نسبت به نیت و عوامل مسئول در این پروژه رسیدگی بشه ،و در صورت امکان با مشارکت متخصصین پزشکی حداقل در میان گذاشته بشه
    • US ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      4 19
      این 79 نفر چگونه تایید کرده اند این کامنت رو ؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    ضمن تشکر از هوشیاری و توجه عوامل مجموعه ی راهبردی مشرق باید عرض کنم که مدت هاست که این نوع فعالیت های به اصطلاح اجتماعی و غیره محملی برای فعالیت های سیاسی با رویکرد تغییر موریانه ای پشتوانه ی مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    85 21
    نوع جدید از آ موزش 2030،داشت حالم از حرف هاش بهم می خورد ،انگار ایرانیها مسلمان و شیعه یک مشت شهوت ران هستند ،نه انگار ما مرجع تقلید داریم که رساله توضیح المسائل بسیاری از مسائل را می گویند و غسل و.حلال و حرام ..را آ موزش می دهند ...
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      19 88
      با رساله میخواید کشور رو مدیریت کنید. برو بچه، برو.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    42 11
    اوه اوه من ۵۰۰۰ تومن کمک کردم ! ینی یک بار کمک کردم ببین چی شد! خدایا چرا اینقدر مجری ماه عسل بیسواده ! مگه میشه یک مجری اینقدر ..... باشه
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      24 6
      وقتی برنامه ای مشهور میشه دیگه نظارت بر کارش نیست علیخانی هم مغرور و یکه تاز شده معلوم نسیت دیگه چه گندی قراربه دربرنامه زنده قبلاز افطار بزنه
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    71 13
    متاسفانه مجری برنامه ماه عسل و حالا خورشید و 90 بسیار زیرگانه در حال پیاده کردن و بستر سازی جریان غربگرا برای نابودی فرهنگی هستن
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      25 4
      موافقم باهات
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    33 13
    کاووس سید امامی...کاوه مدنی.. یاسمین...؟
  • امین IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    35 3
    ایول مشرق باید یه پزشکی یه محققی میبود ادم اعتماد کنه خود علیخانی از خانم اشکی میپرسید این درصد هایی که میگی درسته بابا خودت اعتماد نداری چرا اوردی توی برنامه راستی اخرشم شماره دادن واسه کمک مالی از طرف مردم
  • گیلاس شاهرودی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    50 10
    شاید یجور بیوتروریسمه
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      7 3
      موافقم
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    44 6
    مجموعه ماه عسل با پشتوانه عجیب و دستهای پنهان در بهترین ساعات ماه رمضان کجا را نشانه گرفته است؟! ... نیاز مردم به سند 2030 را !!
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    22 50
    مشرق جان! دقیقا مانند یک کارشناس امنیتی قضیه را تحلیل می کنی با این عینک هر فعالیتی می تواند جنبه ضد امنیتی داشته باشد ، مشرق جان!، خشونت علیه کودکان غوغا میکند متاسفانه آمار ایدز بیداد می کند، شما چون همه نهادهای مردم نهاد را یک پوشش برای براندازی یا اقدامات ضد امنیتی یا حداقل یک محفلی می دانید که صد درصد در چارچوبهای خشک نظام قرار نمی گیرد این نوع تحلیل ها را بیان می کنید، به گونه ای تحلیل کرده که گمان کردم طرف جاسوس است، شاید هم گمان می کنی تمام این ماجرا یک داستان است تا از طرف سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا این بنده خدا را برای اقامات ضد فرهنگی یا ... فرستاده باشند، مشرق جان! با این عینک هر فردی می تواند بالقوه جاسوس باشد. حتی یک راننده تاکسی.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    17 31
    ولی بیماری اچ پی وی واقعا الان زیاد شده واین یک واقعیت هستش خود من بنابه درمان ناباروری مدتها به بیمارستان فوق تخصصی صارم میرفتم تعداد افراد مبتلا به این بیماری که اونجا آزمایش میدان خیلی زیاد بود . هم زیاده وهم اگه واقعا پیشگیری بشه قابل کنترل
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    23 4
    حداقل فهمیدیم(فهمیدید یا فهمیدند) یک چنین اتفاقی داره شکل میگیره،شاید کسی به فکر بیوفته والا تا الان ظاهرا کسی مزاحمشون نشده
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    75 5
    باسلام من این گفتگو را کامل دیدم و گوش کردم. علی رغم اینکه همواره سعی می کنم خوش بینامه نگاه کنم اما از همان ابتدای مصاحبه و مطالب این خانم، سؤالات زیادی برایم مطرح شد از جمله در خصوص آزادی مطلق ایشان در بیان مطالب مختلف اثبات نشده و مطالبه وجه مالی از مردم بدون اینکه پشتوانه قانونی و مرجع ثبت شده ای برای این کار اعلام نماید. و حمایت کامل و بی قید و شرط مجری از ایشان نیز قابل تأمل بود. این نوع رفتار را مقایسه کنید با برنامه چند هفته قبل که در آن فردی ادعای درمان سرطان با روش طب سنتی را داشت که مجری با آوردن دو نفر از پزشکان و کارشناسان مسئول در بهداشت، برنامه ماه عسل را به جلسه محاکمه آن فرد تبدیل کرد. به نظرم علارغم ضرورت حمایت از برنامه های خوبی چون ماه عسل، باید جلوی تشخیص های غیر کارشناسی و شخص محوری در این برنامه پرمخاطب گرفته شود تا شاهد خسارات ناشی از آن در آینده نباشیم حتی اگر از سوی مجری شناخته شده آن باشد.
    • مردم IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      20 6
      دقیقا باید دونفر را میاورد از وزارت بهداشت معلومه که یه خبراییه. بجای این که بچه هامون را احکام بیاموزیم وکل مطلب رو بگیم نباید مقطعی و در مقابل آزادی های یواشکی درمانی برای دردهای بوجود اومده بگردیم اصل مطلب رو درست کنیم مشکل حل میشه این همه تحریک کنیم بعد بیایم بخواهیم درستش کنیم
  • عمادی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    34 5
    باسلام ،واقعا چنین حرکات نسنجیده ای از برنامه ماه عسل بعیدبنظر میرسه،کمی تعقل از سوی ملت در چنین مواردی براحتی چاره سازمان میشود،ودرغیراینصورت به چاه عمیقی وارد میشویم
  • امید IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    40 4
    اگر می خواهی در بیابان قایق بفروشی شایعه درست کن بزودی سیل بزرگی در راه است.اکثر رسانه ها در خدمت علم سفارشی در جهت فروش بیشتر داروهای کمپانی های داروسازی
    • زهرا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      3 2
      جانا سخن از زبان ما می گویی
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    21 7
    بنظرم اسم ماه عسل رو باید بذارن ماه حلوا
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    8 36
    واقعا احمقید
    • US ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      22 2
      ما شاید احمق باشیم ولی تو احمقتری!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    18 1
    جالبه که تا قبل از حضور وی در برنامه ماه عسل، هیچ صحبتی درباره بیماری نادر او و زنده ماندن معجزه گونه اش در هیچ کجا ثبت نشده و وی به این اتفاق مهم زندگی اش که موجب افتادنش در مسیر کمک به سلامت جنسی زنان ایران شده است (به زعم خود در گفتگو با ماه عسل) در گفتگوهای قبل از آن هیچ اشاره ای نکرده است! منبع: ویکیپدیا
  • US ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    25 7
    اصلاحت و اصلاح طلبان همان گردانهای تخریب و تخریبچیان فرهنگ این کشورن، تا صاف کردن فرهنگ و دین و شرف و عزت این ملت هم نمیخوان توقف کنن. مثل موریانه از هر جا میتونن از درون دارن رخنه میکنن و میپوسونن و پیش میرن و ملت هم خوابه!
  • سامی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    0 4
    والا چی بگمممم.....
  • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    13 27
    مشرق جاااااااان!!! نگرانی های شما درست و ممنونم که این قدر توجه می کنید امااااااا اگه قرار باشه به همه چیز امنیتی نگاه کنیم که نمیشه . میششششه؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    11 12
    "مجوز کدام نهاد و تحت کدام نظارت‌ها". برو گمشو! خودت رو زدی به ندیدن و نفهمی؟ یا خیلی کوری یا خیلی خری! هیکل گندت رو بردار ببر ببین دنیای بیرون چه خبره. ملت! بچه هاتون رو نسبت به مسائل پیش آمده متناسب با سن آنها نسبتاً آگاه کنید، تا خطر را نشناسند نمیدانند چه زمانی باید فاصله بگیرند و دور شوند؛ ذهن بچه ها متفاوت است. از همین حالا خویشتنداری رو بهشون یاد بدهید، گرگ و دیو تحویل جامعه ندهید لطفاً. یه مشت حیوون با عقده های اخلاقی مثل کِرم همه جا رو به گند و کثافت کشیده اند.
    • Amir IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      10 3
      خودت چرا اینقدر عصبی هستی
  • ز IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    27 5
    همین که این خانم در کنار مهناز افشاره جای شک وتامل داره.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    12 2
    HPV مخفف کلمات ویروس پاپیلومای انسانی است و باعث رشد توده و زگیل به خصوص در نواحی تناسلی میشود و از راه رابطه جنسی منتقل میشود و در خانمها باعث 99 درصد سرطان ها دهانه رحم میشود. خوب اگر واکسن داشته باشه که خیلی خوبه، ولی این که چقدر در ایران شایع است باید بررسی شود
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    19 13
    من برنامه رو کامل دیدم .نکته انحرافی وچیز بدی توش دیده نشد .اینکه زگیل تناسلی وویروس مربوط به اون از راه تماس پوستی هم منتقل میشه چیز بدیه؟یا اینکه به جوانان وبچه ها آموزش رفتارهای پرخطر رو بدیم کجاش ایراد داره؟شما انگار تو جامعه زندگی نمی کنین.رابطه جنسی خارج از عرف وشرع بین جوانان وحتی متاهلان بیداد میکنه .از طرفی واکسن این ویروس اسم داره تولید شده تو برنامه هم گفتند قراره انستیتو پاستور که مرجع علمی تولید واکسن ایران هست اقدام به تولید کنه این کجاش شک برانگیز هست؟لطف کنین این عینک بدبینی رو بردارین همه جاسوس نیستند .
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    26 5
    شبکه ای که لگوی یک تیم فوتبال رو سانسور میکنه چرا باید در چنین برنامه پر بیننده ای بی پرده درمورد همچین مسایلی حرف بزنه?!
  • افاق رها IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    40 9
    سلام من یک مادرم و یک دختر سه ساله دارم قبل دیدن این برنامه عضو یک کانال تربیت جنسی کودکان زیر نظر دکتر مرقاتی پزشک خوب کشورمون بودم و میدونم کاملا ک اموزش جنسی مناسب برای هر سنی چگونه هست.رفتم اینستاگرام خانم اشکی و اون رو هم خوندنم و فهمیدم واقعا اموزه های خانم اشکی غیر دینی و غربی هست.ما خودمون کلی روانشناس داریم ک در زمینه تربیت جنسی ب روش اسلامی و کاملا بومی فعالیت میکنن خیلی هم عالیه و ما مادران جواب گرفتیم.هیچ لزومی نداره این خانم بیاد تو اموزش ها خط قرمزها رو هم به کودکان ما بگه و تابوشکنی کنه.ما نسخه بدرد نخور غربی هارو که دردی از خودشون دوا نکرده را نمیخواهیم خودمون بلدیم پیش چ کسی بریم بهمون نسخه بده.
    • م DK ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      14 2
      کاملا موافقم
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    28 3
    چه عجب مشرق روی این موضوع خبر رفتی. من مطمئنم خیلی ها اعتراض کردند حداقل به این که چرا این خانوم انقدر باز و بدون حیا جلوی چشم کودکان معصوم ما حرف های جنسی زد!!! اما علیخانی هیچ واکنشی به این همه اعتراض نداد. باید مسئولین شبکه سه و شخص علیخانی پاسخگو باشند و عذرخواهی کنند!!!
  • علی IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    16 3
    وقتی پارسال مدلینگ میاره الان بااون وضع تو دبی سلفی میکره امسال هم ایشون سال اینده خدا بخیرکنه متاسفانه هیچ نظارتی نیست نظارت فقط واسه ما قشر متوسطه
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    9 13
    اینکه یه مادر پدر این مسائلو به بچش یاد بده اشکال نداره لازمم هست چرا چشماتونو بستین بچها الان ب طرز فجیعی آموزش نامناسب توی کوچه و خیابان دارن کافیه ب مکالماتشون گوش کنین کامل متوجه میشید همه چیو میفهمن اما اشتباه ...آموزش ب بچه واقعا لازمه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      20 4
      به شرطی پدر و مادر با توجه به شناختی که به فرزندشون دارن این آموزش رو بدن نه اینکه به شکل عمومی در مدارس و مهدها درموردش صحبت بشه و قبح یک سری مسائل شکسته بشه!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    20 1
    جای تعجب است که هیچ اطلاعاتی درمورد این خانم تا قبل از پخش این برنامه نیست واطلاعات فقط به این برنامه وبعد از مربوط میشود حتی در ویکی پدیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس