شهید مصطفی علی پور

شهید مصطفی علی پور در نامه‌ای به برادرش نوشت: تو اگر امروز با قلم خود از انقلاب حفاظت می‌کنی، ما با سلاح‌هایمان، دشمن انقلاب را به خاک خواهیم زد تا که انقلاب بزرگ مهدی رسد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سعید علی‌پور از نخستین کسانی بود که به عضویت سپاه پاسداران درآمد. در آن زمان همراه با تیمی حفاظت از ریاست جمهوری را بر عهده داشت. وی از مریدان شهید بهشتی (ره) بود. زمانی که واقعه هفتم تیر ماه رقم خورد، سراسیمه خود را به محل حادثه رساند. سعید، شهید بهشتی را یکی از وزنه‌های سنگین انقلاب می‌دانست.

وی همراه با گردان ۹ سپاه در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و در تاریخ ۲۰ اردبیهشت ماه ۶۱ و برادرش مصطفی نیز در ۱۲ اردیبهشت ماه همان سال، در دارخوین به شهادت رسید. پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار به فاصله ۴۰ روز تشییع و در قطعه ۲۶ گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شدند.

مصطفی حتی زمانی که در مناطق عملیاتی حضور داشت، از یاد خانواده‌اش به ویژه برادر کوچکش حمید غافل نشد و در نامه‌هایش از اهمیت احترام به والدین و پرورش خصوصیات خوب در وجودش برایش می‌نوشت. در ادامه یکی از نامه‌های این شهید بزرگوار را می‌خوانید:

«خدمت برادر عزیز و مهربانم حمید جان سلام عرض می‌کنم امیدوارم حالت خوب باشد و در درس خواندن موفق باشی. حمیدجان برادر خوبم امیدوارم اخلاق اسلامی را در خود پیاده کنی تا فردا فرد شایسته‌ای برای این انقلاب باشی. صبور و شکیبا باش. به پدر و مادر نیکی کن که قرآن می‌فرمایند «لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» به پدر و مادر احسان کنید.

همیشه احترام بزرگ‌ها را نگه دار تا خصیصه‌های بد دچار تو نشوند.

برادر عزیزم از اینکه این سفارشات را به تو می‌کنم این یک مسوولیت است که در قبال تو دارم و می‌خواهم حمید یک خدمتگذار اسلام باشد که در دنیا و آخرت خدا یاریت کند. برادر عزیزم می‌خواهم همیشه الگو باشی از نظر اخلاق و ادب. امروز دیگر بی‌ادبان در بتن جامعه ما خریداری ندارند. سعی کن همراه کارهای درسی خود کتاب‌های اسلامی را مطالعه کنی، چون فردا به دردت می‌خورد. همیشه در سنگر علم و دانش مدرسه امر به معروف و نهی از منکر را به جای آور حتی اگر شده دوست تو ناراحت شود. با بچه‌ها با ملایمت و دوستی رفتار کن تا همیشه با تو باشند. با دار و ندار تو را طرد نکنند. من برادر تو که امروز افتخار این را کسب کردم که در جبهه نبرد شرکت کنم به خاطر این است که از اسلام دفاع کنم و به خاطر اینکه انقلاب را نگهدار کنم خوشحالم و این مسوولیت من است. تو اگر امروز با قلم خود از انقلاب حفاظت می‌کنی، ما با سلاح‌هایمان، دشمن انقلاب را به خاک خواهیم زد تا که انقلاب بزرگ مهدی رسد. از خدای بزرگ طول عمر امام‌مان را خواستارم.»

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس