شهید و شهادت - لاله - تشییع

شهید «مصطفی علی‌پور مشکانی» در نامه‌ای آورده است: «به پدر و مادر نیکی کن که قرآن می‌فرماید بالوالادین احسانا، به پدر و مادر احسان کنید و همیشه احترام بزرگ‌ها را نگه‌دار تا خصیصه‌های بد دچار تو نشود.»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بسیجی شهید «مصطفی علی‌پور مشکانی» در مرداد سال ۱۳۳۸ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه دارخوئین عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن نامه‌ای را که این شهید والامقام به یادگار مانده است در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

حضور محترم خانواده عزیزم، پدر و مادر گرامی‌ام سلام عرض می‌کنم. امیدوارم حال همگی شما خوب و در سلامت کامل در پناه خدا و زیر نظر امام زمان (عج) بسر برید. اگر از احوالات اینجانب خواسته باشید بحمدالله در (ناخوانا) و مشغول دعا گوئی شما عزیزان.

پدر عزیز حالت چطوره امیدوارم در کارو تلاشت به خدا بیشتر نظر داشته باشی وفقط از خدا یاری طلبی و امیدوارم در کارو تلاشت موفق و مؤید باشی و یکم به خودت برس و زیاد خودت را اذیت نکن و مارو می‌بخشی که موفق به خداحافظی با شما نشدم، زیرا زیاد حول شدم.

خدمت مادر عزیزم حالت چطوره مارو می‌بخشی که این چند روز اذیتت کردیم و تو را به زحمت انداختیم. امیدوارم خدا اجر به تو عنایت کند و مادر عزیز یک نظر به خدا بینداز و او را عبادت کن و نماز را بپای دار که خدا با صالحاناست تا مشمول نظر فاطمه زهرا (س) شدی. به خدا توجه کن که رحم کننده رحم کنندهاست.

خدمت برادر عزیز و مهربانم، حمیدجان سلام عرض می‌کنم امیدوارم حالت خوب باشد و در درس خواندن موفق باشی، حمیدجان برادر خوبم امیدوارم اخلاق اسلامی را در خود پیاده کنی تا فردا خود شایسته‌ای برای این انقلاب باشی صبور و شکیبا باش به پدر و مادر نیکی کن که قرآن می‌فرماید ولوالادین احسانا به پدر و مادر احسان کنید و همیشه احترام بزرگ هارا نگه دار تا خصیصه‌های بد دچار تو نشود.

برادر عزیز از اینکه این سفارشات را به تو می‌کنم این یک مسئولیت است که در قبال تو دارم و می‌خواهم حمید یک خدمتگذار اسلام باشد؛ که در دنیا و اخرت خدا یاریت کند.

برادر عزیزم می‌خواهم همیشه الگو باشی از نظر اخلاق از نظر ادب امروز دیگر بی ادبان در بین جامعه ما خریداری ندارند، سعی کن همراه کارهای درسی خود کتاب‌های اسلامی را مطالعه کنی، چون فردا به دردت می‌خورد همیشه در سنگر علم و دانش مدرسه امر به معروف و نهی از منکر را به جای آور حتی اگر شده دوست تو ناراحت شود.

با بچه‌ها با ملایمت و دوستی رفتار کن تا همیشه با تو باشند با دار و ندار تو را طرد نکنند و من برادر تو که که امروز افتخار این را کسب کردم که در جبهه نبرد شرکت کنم به خاطر اینکه از اسلام دفاع کنم و به خاطراینکه انقلاب را نگهداری کنم، خوشحالم و این مسئولیت من است تو اگر امروز با قلم خود از انقلاب حفاظت می‌کنی.

ما با سلاح‌هایمان دشمن انقلاب را به خاک خواهیم زد تا که انقلاب بزرگ مهدی فرا رسد و از خدای بزرگ طول عمر اماممان را خواستارم.

سلام مرا به خاله و علی آقا و خانواده برسان

والسلام

سرباز حقیر اسلام»

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس