حمص حماه سوریه

عناصر تروریستی داعش در ابتدا با تخلیه مناطق اشغالی در شرق رود فرات مخالفت کردند اما زمانی که دریافتند در نزدیکی پایگاه آمریکایی ها ( التنف) مستقر می شوند به این مسئله رضایت دادند.

به گزارش مشرق، جنوب استان حمص در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تلاش عناصر تروریستی داعش با وجود پشتیبانی ائتلاف غربی در چند مرحله برای اشغال مواضع نیروهای ارتش سوریه ناکام ماند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، آمریکایی ها درصدد هستند از تفاله های عناصر تروریستی داعش در استان حمص و مرزهای مشترک با عراق به بهترین شکل استفاده کنند تا زمینه برای تشنج آفرینی مجدد در منطقه فراهم شود.

آمریکایی ها در یک سال گذشته ضربات سنگینی را در مناطق مختلف سوریه متحمل شده اند و تروریست های تحت حمایت آنان مساحت وسیعی از نقاط اشغالی را از دست داده اند و همین مسئله باعث شده راهبرد احیای داعش را در بیابان های حمص دنبال کنند.

اتاق عملیات نیروهای اشغالگر آمریکا در جنوب استان حمص به خوبی می دادند که بازگشت به نقاط از دست رفته اشغالی به راحتی امکان پذیر نیست و پایگاه التنف یک امتیاز و فرصت طلایی برای حفظ ته مانده های داعش در بیابان های جنوبی حمص است که پیشتر در استان های کرکوک و صلاح الدین عراق و شرق سوریه حضور داشتند.

نقشه مرز عراق و سوریه

سناریوی جدید آمریکایی ها به گونه ای نوشته شده که عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات قانع به تخلیه مناطق و انتقال به جنوب استان حمص شوند تا زمینه برای تسلط کامل نیروهای دموکراتیک کُرد بر میادین نفتی این منطقه فراهم شود.

عناصر تروریستی داعش در ابتدا با تخلیه مناطق اشغالی در شرق رود فرات مخالفت کردند اما زمانی که دریافتند در نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها ( التنف) مستقر می شوند به این مسئله رضایت دادند.

به گزارش مشرق، انتقال عناصر تروریستی داعش به مرزهای مشترک سوریه و عراق زمینه را برای فعالیت و تحرکات جدید آنان فراهم می کند و از سویی دیگر  امکان حمایت هوایی آمریکایی ها از آنان مهیا می شود.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در سال های گذشته به بهانه حفاظت از نیروهای تحت حمایت خود در پایگاه التنف از نزدیک شدن نیروهای سوری به این منطقه جلوگیری کرده اند و به نظر می رسد با همین سناریوی دروغین درصدد هستند از تروریست های داعش حمایت کنند.

اخبار بیشتر از تحولات منطقه:

سناریوی جبهه غربی - عربی - صهیونیستی برای دمشق چگونه پس از ۷ سال با شکست پایان یافت + نقشه میدانی

زمین‌های کشاورزی مردم محاصره‌شده الفوعه و کفریا در آتش تروریست‌ها سوخت + تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، قطع ارتباط نیروهای سوری در مسیر ارتباطی « تدمر - ایستگاه پمپاژ سوم - حمیمه - ایستگاه پمپاژ دوم - البوکمال» یکی از اولویت های عناصر تروریستی داعش در جنوب استان حمص به شمار می آید.

اگر تروریست های داعش با کمک نیروهای آمریکایی موفق به قطع این مسیر مهم و حساس شوند، برقراری ارتباط زمینی « تهران - بغداد - دمشق - بیروت» از ناحیه مرزهای مشترک عراق و سوریه دچار مشکل جدی می شود.

به گزارش مشرق، باز بودن فضا در جنوب استان حمص و نزدیکی به پایگاه آمریکایی ها فرصتی برای رشد مجدد تروریست های داعش در این محور است و از سویی دیگر می تواند خطری برای شکست شدن محاصره تروریست ها در شرق استان حمص و صحرای دیرالزور محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    7 0
    اینجا که مثلا اختیار ارتش بود چقد نقشه ها ایراد داشته.البته مشکلی نیست تکلیف جنوب داره مشخص میشه نوبت تنف هم میرسه.ولی نتیجه اعتماد به روسیه از طرف ایران دیدیم .شمال که بخشید به ترکیه ایران از جنوب داره بیرون میکنه شرق فرات هم که دادن ب کوردا ایران هم به حفظ بشار اسد با همین شرایط و ارتباط زمینی تهران دمشق رضایت داده احتمالا امسال پایان جنگ در سوریه باشه البته در فاز نظامی
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    18 5
    یکی میگفت جغرافیای داعش از بین رفته. این نقشه چیز دیگه ای میگه.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      0 0
      امریکا امکان نداره بذاره داعش از بین بره.... اینقدر راحت شیعه و سنی رو سلاخی میکنن بعد بیان از بین ببرنش!؟ نعمتی بزرگتر از داعش برای امریکا و اسراییل وجود نداره.
    • سید جواد IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      0 0
      همان کسی که منظور شماست گفتند حاکمیت داعش را خاتمه دادیم، یعنی داعش هیچ شهری را تحت تصرف ندارد و فقط در مناطق بیابانی و کم جمعیت حضور دارد.
  • SG ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 3
    با ناامن کردن پایگاههای آمریکا با خمپاره و توپ و موشک این نقشه آمریکایی ها خنثی می شود
  • مصطفی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    0 0
    باید یه عده افراد مسلح ناشناس توسط سوریه به خدمت گرفته بشند تا مواضع امریکا رو با حملات موشکی و راکتی نا امن کنند...این روش که تو عراق خوب جواب داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس